Tekniikan kanssa ongelmia?

Mun käsittääkseni 144Hz vaatii DP-piuhan ja oikean version tyyliin 1.4. HDMI:llä taisi päästä korkeammalle kuin 60Hz mutta googlaa tuo varmuuden vuoksi.

Itsellä oli samanlainen ongelma (joskin pienemmät hertsit), ratkaisu oli vaihtaa näyttis toiseen malliin josta löytyy DVI-liitin. On muuten harvinainen RTX-näyttiksissä, ei löydy montaa mallia ainakaan 2070:ssä.

Tuohon kai löytyy jotain aktiivisia DP->DVI mutta toimintavarmuus on epämääräistä. Avainsanoina ilmeisesti aktiivisuus ja dual link.

Järkevät ratkaisut lienee vaihtaa näyttö tai näytönohjain, valitettavasti.

Juu kyllä tässä näyttökaupoille joutuu, kun ilmeisesti nuo homman mahdollisesti hoitavat aktiiviadapterit ovat hinnaltaan siinä satasen pinnassa, niin uusi näyttö on suhteessa kannattavampi. Tulee aika kallis GTX 970 takuuvaihto, kun piti välirahalla pistää heti se RTX 2060 vanhan tilalle ja nyt sitten näyttökin joutaa vaihtoon.

Mulla on sellainen ongelma, että olin ATK-ammattilainen vuoteen 2005 asti, enkä ymmärrä yhtään mistä tässä osiossa pauhataan . Olen pudonnut täysin tekniikan kelkasta oma-aloitteisesti, mutta Telia-TV:n kautta on kaikki Liigatouhut näkynyt hienosti, vaikka kaikki sitä haukkuu. Ilmeisesti on kysymys mobiili ym. liittymistä eikä valokuidun kautta tulevasta. Siirryin mm. syksyllä suoraan Win XP konnesta kymppiin eikä ole senkään kanssa ollut mitään ongelmia vaikka kaikki valittaa.

Taas irtoaa näyttiksestä 144hz, kun tuli Jimmsin tarjouksesta ostettua BenQ XL2411P näyttö. Oli kyllä huokea takuuvaihto, kun välirahan lisäksi tuli uusi näyttö ostettua… No onpa ainakin kaksi näyttöä nyt sitten käytössä.

En tiedä onko tämä oikea paikka kysellä, siirtäkää toiseen jos ei ole… mutta sellainen ongelma, että pari vuotta vanha asuksen (ASUS) läppäri on tähän asti toiminut moitteettomasti, mutta tänään aamulla ei suostunut käynnistyyn.
Kaikki omaan silmään helpot kikat on käytetty, eli akku irroitettu ja laitettu takaisin,annettu olla latauksessa pidemmän aikaa, mutta ei vaan sano mitään. Osaako joku auttaa missä mättää?

Tietokoneet

Veikkaan, että poweri rikki. Nuo monesti itsestään kannettavissa hajoavat. Pitäisi tota läppäriä pitää pöydän tasosta vähän ilmassa, että ilma pääsee kunnolla kiertämään. Muussa tapauksessa kone kuumenee koko ajan käytössä ja rikkoo sen.

Antaako mitään elonmerkkiä? Syyttykö latausvalot kun powerin laitat kiinni? Mikäli ei niin kaverin virtapiuhaa lainaan ja kattoo herääkö sillä mikään valo. Tai vaihtoehtoisesti yleismittarilla kattot antaako virtalähde mitään ulos. Harvemmin noi niin yllättäen luovuttaa ettei mikään valo vilkkuisi kun virtaa saa.

Syttyy.

Voisikohan olla kovalevy sitten menny mäsäksi. Ei varmaa löydy sulta kaapista ulkoista kovalevyä millä testata?

Hyrrääkö tuulettimet? Jos sieltä hurinaa kuuluu niin lähtisen seuraavaks laittaan sitä johonkin monitoriin/tv kiinni niin näkis onko näyttö luovuttanut.

Jos kovalevy olisi rikki niin kone lähtisi silti käyntiin. Itse veikkaan emolevyä.

@Rebeto67 tarkista koneen ikä, jos se on oikeasti vasta pari vuotias niin tuon pitäisi mennä takuun piiriin.
Ennen kuin konetta lähettää mihinkään huoltoon, sieltä pitäisi kaivella tiedostot talteen jos varmistukset ei ole kunnossa.
Ulkoisella näytöllä kannattaa tosiaan testata antaako edes kuvaa ulos.

(【ツ】) #349

Jos kiintolevy rikki, niin näytölle pitäisi tulla ilmoitus näppäimestä, jolla pääsee biosiin tai esim. recovery -modeen.

Jos näyttö kokonaan pimeänä, niin kannattaa koittaa ulkoista monitoria.

Eli kysymys kuuluu tuleeko käynnistyksessä mitään tekstiä näytölle?

Tuulettimet puhaltaa kun Tapparan ykkönen hyökkäyspäädyssä. Kaveri epäili kans tuota näyttöä. Koska kaikki valot vilkkuu ja pientä ääntä kuuluu kun käynnistää… mutta sitten se ääni lakkaa kuulumasta jossain vaiheessa(?) Mutta kone ei siis sammu, joten akussa ei ole vika ainakaan.

Näyttö on musta kun talvi ilman lunta.

Nyt kun oireet tarkentuivat niin näytöltähän toi kuulostaisi. Testaa laittaa vaikka telkkuun kiinni jos pystyt ja tsekkaa tuleeko kuvaa.

Onkos toi sellainen härpäke millä voi jakaa Taloyhtiö laajakaistan(elisa)? Tarkoitan siis kun eteisessä on sulakkeet kaapissa ja pistoke mihin netti tulee rj-45liittimellä. Lähtöjä on 6eripuolille kämppää joista voi valita yhden kun laittaa johdon väliin. Tällä hetkellä on käytössä Wlan reititin millä netti jaetaan, Ajatus olisi saada uusi UHD telkka suoraan seinään kiinni jotta nopeus olisi pääsääntöisesti telkalla käytössä ja jakaa läppäreille yms netti reitittimellä. Nyt havaittavissa toisinaan nykimistä kuvassa.
Ja ajatus olisi asentaa laite sinne sulake kaappiin kun siellä on pari pistoketta.

En usko että reititin olisi pullonkaula. Reititin myös toimii yleensä palomuurina ja muodostaa sisäverkon. Sen puoleen en näe tuolle kytkimelle tarvetta, ellet tarvitse lisää lähtöjä, ja silloinkin laittaisin reitittimen perään.

Oke.
Vähän olen tuota reititintä miettinyt pysyykö se mukana menossa, yhteys on 100M kuitu…

Pysyy, ehdottomasti reititin sinne kaappiin, jotta se tekee sinulle oman suojatu sisäverkon erilleen tuosta operaattorin verkosta. Mulla on Asuksen reitittimistä vähän huonoja kokemuksia pätkivän wlanin muodossa. Minkä tahansa ostatkaan, älä osta halvinta. Googlaa laitteen malli ennen kuin ostat, jottet osta vanhaa mallia, joka on elinkaarensa loppupäässä.