Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Ala-asteella toivoin niin kovasti, että joku olisi minulle jonkun kivan lempinimen keksinyt, mutta ei… Looraa joku yritti, mutta itsestäänselvistä syistä tämä juurikaan houkutellut… :joy: Yläaste ja lukio meni masentavasti edelleen ilman lempinimeä, mutta ammattikorkeassa yksi kaveri alkoi heti kutsumaan mua Lalluksi, sen mukana kaikki muutkin ja se sitten vakiintui opiskelukavereiden kesken :smile: Töissä sitten oon osalle porukasta myös Lapa tai Late :blush:

Loora olis kyllä aika paha :smiley:

Oma nimimerkki juontaa 90 luvun salasanoista. Silloinhan oli muotia laittaa tietokoneen salasanaksi koiran nimi. Rommi on siis koirani nimi ja se taisi tulla karvakaverin värityksestä ja omasta mieltäymyksestä kyseiseen juomaan. En oike tykkää kun elukoilla on ihmisten nimiä, joten rommi läpäisi sen seulan helposti.

Profiilikuva on vain nimimerkillä googlesta haettu kuva rommitynnyristä.

Aimitennii??
Tulee usein puhuttua tyttärestä Loorana, vaikka pappi vettä päähän laittaessa antoikin nimen Laura.

(Team Kameleontti) #45

Olen ollut enemmän tai vähemmän maalivahtina melkein jokaisessa lajissa, missä on tullut höntsäiltyä. Omasin nimimerkin .infoonkin, mutta halusin nyt täysin anonyymin nickin, etteivät edes kaverit tunnistaisi.

Kuvan tarinan varmaan arvaattekin. Minun kypärästä ei tosin ole kyse, ihan vain googlella haettu. :slight_smile:

Se kuullostaa vaan niin hassulta. Mutta sehän onkin Laura englannin kielellä

Ja jos siihen Looran eteen vielä liittää sellaisen P:llä alkavan sanan, joka oli silloin 80-90-luvulla yleinen yhdistelmä, niin niin… juu ei.
:grinning:

Jatkanpa vielä, että meitä vanhan koulun rehtoreita on aktiivisena ainakin mr. Muropaketti Sampsa Kurri (sysop) ja Afterdawn.fi toimari Petteri Pyyny (dRD). Varsinkin jälkimmäisellä on tyylipuhdas old school nimimerkki.

Tämä on ollut usein huono kun kirjaimet pieni L ja pieni J menee monella sekaisin. Toisaalta jäi hyvin mieleen, hankaluutensa ja lyhyytensä johdosta.

(#LevtchiGoalWatch) #49

Enpä oikein muista, vanhalle palstalle piti nimimerkki keksiä ja jostain tämä putkahti ensimmäisenä mieleen. Eikä sitten raaskinut .co:hon vaihtaa kun oli jo kymmenen vuotta vanhaa pidetty.

Kuvana pyöreäposkinen pikku-Sasha Tapparan vanhasta joulutervehdyksestä, ihan vaan koska se on niin symppis. :slight_smile:

(Jan) #50

Eka mitä tuli miäleen. Ei kai siinä muuta tarvita. :dizzy_face: eurooppalaisen sarjakuvan kunniaksi sarjisharrastajalle sopiva Pielisen Niilo, jonka kaikki seikkailut olemme jo pikkupoikani kanssa yhdessa iltalukeneet. :slight_smile:

Nimimerkki juontaa pelityylistäni eri lajeissa. Korvaan taidot kovalla asenteella ja tykkään olla siellä missä saa rouhia ja vääntää.

Kirves sykkii sydämessä.

(Titta på ylähylly!) #52

Olen sen verta ylpeä nimimerkistäni, että haluan kertoa sen tarinan kokonaisuudessaan.

Ensimmäinen nimimerkkini oli jake98. Se sisälsi lempinimeni sekä syntymävuoteni. jake98 mentiinkin muutama vuosi kunnes se alkoi tympimään. Seuraavaksi keksin juntti1, ei hajuakaan mistä se tulinpäähäni. Sillä mentiin jonkun aikaa, mutta kohta oli taas nimimerkin vaihto edessä. Vuorossa olivat erittäin lyhyt ikäiset nickit, kuten SIILIMIES (olin joskus ihan siili hullu :D), Saunatonttu sekä Jarke.

