Teleoperaattorit ja -liittymät

(Toni) #41

Itellä ei ikinä oo Elisa toiminu. Telia liittymänä Tampereella, 4G toimii loistavasti ja speedtest näyttää +100 megaa parhaimmillaan ja liittymän hintakin vain 14,90€ :sunglasses:

(#LevtchiFever) #42

Puhelinliittymä on sellainen, johon en ole koskaan halunnut laittaa rahaa. Aina se halvin kuukausimaksu ja vähän kalliimmat puhelut ja “tekstarit”. Ihan sama. En soittele, enkä lähettele tekstareita. Netissä olen ihan tarpeeksi muutenkin, enkä ulkomaailmassa liikkueessani nopeaa nettiä juurikaan tarvitse. Yritän keskittyä maailmaan. Tai niin haluan ainakin uskotella. Smell the flowers jne. Ehkä keskimäärin kerran kuussa tai harvemmin tulee tilanne, kun nopeampi netti kelpaisi.

Nykyisessä liittymässäni netti on 0,256 Mbit/s. Sillä tulee watsappiviestit läpi, Zuckerbeg pääsee lukeen ne ja jopa teksti-tv-sovellus pyörii edes jotenkin kohtalaisesti.

Nyt taas Elisa Saunalahti mikä ikinä yrittää savustaa minua ulos kuplastani. Liittymän kuukausihinta nousee 4,67 eurosta 6,90 euroon. Ollaan jo kipurajoilla. Tuolla hinnalla tuollaisen netin pyörittäminen on jo järjetöntä. Sitä paitsi juurihan liittymän hinta nousi vuoden 2016 lopussa 2,67 eurosta kahdella eurolla. Sitä ennen vedettiin kahdeksan hienoa vuotta alle euron kuukausimaksulla.

Ikävä kyllä nykyään ei ilman puhelinta pärjää. Ei ilman numeroa, eikä nettiä. Huoh. Ahtaalle pistävät.

Muistan ajan kun 256kbps oli laajakaista. Sinullehan voisi sopia Moin liittymä, joka tosin on nopea mutta vain 4GB kuussa. Silä saa paljon teksti-tv:tä.

Suosittelen myös tuota Moi:n 6€ liittymää tuohon käyttöön. Itsellä käytössä tuollainen.

Minulla on sama periaate kuin @Kilo:lla sikäli, että yritän karsia liittymästä turhan pois ja madaltaa kuluja. Haluan kuitenkin mieluiten rajattoman 4G:n ja EU-dataa, sillä oleskelen 4-6 viikkoa vuodesta ulkomailla ja käytän nettiä puhelimella paljon (liikaa). En puhu tavallisia puheluita oikeastaan koskaan (nyt kun kaikilla isovanhemmista lähtien on WhatsApp) enkä myöskään lähetä tekstiviestejä.

Tällä hetkellä liittymänä on Telian 14,90€/kk maksava rajaton 4G. En ole jaksanut hetkeen kilpailuttaa, vaikka ehkä voisin jostain saada tuon muutaman euron halvemmalla.

Minulla on Saunalahdelta “tarkka 4G” ja tuota luokkaa hinta jollei jopa ihan sama.

@TeliaPartio teiltä on meille nyt näköjään mahdollista saada hyprid laajakaista ja kysyisin semmoista että kun mulla on teiltä määräaikainen mobiililaajakaista jonka voisin olla kiinnostunut vaihtaa niin onnistuuko kesken sopimuskauden? Voisin tulla vastaan ja hyväksyä vanhan sopimusajan​:grimacing::heart_eyes:

(TeliaPartio) #50

@Paragon Jos vanha sopimus päivitetään uuteen kesken määräajan, alkaa määräaikainen sopimus alusta. Eli sopimusta ei voida uusia siten, että ehdot päivittyvät uuden sopimuksen mukaisesti, mutta edellisen sopimuksen määräaika pätee. Tuuppas käväisemään meidän chatissa, niin katsotaan liittymäsi päivitysmahdollisuus :wink: Chattiin pääset, kun kirjaudut ensin Telia.fi -sivustolle sisään täältä

Ok mä katson vielä kuinka nykyinen systeemi pyörittää liigaa ja palaan asiaan …ehkä.

Minulle selvisi tänään, että Telia ei toimita enää laajakaistaa kotiin piuhaa pitkin. Joudun nyt vaihtamaan oman laajakaistani ja täytyy nyt muilta operaattoreilta kysellä, jos löytyisi piuhaa pitkin tulevaa. Tämä siksi, että en jaksaisi nyt taas ruveta säätämään pakettia kotona uusiksi, kun kerrankin sain toimimaan kaikki.

Vai onko tuo 4G boksi sellainen, josta voisin vetää suoraan yhdyspiuhalla yhteyden hälytinjärjestelmään, jonka pääkeskus sijaitsee välittömässä läheisyydessä?

