Lappi-Kainuussa Telialla ja DNA:lla on joint venture, joka toteuttaa alueen verkon. Elisa puolestaan tuottaa matkapuhelinpalvelut valtiolle.
Tiedän, mutta sen verran paljon olen istunut myös tiskin toisella puolella, että tiedän varmaksi jokaisella Suomen alueella olevan vastuuoperaattori, joka vastaa tästä verkosta kyseisellä alueella ja juuri tuon, mitä sanoit: tarvittaessa toimittaa riittävän varman kuuluvuuden ja verkon.
Elisa tiedusteli kuinka helppoa oli heidän kanssaan asioida asteikolla 1-7 (1 huonoin) sekä lyhyt palaute.
Näpyttelin sit 1 ja puhelimella lyhyen palautteen jota kukaan tuskin ikinä missään ainakaan Elisalla lukee saatika tekisi asian eteen mitään muutoksia.
Oli kyllä taas sellainen iltapuhde ja kokemus että huhheijaa, jos ei tietäisi aiheesta mitään saatika alasta jotain, voisi olla aika helkkarin hukassa tän VDSL GFast yliheiton kanssa.
Käämit palanu pariin kertaan siitä, että miten vaikeasti asia etenee ja kuinka penteleen hankalaa on saada tietoa / korjattua infoa.
Onneksi sentään VDSL toimii.
By the book. Tämän takia asiakasta pitää kuunnella teknisessä tuessa eikä laittaa samaa kysymyskasaa joka kerta. Rakastan tuota modeemin buuttailuluuppia “Resetoi modeemi” automaattivaihteella päällä, vaikka siitä ei mitään apua tuollaisessa tilanteessa ole
24 vuoden tietoliikennekokemuksella, se kyllä korjaa eniten vikoja
Tottakai, jokusen kerran itekin boottaillut motuja ja auttaneet asiaan.
Mutta olisi ehkä ihan kiva jos sitä asiakasta kuunneltaisiin ennenkuin ehdotetaan sitä vakiolausetta eli motun boottia. Jos vaikka kävisi niin että asiakas kertoo että motu on 2 nanosekunttia sitten vaihdettu toiseen eli kirjaimellisesti johdot on tuuletettu. Varsinkin kun on sanonut että netti toimii toisella modeemilla ja toisella ei :D.
Joo se on totta ja oma kokemus on pelkästään yrityspuolelta eikä tuota service desk osastoa ollenkaan. Mietiskelin vaan kuinka monta ongelmaa on tullut korjattua bootilla
7 vuoden kokemuksella teknisestä asiakaspalvelusta isolla operaattorilla niin kyllä - se korjaa monta vikaa, mutta kyllä siellä on sen verran koulutusta annettu aivan jokaiselle tuolla, että asiakasta pitää osata kuunnella. Jos asiakas kertoo, että “näillä laitteilla ja tällä kokoonpanolla netti toimii” vs. “olen tilannut tämän kokoonpanon ja laitteiston, jolla netti ei toimi” niin silloin pitää osata jo kuunnella.
Tällä minun 7 vuoden kokemuksella uskallan kertoa sen, että juuri mikään ei ärsytä tekniseen tukeen soittavaa asiakasta enempää kuin se, ettei hänen kuvaustaan viasta tai sen ilmenemisestä oikeasti kuunnella, vaan mennään ensimmäisen ratkaisun taakse, joka USEIN on toimiva. Ja jos rehellinen olen niin jos viassa on kyse modeemin/reitittimen resetoinnista tai buuttauksesta niin sellaisen asiakkaan ei kuulu edes päätyä minkään teknisen vikapalvelun laariin.
Kuinka viimehetkeen odotit? Mulla huomenna iltapäivällä vaihtumassa Elisalta pois liittymä. Melkein yhtä hyvä tarjous jo tullut.
Saunalahden ajoista asti ollut asiakas. Ärsyttää hieman, että joutuu tällein kikkaileen.
Samalla tavalla oli iltapäivällä vaihtumassa ja sitä edellisen päivän aamuna tuli tuo tarjous. En tiedä olisko vielä vaihtumispäivänä voinut tulla uusi tarjous. Maltti ei riittänyt odotella.
Minulla on käytössä työpaikan puhelin, jossa on tupla-sim mahdollisuus. Firman liittymänä on joku, jossa on rajaton netti. Omana liittymänäni on Telia dot, jonka hinta määräytyy käytön mukaan ollen välillä 8—23€/kk.
Mobiilinetti luuriin tulee firman liittymän kautta ja ei täten kustanna minulle mitään. Omalla liittymälleni jää siten hoidettavaksi vain henkilökohtaiset puhelut ja tekstarit, jotka tällä käytöllä jäävät aina ns. peruskäytön rajan alle (8e/kk), koska kommunikointi tapahtuu pääasiassa pikaviestimissä. Eli olen yli vuoden verran selvinnyt 8e/kk liittymäkustannuksella.
Siis jos työpaikka sattuu tarjoamaan tupla-simillisen luurin eikä puhelimella hirveästi soittele tai tekstaa niin tällä kombolla selviää aika edullisesti. Miinuksena tietysti on tyytyminen työpaikan puhelinvaihtoehtoon, joka ei omalla kohdallani ole kovin miellyttävä, mutta säästö on säästö.
Teilläkö ei siis ole puhelinetua, jos pitää olla omakin liittymä?
Ei ole puhelinetua, eli kyseessä on vähän erikoistapaus. Jäikin mainitsematta.
Edellisessäkin työpaikassa tykkäsin kyllä pitää omankin liittymän olemassa, vaikka puhelinetu olikin, koska en ollut vakkarisopparilla.
Tilasin Moi Rento 4G (15e/kk + puhelut/sms) liittymän Telian 200M Rajaton (32e/kk) tilalle kun tarjoushinta loppui. Katsotaan minkälaista tarjousta tulee perään, alle 20e/kk pitäisi ainakin päästä että nappaisin kiinni.
Vinkki winback-tarjouksia hakeville. Moilla on 5e maksu SIM-kortista, Telia Dottiin saa vaihdettua ilman lisämaksuja. Itse laitoin kuitenkin Moille vetämään liittymän kun en tiedä tuleeko Telia riittävästi vastaan.
Eikös tuo palaudu, jos purat kaupan 14 päivän puitteissa? Etäostos kyseessä.
Kyllä vain. Rahat palautettiin.
Tämä kiinnostaa itteekkin, sillä kanssa etuhinta on loppumassa näihin aikoihin.
Klo1600 militarytime olis liittymä menossa vaihtoon. Viimesin tarjous: 60e s-ryhmä lahjakortti. Rajaton 200M 24kk ajaksi 18,99e/kk. Lisäksi jotain Ruutu+ shittiä.
Tähän taidan tarttua. Jos 5e/kk sähköpostista saadaan parempi sopimus.
Päästiin sopimukseen. Sähköposti maksuton vuoden päivät. Lisätyötä teettää Elisan henkilölle, koska meni aikajanat näin tiukille. Hän joutuu soitteleen DNA:lle peruakseen mun tekemät sopimukset.
Muistahan @ozzi raportoida mikä on lopputulos. Tajusin justiin, että minullakin loppuu Telialla etuhinta (18,99€ 150M) vuoden vaihteen tienoolla ja BF-sesonki on paras aika hoitaa asia.
Muistin virheellisesti, että vielä ensi vuosi mennään tällä hinnalla, mutta eihän se niin ollutkaan.