Teleoperaattorit ja -liittymät

No nyt pistit vaikean mutta varmaan se
Eiku hei nyt muistin että on mulla tässä kämpässä ollut joskus vdsl reititin.

Jos sun kämppään on tarjolla VDSL2 niin miksi haluat vaihtaa toisen operaattorin ADSL:n, jota jatketaan mobiiliyhteydellä? Sitähän tuo hybrid on.

Helkkarin komea nimi aika löyhälle tekniikalle. Olisi rehellisempää vaan myöntää, että kiinteä laajakaista on nopeudeltaan ADSL ja siihen päälle sitten haetaan lisätehoa SIM-kortista.

Näköjään tuo Telian lanseeraama hybrid on monen asiakkaan korvaan kuulostanut todella hyvältä, kun parempia yhteyksiä vaihdetaan huonompaan.

Toki, jos netin pääkäyttö on katsoa netflix / liiga eikä esim. pelata niin kyllähän tuo hybrid on oiva valinta sitten.

Nelosen kanavat ei näy ellei ole kuitu tai kaapeli yhteys

No nyt mulla on mobiilinetti niiltä ja on vuosi soppaa jäljellä ajattelin vaan että kun siinä on se kiinteä pohjalla niin olisi vakaampi mutta tiedä sitten

Muistaakseni väitti että kaikki on HD

Koska sulla on sopparia jäljellä niin sitten tuo Telian tarjous sinulle on ehdottomasti paras mahdollinen! :slight_smile: Tuohon tarkoitukseen on tosi hyvä.

1 tykkäys

Joo ajatus oli myös sellainen että odotan vuoden ja otan Elisalta 100 megasen kuidun.

Okei. Mulle tuli se mobiililaajakaista ja piti silläkin näkyä mutta eipä näkynyt. Liikkeessä sit sanottiin että pitää olla kaapeli tai kuitu että näkyy

Mulla tähän mennessä kaikki on sujunut putkeen.

Netti toimii himassa.
Puhelinliittymä toimii.

Epäilin kyllä, että miten siirrot onnistuu. Telia on nyt yllättynyt minut.

3 tykkäystä

Hö pitää vielä soittaa ja varmistaa maanantaina.

1 tykkäys

Kannattaa kysästä.
Saa näkyyn jos ottaa tallennuspalvelun 6,50€/kk ja laittaa ohjelman tallennukseen ja katsoo sitten sieltä. Itseä hämmästytti ettei kukaan myyjistä tiennyt tätä tai sitten ei vaan haluttu sanoa. Nettisivuillakin lukee että ei näy jos ottaa vain digiboxin, mutta näkyy jos telian laajakaista. Näin ei kuitenkaan ole.

Mun mielestä ei välttis tarvitse varmistaa, ei taida nelonen yksinkertaisesti näkyä, kun Telia & Nelonen on sopimuksettomassa tilassa edelleen.

Toisaalta jos se näkyy sulla normitelkkarin puolella niin onko asialla valtavan suurta merkitystä?

1 tykkäys

Tässä tullaan myös siihen että nyt myydään jotain mikä ei pidä paikkaansa. Nämä voisi ihan suoraan kertoa myynti tilanteessa niin ei tule tällaisia väärinkäsityksiä

Ja olin juuri samana päivänä poistanut sen tallennus palvelun mobiilisovelluksesta kun ajattelin etten tarvitse sitä ja tämä myyjä sanoi että jos en tallentele niin et sitä tarvitse mutta siis se toimenpide aiheutti sen ettei sieltä mobiilista näkynyt mitään peruskanavia mutta sen tiesinkin koska se johtuu siitä kun ei ole sitä boksia

1 tykkäys

Minkähänlainen toi hybridi oikeesti on? Tänne meille sais kuparilla max 24M liittymän. Nyt on Telian 50M 4g. Toi 50M on perjantai-iltana tukossa ku lapset kattoo videoita netistä, itte kattelen peliä ja naapurustoki kuormittaa osaltaan iltasin verkkoa. Myöskään toi kupari ei yksin riitä ku laitteita tässä talossa on verkossa kiinni vaikka kuinka. Olisikohan hybridistä apua?

Muuten meillä sama mutta sanon nätisti että wifi pois päältä kun iskä kattoo peliä:grimacing: mutta siis tähän on vahva lapsen usko että tällä hypridillä taivas vähintään aukeaa​:grimacing::joy:

1 tykkäys

24M kupari on ihan ok nopeus, jos kiinteää pystytään oikeasti tuolla vauhdilla toimittamaan. Se vaan, että jos linja nyt ylipäätään on kuparia niin tuo 24M kyllä hipoo jo kuparin maksimeita. Kiinteästä on aina hyötyä, koska se on nimensä veroinen eli kiinteä.

Jos kulut ei nouse sen vuoksi kohtuuttomasti niin kokeilemisen arvoinen juttu, vaikka hybridin toimintavarmuus onkin hieman arvoitus. Ennen sitä kuitenkin tsekkaisin operaattoreilta, onko taloon saatavilla jotain muuta ratkaisua. Tampereen seudulla on aika usein myös VDSL2-saatavuus ja jos pystytään kuparilla tuomaan 24M niin ei siitä paljoa enää puutu niin on jo VDSL2-saatavuus.

1 tykkäys

Tänään tuli tuo Hybrid reititin Telialta. Nousi nopeus tasolta 12m tasolle 55-60m. Eli aika hyppäys. Tosin vanhakin riitti käyttööni, mutta katsotaan josko jotain hyötyä olisi pitemmällä tähtäimellä.

2 tykkäystä

Mikähän operaattori tarjoaa parhaan verkon kaupungin ulkopuolellakin?

Jälkasvulla oli DNA joka toimi kohtalaisesti. Vaihdoin sen nyt Teliaan joka ei toimi edes kohtalaisesti.
Itsellä DNA olosuhteiden pakosta toistaiseksi. En tosin ole siihenkään täysin tyytyväinen.

Telia ja DNA ovat pääsääntöisesti parempia kaupungin ulkopuolella.

1 tykkäys