Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Toisen erän lopulla tais lähes kaikilla crhomecast käyttäjillä pätkästä kertaalleen. Sit lähti taas pyöriin ja yhtäkkiä hyppää 30 sek eteenpäin.

2 tykkäystä

Androit +Chrome yhdistelmällä kaksi eka erää kuva oli puuroa. Mainokset tuli terävänä.
Ensimmäisellä erätauolla buuttasin kaikki laitteet mutta ei vaikutusta.
Kolmannen erän alussa kuva parani normaaliksi.

Kuinka kauan aiotte vain pahoitella tapahtunutta ja yrittää kuitata asian sillä?
Teillä on nyt harjoiteltu tätä asiaa jo riittävästi ja nyt pitäisi alkaa jo onnistumaankin.

Terveisin, maksava asiakas.

4 tykkäystä

En puolustele Teliaa, mutta lukuunottamatta jo todettua pätkäisyä kaikilla käyttäjillä, toimi Chromecast lähetys moitteettomasti.

Annetaan välillä myös posia: Live-seurannat ovat osoittaneet että viiveet on saatu hallintaan. Siitä varovainen :+1:

Varovainen siksi että ongelma todettiin ja raportoitiin aikoja sitten. Korjaus kesti kauan.

1 tykkäys

Iso laiva kääntyy hitaasti :slight_smile:

Miten “koskaankin” määritellään ja millaisella otannalla. Ongelmia kuitekin on ollut. Kuten eilen. Näkee tallenteesta, että lähetys skippaa 20–30 sekuntia eteenpäin kesken käynnissä olevan pelin. Tallenteen ajassa 1:47:25, kun toista erää on sellainen minuutti pelaamatta.

Mutta kaikkinena ollut tosi vähän teknisiä ongelmia.

1 tykkäys

Itse olen tälläkin kaudella ollut aika usein pettynyt Telisn palveluun, koska LIIAN usein on jotain häiriötä lähetyksessä. Kuten @BlueOval tuolla mainitsikin, pelkillä pahoitteluilla kuittaillaan häiriöt. Se on helppoa tällä tavalla toimia, kun on ainoa kyseisen tuotteen tarjoaja.
Täältä ihan rehellinen peukku alsspäin.

2 tykkäystä

Kaikki vieraspelit katsonut tällä kaudella ongelmitta. Eilen en havainnut mitään skippausta.

Itselläni on Telia TV ja sitä mukaa myös Telian boksi ja odotusarvot pelien laadusta luokkaa huippu. Useamman kerran tällä kaudella ollut ongelmat juurikin Tapparan peleissä kun muut liigapelit toimineet moitteetta. Eilenkin kuvan ja äänen pätkiminen loppui toisessa erässä loppu pelin sujuessa jo moitteettomasti

1 tykkäys

Nyt olen katsonut suoraan rj45 kaapelin kautta ja antaa nettiä 85/49.5, joten ei nopeudesta pitäisi olla kiinni enää. Mutta hienoa nähdä kuinka muistatte vielä mikä se alkuperäinen mahdollinen ongelma oli

Chromecast joo…Sellainenkin on, mutta kyllä Telian boxin kauttakin pitää peli näkyä virheettömästi.:thinking:
Jos siirtyisin Chromecastin käyttäjäksi niin siinä samalla saisi nakella kaikki Telian toimimattomat romut suoraan takaovesta pihalle.

Jos mä maksan jostain niin myös odotan siltä jotain.
Tässä tapauksessa Telia on ehtinyt harjoitella jo sen verran, että nyt pitää alkaa laitteet jo toimimaan moitteettomasti.

E: Jos Telialle olisi vaihtoehto, niin siirtyminen kilpailijan asiakkaaksi ei aiheuttaisi isoa mietintää eikä yöunien menetystä.
Monopoliasemassa voi näköjään vetää vasemmalla kädellä ja kun menee vi*uiksi niin pahoittelulla on asia kuitattu.

5 tykkäystä

Itse annoin aikanaan Elisa ja Ruutu+ kombon (tai mistä ne pelit sitä ennen tuli) harjotella n. 9 vuotta, 13 modeemia ja 7 digiboxia myöhemmin totesin ettei niitä laitteita saatu koskaan kuntoon. Itse olen ollut tyytyväinen teliaan kaikin puolin huomattavasti vähemmän ollut mitään ongelmia kuin aiemmin. Yleensä ongelmat löytyvät digiboxi / modeemi akselilta jos ei meinaa kuva pyöriä. Varsinkin jos boxin päästää langattomaan verkkoon jossa kuormitusta muilta laitteilta on pätkiminen jopa yleistä. Kun pitää boxin kytkettynä piuhaan niin hyvin toimii.

Telialta tulleet laitteet!
Jos ovat lähettäneet paskaa niin laittakoot uutta paskaa tulemaan jos sitten toimisi.

Laitteet ovat narun perässä.

1 tykkäys

Niin perus kuluttajalle myydään sitä halvinta koska muuten ei mene kaupaksi.
Itse olisin jopa valmis maksamaan parempilaatuisesta boxista ( en tiedä onko tarjolla). Paremman modeemin voi käsittääkseni ainakin hankkia.
Itselläni nämä ongelmat niin pieniä etten jaksa nähdä vaivaa :sweat_smile::man_shrugging:t3:

On varmasti paljonkin parempia laitteita vaikka kuinka ja paljon.
Useimmiten peli näkyy moitteettomasti, mutta nyt viime aikoina on alkanut ongelmia ilmenemään.
Todistettavasti noilla Teliankin laitteilla voi siis katsoa peliä ilman ongelmia.

1 tykkäys

Vikailmoituksia vaan aina kun ongelmia on.
Kyllä sieltä hyvityksenä saa muutakin kuin pahoittelua, kun muistaa mainita monettako kertaa ilmoittaa ongelmista :wink:

Valitettavasti Telian bokseista on täällä vähemmän otantaa, joten ongelmien haarukoiminen on hankalaa.

Toki kokemuksen pitäisi olla priimaa tuolla laitteistolla, joka on ainakin nimellisesti se paras tarjolla oleva paketti.

Sanoisin että varmista vedenpitävästi nettiyhteyden toimivuus, rajaa ongelma koskemaan vain Liigaa, kerää hetki päiväkirjaa ongelmista ja tee reklamaatio.

Ikäviä juttuja kyllä ja kuluttajan asema heikko.

2 tykkäystä

Ei ole.
Aina voi äänestää jaloillaan.
Täällä on älyttömän hyvä liveseuranta ja Linkku on hyvä selostaja.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 tykkäystä

Juuri tästä syystä panostin halpaan (n.30-40€) Chromecastiin, koska en halua maksaa eri palveluntarjoajien mustista laatikoista extraa, jotka toimivat jotenkuten ja jokaisella on omansa.

Ruutuun verrattuna Telialla Chromecast on toiminut yllättävän hyvin. Toki näin jälkeenpäin ajateltuna Ruutu-aikana oma WIFI ei ollut parhain, joten osa ongelmista johtui varmaan siitäkin.

2 tykkäystä

Tämä on niin totta !