Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Itse en osaa mutta joku osaa kun Netflix sarjat, nbcgold, ESPN+ yms suojatut HTML5 striimit löytyy pira IPTV palveluista.

Kaikki lähtee vaivatta jakoon jos vain osaa ja haluaa, ei sille mitään voi. Ihan samaan tapaan Silverlightin jakaa kun hyvin suojatun html5 streaminkin. Striimaat omaa ruutuasi eteenpäin, täts it. Aivan sama mikä tekniikka ja mitä suojauksia on käytössä, ei auta pätkääkään :).

Ja joo, saatat hyvinkin olla oikeassa tuosta MS:n päälle rakentamisesta.

Mitä itse katsellut aikanaan niin eivät jaa sitä alkuperäistä streamia vaan tosiaan käyttävät omaa serveriään jakelupisteenä, eli pahahan tuolle on mitään tehdä. Jos joku sen streamin näkee, sen voi eteenpäin jakaa.

Tiedoksenne jotka eivät vielä ole Chromecastia hankkineet:

4 tykkäystä

Joko syksyn UHD lähetykset alkaa olla selvänä? @TeliaPartio

Hei! UHD lähetyksiä tullaan tarjoamaan alkavalla kaudella säännöllisesti, mutta tarkemmat määrät ja ajankohdat selviää lähempänä kauden alkua. // Hanna

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Ketju avattiin ajastetusti 33 minuutin kuluttua.

Osaisiko @TeliaPartio kertoa, onko tulevalla kaudella tehty teknisiä parannuksia, jotta katselu onnistuisi myös televisioon sisäänrakennetun chromecastin kautta? Nykiminen esti katselun viime kaudella. Tämä on ainakin itselle iso asia mitä tilauspäätökseen tulee.

1 tykkäys

Veikkaisin, että ei. En ole tekninen asiantuntija, mutta sisäänrakennetun Chromecastin ongelma on, ettei se tue 50 hz. (Edit: korjattu siis oikea tieto)

Tämä on kuitenkin sellainen tekninen haaste, jonka ympäri meneminen on operaattorille haastavaa eikä missään nimessä kannattavaa. Chromecast on omasta mielestäni erittäin edullinen laite, joten investointina se ei ole aivan hirveä ja laatu on parempi.

Edit: @iceman tuossa alla jo korjaa asiaa paremmalla tiedolla eli juuri toisin päin kuin kirjoitan itse :slight_smile:

Telia ei mahda mitään sisäänrakennetuille Chromecasteille, jotka eivät tue 50 Hz (tilaa)… On valitettavasti laitteen valmistajan asia saattaa tuki kuntoon.

Alunperin Chromecastistäkin tuki puuttui, kunnes Google huomasi, että Euroopassakin olisi maksavia asiakkaita…

2 tykkäystä

@TeliaPartio lähetyksessä Pelicans -Sibir on ääniongelmia. Äänet pätkii ja katoaa pitkäksi aikaa noin 30-60 sekuntia tasaiseen tahtiin.

3 tykkäystä

Asiallista.
Taas saadaan euron hyvitys?:rofl::rofl::rofl:

4 tykkäystä

@TeliaPartio Kausi on kohta ovella joten kysyisin mikä on HTML5 soittimen status ja koska sitä odotetaan tuotantoon?

(Tässä joutuu kenties rakentelemaan makuuhuoneen mediakeskuksen uusiksi, joten siksikin kiinnostaa)

5 tykkäystä

HTML5 on työn alla mutta tarkkoja päivämääriä en pysty antamaan. Kausi alkaa jo tosiaan aivan kohta, joten luultavasti kauden alkuun tämä ei vielä ennätä.

Tällä hetkellä HTML5 toimii jo Edge-, sekä IE11 -selaimilla, täältä löydät vielä kaikki tämän hetkiset laitevaatimukset.

//Sanna

Josko sitten ensi kaudelle??
Aivan käsittämätöntä puuhastelua.:flushed::flushed::flushed:

4 tykkäystä

Kyllä se nyt alkavan kauden aikana tulee!

//Sanna

Kovasti sitä luvattiin jo viime kaudellekin.
Odottavan aika on pitkä ja minä en usko ennenkö itse näen tämän.

2 tykkäystä

Se mikä tässä mielestäni puuttuu on sovellus älytelkkareihin. Oikeastaan kaikilla muilla palveluntarjoajilla tuollainen sovellus on jo, joten mikäli liiga olisi esim. Maikkarilla niin pelit näkyisi helposti television sovelluksen kautta.

4 tykkäystä