Tekniikan kanssa ongelmia?

Mun isälläni on tuo sama laite iPad 2 aktiivikäytössä, kun ei malta luopua siitä. Onhan se ollut jo useamman vuoden ihan tolkuttoman hidas. Luulen siis tietäväni mistä @Oijennus puhuu. En tiedä miten isälläni hermo sitä kestää. Olen yrittänyt katsella miten sitä laitetta voisi saada nopeutettua, mutten ole keksinyt mitään.

Mulla itselläni on neljännen sukupolven iPad, mikä kuulostaa kauheasti modernimmalta, mutta on oikeasti vain puolitoista vuotta uudempi vehje vuodelta 2012. Pelaa edelleen erinomaisesti eikä ole hidastunut yhtään. Omituista.

1 tykkäys

Haluaisin itselleni tietyn soittoäänen tähän Android laitteeseen. En ole sitä löytänyt muualta kuin YouTubesta.
Onko mahdollista mitenkään saada tuota napattua YouTubesta S9:siin?

Youtubesta voi ladata pelkän äänitiedoston jonka sitten otat soittoääneksi.

Jos voin pyytää, niin mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet. Eli stepbystep hengessä.
Tee-näin-seuraavaksi-paina-tätä… ja noin…

2 tykkäystä

Nopee testi niin ei onnistunut puhelimella, virheilmoituksessa syyksi sanottiin, että sivut on alhaalla.

Katos juu. Tämä näyttäs toimivan

Taas ongelma. Miten saan S9 laitteesta automaattisen tekstinsyötön pois?

Meinaatko autocorrectia?

Jos kyllä niin:

1 tykkäys

Sitä juuri. Meillä täällä Suomessa se on eri termillä… Kiitos.

Ei mitiä. Lähti tuolla?

Huikkaa jos ei niin kaivellaan lisää.

Näyttäisi toimivan, eli uudelleen kiitos. Nyt ei käy lapsuksia, mutta tulee kirjoitusvirheitä.

2 tykkäystä

11.11 tarjouksia selatessa tuli taas mieleen vanha ongelma (Klipsch -aktiivikaiuttimet tarjouksessa). Aktiivikajarit ovat yleistyneet ja ne ovatkin monessa mielessä kätevä ratkaisu. Kotimainen Genelec on tässä uranuurtaja.

Samaan aikaan A/V-laiteteollisuus on siirtynyt käyttämään HDMI-kytkentöjä, joissa liikkuukin kuva ja ääni häviöttömästi ja on muutenkin ihan hyvä systeemi, mutta järkihintaisia ratkaisuja joilla liittäisi aktiivikajarit HDMI-järjestelmään ei sitten olekaan! Yksi tapa on vetää HDMI-laitteet telkkariin kiinni ja ottaa televisiosta ääni optisella kaapelilla ulos. Tämä onnistuisi teoriassa kotonakin, mutta ääneen tulee hiuksen hieno viive jonka valitettavasti huomaa puhetta sisältävissä ohjelmissa. Tämä voi tosin olla television vanhuuden syytä ja siten korjaantua ajan mittaan.

Yksi harvoista nykyaikaan soveltuvista esivahvistimista on NAD C510, mutta sen lähtöhinta onkin sitten lupsakat 1390€. Jos joku on keksinyt edullisempia ratkaisuja, niin ideoita otetaan mielellään vastaan. Maailmalla myydään HDMI-kytkimiä joista ilmeisesti saisi äänen ulos optisena, mutta nämä näyttävät aika epäilyttäviltä kiinan vehkeiltä eikä itsellä ole kokemuksia toimivuudesta.

Joidenkin valmistajien aktiivikajareissa on myös HDMI-läpivienti, mutta en tiedä kuinka toimii/soveltuu tässä tapauksessa käyttöön, kun omakohtaisia kokemuksia ei ole ko. tuottesta.

Yksi esimerkki on Canton:

1 tykkäys

Sanokaas tuleeko ongelmia, pitääkö ostaa uusi päätelaite.

Meillä on Elmon (TPO) Talo Kuitu. Perusnopeus nousee 100/50 Mbit/s nopeuteen. Väittävät että tarvitaan VDSL-päätelaite, jota Elmo tarjoaa vajaan satasen hintaan. Vanha ADSL-laite ei kuulemma toimi, jollei aiemmin ole käytössä ollut vähintään 20/10M nopeus. Minä en nyt olekaan ihan varma nykyisestä nopeudesta, mutta purkki on TW-EA510 ADSL Modem Router ja sen tuotekilvessä mainitaan 150M.