Eräänä päivänä olin jälleen miettimässä uutta nimimerkkiä. Nyt vuoron astui Jaukki. Se oli lyhyt, ytimekäs ja sisällä hieman mun oikeaa nimeä. En ollut tähänkään täysin tyytyväinen mutta Jaukilla mentiin kun parempaa ei ollut. Hakusessa oli nimimerkki, joka olisi lyhyt, ytimekäs, omaperäinen sekä mahdollisimman anonyymi. Eli siitä ei voisi päätellä mun nimeä, ikä, kansallisuutta, sukupuolta tai mitään muutakaan tuollaista.

Kului kuukausia ja taas kuukausia kunne välähti! Olin parhaan ystäväni kanssa ulkona, kun se välähti. Teppu! Teppu se on! Paitsi jotain siitä kyllä uupuu… mutta mitä? R! Teppur? Rteppu? Treppu? Treppu. Treppu! Se se on! Treppu! Siinä on vähän vivahdetta Tapparaakin ja se kuulostaa varmasti hauskalta jos joku lausuu sen oikein kunnon Tampereen murteella. Ja mikä tärkeintä se täyttää kaikki kriteerit!

Treppu nimimerkki on kulkenut mukana nyt jo usemman vuoden. Nykyään se on jopa erittäin vahva osa mun persoonaakin. Moni netissä tapaamani kutsuu mua Trepuksi vaikka he tietäisivätkin mun oikean nimen. Onpahan Trepusta väännetty jopa yksi lempinimikin! :smile: Terppu. Mutta mikään T-reppu, T-peppu tai Reppu mä en ole… Treppu mä oon!

(Titta på ylähylly!) #53

Profiilikuvani alkulähteet löytyvät vuosikymmenien takaa. Isäni sai lapsuudessaan pienen villapaidan, jossa on iso Tapparan logo rinnassa ja selässä numero 3. Tuota paitaa ovat käyttäneet isäni lisäksi kummisetäni, veljeni sekä tietysti mä.

Käytin tuota villapaitaa usean kauden aikana kunnes saavuttiin kaudelle 2009-2010. Tuollon sain ensimmäisen kunnon fanipaitani. Mietin otanko selkämykseen #3 Marjamäki, #8 Ojanen vaiko #81 Peltola. Päädyin lopulta #3 Marjamäki. Vaikka Ojanen on mulle suurin Tappara Legenda, koin velvollisuudekseni kantaa Pekan paitaa. Ojasia hallilla kun oli jo valtava määrä. Tähän paitaan sain jopa suunnattoman suuren kunnian pyytää nimmaria ihan face to face Marjalta. Vieläkin meinaa tulla kyyneleet silmiin, niin upea kokemus se oli! :")

2012-2013 kauden finaaleihin sain uuden paidan ja selkään painettiin tottakai 3 ja Marjamäki. Ennen viime kevään pleijareita jälleen piti kasvupyrähdysten johdosta hankkia uusi paita. 3 Marjamäki

(Toni) #54

Onneks Lajunen teki maalin :smiley:

Pauttiaralla 36 vuotta sitten serkkuni ei natiaisena osannut lausua oikeaa nimeäni oikein joten keksi sitten minulle lempinimen joka muotoitui x muotoon melko pian sen jälkeen.

Kissat on osa elämääni, ilves on hieno eläin luonnossa.

Dumbo voisi myös olla nikkikuvana.
Fi* Solarwinds Metis MCO a 22 Dumbo

Kuva otettu 2009 syyskuussa, Peero Lakasen toimesta.

(Mukahauska juttu) #56

Piti joku keksiä. Labrys on latinan kieltä ja tarkoittaa taistelukirvestä. Ei mitään kummempia tarinoita. Muita keskustelupalstoja minulle ei ole.
Puhtaasti rakkaudesta :tappara:

Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.

Niin… esikuva koitan olla nyt ainakin omille lapsilleni ja ehkä jopa esimerkkinä siitä mitä ei pidä olla tai tehdä. Profiilikuvana yleensä pidän sitä Hessu Hopoa joka mua parhaiten kuvaa mutta tänhetkinen kuva oli vaan pakko laittaa kun on niin artsy niinku meillä kersat sanois.

Jollakin palstalla, olisko ollut jatkiksessa, oli nimimerkki ampiainen ja joskus nuorena aatteli että siinä on tyylikäs nikki.

Nuorena kannatin Parmaa jalkapallossa ja kuvaluinen rastamoppi luuti takalinjoilla. Pitkä tarina on “coly” nimellä ja jotkut kaverit kutsuu vieläkin tällä nimellä. :ok_hand: