Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Mielenkiinnolla ja ihmetellen olen kyllä seurannut tätä keskustelua Telian palvelun ongelmista täältä ja varsingin Jatkoajan melkoisen kärkkäillä Telia-keskusteluilla. :rolling_eyes:

Olen ennestään TeliaTV-asiakas, joten se on varmasti helpottanut ainakin tilausprosessia.
Minulla on toiminut tilauksesta (n. kolme viikkoa sitten) lähtien kaikki pelit livenä ja kirjastokin on toiminut ilman ongelmia. Lisäksi olen löytänyt kirjastosta uusimman ohjelman käyttämällä viimeisin ohjelma-hakua, joten en ole sitäkään kokenut vaikeaksi.
Olen siis käyttänyt Telian boxia ja läppäriltä katsonut myös pelejä, kun vaimo on löytänyt telkkarista parempaa katsottavaa.

Lisäksi kun katsottiin kaverilla tunnuksillani kaverin läppärin kautta muutaman ottelu. ei ollut ongelmia katsomisen kanssa tai Cromecastilla telkkariin castaamisen kanssa.

Mitä todennäköisimmin olen vaan syntynyt onnellisten tähtien alla, sillä en näe syytä yhtyä (some)raivoon Telian Liigapaketin surkeudesta. :wink:

5 tykkäystä

Parantamisen varaa Telialla toki on:

  • Uusien asiakkaiden rekisteröinti ollut ongelmallista / ruuhkat kaataneet servereitä (viimeksi nyt ilmaispelien aikaan)
  • Kaapelikanavilla vain Telian kaapelissa
  • Selainten lisäosat huonosti koodattu
  • HTML5 -tuki -puuttuu
  • Kuinka vaikeaa on saada otteluiden päivämäärät ja ottelunumerot kirjastoon? Runkosarjan päätteeksi on 450 päivämäärätöntä/numeroimatonta ottelua listassa. Plussia kuitenkin vuosiluvusta.
  • Ottelugrafiikat näyttävät kesätyöläisellä teetetyllä ja Paintilla+PowerPointilla tehdyltä.
  • Kuinka vaikeaa on saada kunnolliset ottelukellot, jotka näyttäisivät esim. enemmän kuin yhden rangaistuksen?
  • HD laatu on hyvä, jos on riittävästi kaistaa (10 megaa). Pitäisikö heikon SD laadun välissä olla vielä yksi vaihtoehto: keskilaatu?
  • Otteluääniä luvattiin parantaa? Olen kyllä todistetusti kuullut tolpan kilahduksen jossain pelissä.

  • Pelit ovat toimineet kuitenkin omalla kohdalla varmemmin kuin Ruutu -aikaan ja se riittää minulle toistaiseksi, että näkee pelin.
6 tykkäystä

Eilen HPK-Kärpät näkyi kyllä ihan hyvin Telian kaapeli-TV:stä mutta matsin voitti väärä joukkue! Koettakaa siellä Telialla tänään vähän tsempata. Mitään Kärppien tappioputkea tarvitse näyttää! Ei kyllä yhtään houkuttele maksamaan jatkossa otteluiden katsomisesta tällainen! :unamused: :wink:

5 tykkäystä

Olen samaa mieltä että parannettavaa ehdottomasti on. Telia ennen kautta annetut melkoisen kovat hehkutukset uudesta kokemuksesta eivät ole oikeastaan toteutuneet, vaan taso on ihan samaa kuin mitä oli Sanoman tuotantona. :rolling_eyes:

Halusin kuitenkin tuoda myös toista näkökantaa tähän keskusteluun, sillä suurimmaksi osaksi viestintä on täällä negatiivista. Hienoa kuitenkin, että Telia on täällä ja myös muissa keskusteluissa aktiivisena mukana ja ainakin antaa kuvan, että ongelmiin tartutaan. Se sentään on uutta aiempiin toimijoihin verrattuna.

3 tykkäystä

Ei tosiaan näytä siltä nyt miltä pitäisi. Saitko jo tunnuksesi vaihdettua ja pääsit kirjautumaan sovellukseen sisälle?

Eilen oli harmittavia viivästyksiä liittyen tunnusten aktivointisähköposteihin. Tähän samaan on
todennäköisesti tämä sinunkin ongelmasi saattanut liittyä!

Se vielä yleisenä tietona kaikille, että Liigapelit ovat tosiaan myös tänään katsottavissa maksutta Telia TV:n kautta. Mikäli tunnukset on vielä aktivoimatta, kannattaa aktivoida ne mahdollisimman pikaisesti. Mikäli aktivointisähköpostia ei kuulu, kannattaa täältä myös vilkaista “kohta kohdalta” -ohjeet, miten tunnukset voi itse aktivoida asiakassivujen kautta :blush:

//Sanna@TeliaPartio

Onko muilla tämä Liiga Liven kuva tällä hetkellä ihan kuraa? Todella rakeinen kuva.
Eikä ole netin nopeudesta kiinni.