Sanokaas miten käy. Pitäiskö katsoa ensin tuona strategisena päivänä 22.11 mitä vanha purkki sanoo. Meneekö kokeilun puolelle vai hommaisko varmuuden vuoksi sen Inteno DG200AL (AC):n mitä Elmo tarjoo.

Edit. ADSL2+ on toi mun nykyinen jos tarkkoja ollaan.

En nyt ota kantaa tarvitsetko uutta päätelaitetta, mutta nuo lyhenteet hiukan ihmetyttää siitä mitä oikeasti tarvitset… Itse asuin ennen kaapelitaloudessa ja oli kaapeliin tarkoitettu modeemi, mutta kun muutimme toiselle puolelle kaupunkia, jossa myös kaapelitalous, jouduimme silti hommaamaan uuden kaapelimodeemin. Vanha oli VDSL, mutta tarvittiin VDSL2 modeemi nopeampien yhteyksien takia. Ja yleensä (halvimmat mallit ) ADSL modeemit eivät toimi VDSL taloudessa. Tämän takia sinulle siis varmaan tarjottiin uutta modeemia, jos sinulla ADSL modeemi ja tarvisit VDSL.

1 tykkäys

Itellä Klipschit telkkarin kaverina ja verkon kautta musiikki. Mulla HDMI vehkeitä ei viritettynä telkkariin, eikä kyllä mitään viiveitä. Kaijuttimet toistaa hyvin puheen ja musapuolikin pelittää.
Niinkuin itsekkin totesit, telkkarin päivitys varmasti auttaa, mutta tollanen poistuva tuote osu silmään, kurkkaa osaisko se auttaa tilannetta.

Jos toi Telewell on vanha laite niin tod.näk. joudut lähtemään ostoksille. Jotkut uudemmat laitteet handlaavat sekä ADSL- että VDSL-tekniikan, mutta noi Telehellin vehkeet on niin hanurista, ettö aika isolla todennäköisyydellä tuo ei tajua tekniikan vaihtuneen alla. Ainakaan automaattisesti.

Edit. Telehellissä on myös “hienoa” se, että niillä on ollut varmaan 90-luvulta lähtien EA-510 -mallinen päätelaite. Vuosikymmenet vierii ja tekniikat vaihtuu, mutta aina tuutataan uusi vehje samalla mallinumerolla pihalle… :grinning:

2 tykkäystä

Joo, tuo ProCaster on poistunut ajat sitten - siinä oli jotain bugia/ongelmia ja lopettivat sen tuotattamisen. Tuo on sama värkki kuin Outlaw -merkillä.

Mitkä Klipschin kajarit sulla on ja mitä olet tykännyt soundista musiikissa? Tuntuu jakavan kovasti mielipiteitä tuo merkki.

Vaikka ainakaan puhelimessa Elmon asiakaspalvelijaneito ei täysin saanut loksautettua päähäni asian ydintä perusteltuna, aion kuitenkin luultavasti hankkia tuon VDSL-purkin. Ehkä siinä ei sitten jatkossa tule rajat niin nopeasti vastaan, on ns. hieman kasvunvaraakin.

Mutta enköhän minä kumminkin testaa tuon nykyisen ADSL2+ -modeeminkin toiminnan. Ei se sitten kuitenkaan suuri tappio ole, vaikka se pelittäiskin. Mutta samalle salausavaimelle pitää toi uuskin sitten laittaa, koska meillä tota wlania käyttää aika moni laite. Pääsee siten vähän helpommalla.

1 tykkäys

Edellinen malli tosta sun linkin vehkeestä, rpm-15 muistaakseni. Itse tykkään kajareista, mulla sub tukemassa vielä alimpia hrz:jä.
yleisesti voi sanoa, että jos haluaa todella tarkkaa toistoa niin studiomonitorit olisi se oikea vaihtoehto, jos haluaa, että bändi svengaa niin Klipsch vois olla vaihtoehto. Kohtuu tarkat nämäkin on. Subbaria ei välttämättä tarvi, sillä nämä menee kohtuu alas kokoisekseen.
Se mikä varmasti jakaa mielipiteitä on Klipcshin diskantti. Horn/torvi-tekniikalla toteutettu disu pitää kyllä itse käydä kuuntelemassa, isompia settejä vois olla hifi-liikkeissä kuunneltavissa ja testata tykkääkö diskantista.