Teemu Lassila

Samaaa mieltä Peterran kanssa, pelaajat työnsi Teemun rekan alle koko porukalla.
Mulle ei nimellä väliä, kunhan tarttuu.

4 tykkäystä

Kyllähän Lassila kuitenkin ihan selkeeksi kakkosmaalivahdiksi Tampereelle tuli.

Ei pitäisi olla pelijärjestyksen kenellekään yllätys. Ei edes Teemulle itselleen.

Näin se on. Lassila ei todellakaan voinut olettaa olevansa varma ykkönen täällä ja kokeneena kaverina ymmärtää että parempi pelaa.

Mestaruus maistuisi varmasti, on kuitenkin ollut maalissa aika paljon runkosarjan aikana.

Mä en nyt ihan varmaksi menis sanomaan, että tuli kakkoseksi. Domilla vähän kokemusta ja kannattaa kurkkaa Lassilan historia maalivahtina, ei ihan huono. Varmasti tietoinen, että vain yksi maalivahti kerralla voi pelata ja kilpailua on.

1 tykkäys

Mitä? Lassila kuitenkin viime kaudella tippui lopulta 3. maalivahdiksi TPSssä ja lopulta sai pelejä vain koska Setänen/Georgiev olivat loukkaantuneena.

Lassila olisi halunnut jatkaa TPSssä, mutta eivät tarjonneet rahakasta sopimusta enää 3. maalivahti Lassilalle. Sen jälkeen olikin kysymysmerkki saako Lassila enää jatkoa ollenkaan Liigasta.

Näillä eväillä hommaattiin sitten Tapparaan 1. maalivahdiksi?

2 tykkäystä

Eiköhän Lassila ollut Tapparan plan B mitä ei tarvinnut käyttää. Domi ollu kauden tasaisen ok. Eihän Tapparakaan voinut olla täysin varma riittääkö Domilla vielä.

Loukkaantumisia taustalla ja katsoppa pikkusen enempi taakseppäin.

Joo mä olen kyllä ihan tietoinen Lassilan historiasta, mutta sillä mitä teki 27-vuotiaana ei paljoa ole merkitystä 34-vuotiaana.

Onhan Saravokin ollu mm-kisoissa.

Tää on viimenen, kokenut kaveri tuli tänne pistään itsensä ja paketin kuntoon. 34v ei ole terveelle maalivahdille vielä mitään.

1 tykkäys

Ai 34 ei oo maalivahdille mitään? Mietipä vaikka King Lundqvistiä tai Rinnettä. Aika helvetin kaukana ovat pojat jo nyt uransa parhaasta kunnostaan.

Eikä tarkoitukseni ollut dumata Lassilaa, kuhan vain kerroin asian, jonka pitäisi olla kaikille selvä. Teemu tuli tänne 2. maalivahdiks, saa 2. maalivahdin palkaa ja pelaa 2. maalivahdin verran pelejä. Ei siinä sen ihmeellisempää. On Tapparassa ollut nimekkäämpiäkin 34. vuotiaita 2. maalivahteja.

Brodeur ja Tim Thomas pelas tossa iässä vielä ihan kelpo kausia.

Voiskohan olla että nää asiat on yksilöllisiä? Että se mikä pätee toiseen pelaajaan ei päde toiseen, ja sillai.

1 tykkäys

Saattaa nyt vähän harmittaa, mutta tuskin enää kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden kuluttua. Jos Tappara mestaruuden voittaa, niin se voitettu mestaruus säilyy sitten Teemullakin tilastoissa ja palkintokaapissa. Omista pelisuorituksista myös riittää varmasti hyviä muistoja, vaikkei mestaruuskaudella ykkösveskari ollutkaan.

1 tykkäys

Tässä on vielä tarinaa jäljellä sen verran, että ei Lassilan pelit tältä kaudelta välttämättä ole vielä pelattu.

On esimerkiksi ihan mahdollista, että supernihkeä Ipa-sarja ei ollut kauden isoin kanto.

Teemu jossain haastattelussa puhui että on ollut tyytyväinen peluutukseen, se pelaa jolle tarttuu. Tiesi tilanteen tullessaan ja ei ollut yllätys. Toki haastattelu oli perinteistä kiekkojargonia mutta itselle ainakin välittyi ihan tyytyväisen miehen kuva.

7 tykkäystä

Tietysti pelaajissa on eroa, mutta pääsääntöisesti tuossa iässä ollaan laskusuunnassa. Tietenkin jotkut generationaaliset pelaajat vetävät huikeita tehoja vielä 35-vuotiaina, mutta harvoin nekään omia parhaita kausia on, vaikka sarjan parhaimmistoa saattavatkin olla. Mainitsemasi Brodeur ja Thomas eivät myöskään pelanneet lonkkia kuluttavaa perhostyyliä, joka päättää nykymaalivahtien urat entistä aiemmin.

Tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut mollata Teemua tai vanhoja maalivahteja, enkä sitä siis ole tehnytkään. Lassila on vetänyt huikean kauden Tapparassa. Kunhan vain ilmotin, että KAIKILLA osapuolilla on ollut sopimusta allekirjoitettaessa selvää, että Lassila tulee Tapparaan lähtökohtaisesti Domin kakkosmaalivahdiksi.

Tuskimpa Teemulla asiassa hirveästi on nokan koputtamista, kun tämä nyt nähtävä tilanne oli se kaikista todennäköisin skenaario.

1 tykkäys

Haluan korostaa, että en nosta tätä ketjua henkiin, koska syyttäisin Domia tappiosta. Domi ei voinut maaleille mitään, mutta sarjatilanne olis nyt sellainen, että sieltä naftaliinista voisi antaa yhdelle maailmanmestarille myös mahdollisuuden. Veskareille nää on vaikeita pelejä, kun itse myllytetään ja vetoja tulee veskarille harvoin. Uskon, että niissä peleissä Lassila on parempi kuin Hrachovina. Ja tämä puhdas mutustelu, mutta itse laittaisin Lassilan häkkiin lauantaina.

6 tykkäystä

Saattaisihan tuo myös herättää joukkuetta ja olisi sitten tämäkin kortti katsottu.

1 tykkäys

Vaikea kysymys, mutta veikkaan että Domi jatkaa. Onneks ne tuolla valmennuksessa tietää taas enemmän kun mä, en kyllä osais päättää.

Ainoa syy miksen Lassilaa laittaisi maalille on se kysymysmerkki pelaako puolustus yhtä tiivisti hänen edessään kuin Domin edessä. Domille tuli tänään sarjan ohipeli, mutta ukko on yleensä pompannut noiden jälkeen väkevästi jaloilleen.

Voi olla, eikä mulla sitäkään vastaa mitää ole, Ei missään nimessä Domiin kaaduttu tässä pelissä, mutta Lassilan kokemus olisi nyt arvokasta tässä kohtaa, kun tarvitaan kylmäpäisyyttä mv:ltä tappioasemassa ja joudutaan ottamaan paljon riskejä.