Mulla ei ainakaan mitään ongelmaa ole

Olis hieno juttu että voisi illalla pelin jälkeen katsoa koosteen Chromecastilla isolta ruudulta. Näin oli Ruudun aikana, siihen ehti tottua enkä oikein osaa tuota pitää edes minään luksuksena vaan normipalveluna. YouTubesta onnistuisi, mutta tuntuu koosteet tulevan sinne aika isolla viiveellä? Vaivaako tämä ketään muuta?

1 tykkäys

Jopa minulla täällä Ruoveellä on kuvanlaatu hyvä.

Millä yhdistelmällä katsot?

Android app + Chromecast toimii HD -laadulla parhaillaan ja ei ongelmia.

Suoraan läppäriltä. Nyt hetki sitten kuva parantui.

Luultavasti Windows-läppärisi puuhasteli taustalla jotain omiaan. Epäile sitä aina ensimmäisenä.

1 tykkäys

Toivottavasti on sentään TeliaTV sovellus käytössä - eikä Chrome +Plugin yhdistelmä. Jälkimmäinen on syyllinen, jos on käytössä.

TeliaTV ketjuja niin monia niin menkööt tänne. Erittäin hyvin pelittänyt kaikki tämän avoimen viikonlopun. Näin ollen Telia sai minusta juuri yhden Joukkuepassi-tilaajan lisää.

5 tykkäystä

@TeliaPartio

Katsojapalaute tätä kautta:
Hienoa, että olette saaneet tuotua livelähetyksiin tilanteet muilta paikkakunnilta, mutta toteutus on sitä itseään. Uutislähetyksissä tuo ehkä toimii, kun seurataan ankkureita ja tietyt uutiset pyörivät taustalla ja ei tarvitse keskittyä kuin kuunteluun, mutta livelähetyksessä ei voi tuollaista scrollaavaa tekstiä panna livekuvan päälle, jota ihmiset yrittää seurata. Silmät harittaa suosikkijoukkueen tekemisissä ja scrollaavassa tekstissa lopputulemana kummastakaan ei jää mitään mieleen. Onhan toi scrollaava teksti hieno. Minäkin halusin sellaisen joskus -90 luvun lopulla sisällyttää kotisivuilleni, mutta ei ole enää tätä päivää .

Selkeä laatikko vain oikeaan alakulmaan, niin kuin muutkin tekee, suotta keksiä pyörää uudelleen.

Saatan toki olla mielipiteeni kanssa yksin…

3 tykkäystä

Onko mitään helppoa keinoa kiertää Telia TV:n maaestoja ja katsoa palvelua mistä maksan myös EU:n ulkopuolella?

@TeliaPartio
Katsojapalautetta
En tiedä onko tästä aikaisemmin ollut jossain ryhmässä puhetta mutta, onko mahdollista saada näkyviin joukkueen kirjastossa näkyviin otteluihin ottelupäivä tai kronologiseen järjestykseen pelit. Kiva kahlata läpi onko nyt vieraspeli vai kotipeli tai ylipäätänsä mikä joukkue vastassa. Nopeuttaisi huomattavasti.

3 tykkäystä

Kiitos vastauksesta jonka sain yksityisviestillä.:+1:t2:

Pieni tarkennus asiaan.

Puhelimessa olevalla Telia TV sovelluksella haluaisin katsoa Tapparan pelejä EU:n ulkopuolella.
Läppärinkin voisin napata matkaan mukaan, mutta eipä ole MäkPuukissa Chromea enkä sitä siihen aio asentaakaan.

1 tykkäys

Tästä aiheesta on joitain kommentteja näkynytkin ja päivämäärät on lisätty tallenteiden tietoihin joitain viikkoja sitten. Vaatii toki, että tallenteen klikkaa auki, jolloin pääsee tietoja lukemaan. Ymmärrän toki, että se olisi selkein jos näkyisi suoraan tallenteen nimessä tai muutoin siinä listassa.

Kronologiseen järjestykseen saat toki tallenteet lajiteltua, kun klikkaat sieltä yläreunasta Lajittele, jolloin voit valita aakkosjärjestyksen tai viimeksi tulleet ensin. Oletuksena on päällä tuo aakkosjärjestys, mutta itsekin yleensä lajittelen suosiolla viimeksi tulleet ensin, jolloin pääsee uusimpiin nopeasti käsiksi.

Tässä vielä kuvakaappaus, miltä homma näyttää Win 10 koneen Telia TV -sovelluksella

Toivottavasti tämä jeesaa edes hiukan :slight_smile:
//Niko

2 tykkäystä

Ei nähtävästi kaikkiin ohjelmiin lisätty?

Kaikkien tallenteiden nimeen olisi ehdottomasti saatava päivämäärä ja pelinumero (Liigan mukaan).

1 tykkäys