Kaikkein helpointa kuitenkin olisi, jos tulisi piuhaa pitkin ja minun ei tarvitsisi koskea mihinkään.

Minulle taas eilen selvisi että langallista tarjotaan jatkossakin, tosin jotenkin 4g langattomalla tuettuna. Tämä siis selvisi kun soitin aspaan ja irtisanoin määräaikaisen sopparin, aiemmin n 1,5 viikkoa sitten, väitti myynti Jeesus että langat keritään rullalle, ja langattomaan PAKKO vaihtaa. Eli Soitapa asiakaspalveluun ja tivaa sieltä että mikä meininki!

Ja näin. Eli aamulla soitin ensimmäisen kerran ja silloin puhuttiin ainoastaan 4g langattomasta. Nyt sitten löytyikin jokin hybridiboksi, jossa 4g on tukena ja adsl on mukana myös. Käyttövarma vehje kuulemma…

Aika hankalaa asioida, kun tulee kokoajan eri tietoa.

Nooh, josko tämä nyt tästä lähtisi selviämään taas tämäkin kuvio. Minullahan tunnetusti kestää hermot tosi hyvin painia näiden kanssa.

Et ole yksin… Tollaset jutut aina viime tippaan ja sittenkin vasta kun on ihan pakko

Hybridi eli suomeksi yksi laite, jossa paikka SIM-kortille + mahdollisuus modeemiominaisuuksille eli liitetään tarvittaessa perinteiseen kupariverkkoon. Laite pyrkii käyttämään nopeinta verkkoa eli kiinteää kaistaa jatketaan mobiililla. Voi päästä ihan todella hyviinkin nopeuksiin.

Kyseessä on uudenlainen (tai ainakin kuluttajasegmenteille) uudenlainen tekniikka, joten ainoastaan testaamalla tietää, miten käytännössä toimii. Joskus näiden purkkien ongelmana on se, että yhteyden vaihto on sama asia kuin yhteyskatkos eli koko yhteys katkeaa ja nousee uudestaan toisessa verkossa. Itse en ole vielä hybridiä kokeillut, mutta tämäkin on asia, joka selviää parhaiten kokeilemalla.

ADSL:n tekniseen nopeuteen vaikuttaa ihan perinteisen kuparin laatu. Jos on hyvä kupari niin voi olla erinomainen laatu, mutta jos on kärsinyt vähän hapettumista niin sitten ollaan vähän “toivotaan toivotaan” tasolla. Peruskäyttöön tuollainen yhdistelmä voi olla todella hyvä. Lähtisin kokeilemaan.

Taloon tulevat piuhat uusittiin keväällä, samalla kun ne laitettiin maan alle.

Lähinnä ihmettelen sitä, että ensimmäinen asiakaspalvelija kertoo, että ei saa muutakuin langatonta. Sitten toinen tarjoaa tätä hybridiä, mikä vaikuttaisi itselleni ihan hyvältä vaihtoehdolta.
Ehkä se ensimmäinen ei tiennyt vielä hybridistä tai sitten se hybridi lanseerattiin tänään keskellä päivää.

Valitettavasti näistä on välillä operaattoreilla kovin epätarkkaa tietoa. Koskee varmaan muitakin kuin vain Teliaa.

Asiakasrajapinnan asiakaspalvelijat ovat niin harvon yhteydessä näihin kuparisaneerauksia, talokaapeleita yms. suunnitteleviin tahoihin, että tarkan tiedon saalistaminen voi olla työlästä. Asiakashan siitä todella kärsii, kun joutuu kyselemään useamman kerran.

Tunnistan ilmiön :frowning:

Itsekin vajaa vuosi sitten muutin ja sinne ei olisi saanut kiinteää nettiä Telialta. Sanottiin kans ettei Telia tarjoa enään näihin Kupari-kohteisiin tälläistä vaihtoehtoa. Elisalta sen olisi saanut, mutta nopeus ei siinä mikään päätä huimaava, olikohan 8 megainen. Otin sitten Telialta mobiililaajaistan.

Mulle aspa kertoi, että päätös tuplalinjoista tehty asiasta meidän kylän osalta jokunen päivä takaperin, ja myyntineuvottelija soitti viikkoa aiemmin, Elli tässä välissä joku päättänyt asiasta!

Nyt ne tarjoo mulle liigapassia, 50 Megan hyprid nettiä ja teliatv boksia hintaan 45 euroo :thinking::grimacing:
Määräaikainen 2vuotta, taidan tarttua perskeles vaikka vannoin etten mitään laitetta enää hanki😖. Se boksi on muuten nyt sellainen jossa kaikki kanavat on HD uskoisko?

Päivitystä tähän
Eipä ole kuulunut eikä näkynyt taivasta aukaisevaa hypridilaajakaistaa eikä liioin TV boksia että tiedä sitten kukahan soittaja se oli?:thinking:

Mikäs siellä on se hybridin pohjalla oleva netti? ADSL?