Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Jätitkö myös kaljat välistä? Ikävää jos Telia vei nautinnon myös siitä ja ei kiinnostanut niitä juoda. Palauta kaljat kauppaan ja vaadi rahat takas. :slight_smile:

2 tykkäystä

Joo kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin :smiley:

Meneehän tää näinkin, huutelee kaikennäköistä internetin ihmeelliseen maailmaan ja nauraa jatkoajan itkuille, eli loppujenlopuksi Telia tarjosi kuin tarjosikin viihdettä ;).

2 tykkäystä

On ollut kyllä melkoinen savotta, kun tässä koko aamupäivän oon koittanut tilata Liigaa. Ollut aikamoinen Catch 22, kun ei ole Telian liittymää eikä sitä kautta myöskään Telia.fi -tunnuksia. Ja niiden tilaamiseksi näköjään tarvittaisiin Telia.fi -tunnukset. Ilmeisesti tuo ikivanha joku Soneran aikainen viihde-tv-systeemi sotkee, kun ei pysty tilaamaan nyt Telia Tv + liigapaketti, vaan se kertoo että on jo Telia TV. Ja se onkin, sinne pystyy kirjautumaan, mutta niillä tunnuksilla ei teekään sitten jatkossa yhtään mitään. Ja ilmeisesti sitten oletetaan, että jos kerran on nämä Telia TV -tunnukset niin sitten on myös Telia.fi -tunnukset. No ei ole.

Ja jatkaakseen jo TeliaTV-asiakkaana kanavaostoksia pitää kirjautua Telia.fi -tunnuksillasi, joita ei ole ja joita ei pysty tilaamaan. Pankkitunnistauminen ei näköjään toimi kun ei ole Telian liittymää ja toisessa tunnistaumiskohdassa ne samat pankkitunnukset ei ole edes käytössä. Eikä pysty edes apuchatissa kysymään kun ei ole niitä tunnuksia!

Pitääkö vuonna 2018 tosiaan soittaa puhelimella johonkin aspaan ja puhua ihmisen kanssa? Kammottavaa.

15 tykkäystä

Kannattaa soittaa niin homma on alle 5min ohi ja tunnarit napsuu sähköpostiin.

2 tykkäystä

Tää oli ihan mahdoton savotta mullekkin. Nostin kädet pystyyn ja hoidin homman toisella tapaa.

Mulla oli sama loop… kokeilin rohkeasti kaikki mahdolliset keinot ja lopulta nöyrryin soittamaan asiakaspalveluun ja sieltä ne pysty laittaan ton aktiiviseksi. Mun testeissä ennen soittoa kului reilu parikymmentä pankkivahvistuskoodia, kun yritin tunnistautua ja muuttaa salasanaa jne. Kaikki olisi hoitunut ilmeisesti kirjautumalla tv.telia.fi -sivuston kautta… ehkä…

2 tykkäystä

Ensi alkuun pahoittelut tästä radiohiljaisuudesta liittyen viime perjantain otteluun. Ilta oli todella kiireinen ja kädet olivat sidottuina muihin some kanaviin, joten sen vuoksi olemme paikalla vasta nyt.

Torstain häiriön syyksi epäiltiin ensin kaivinkoneen katkaisemaa kuituyhteyttä. Keskityimme tuolloin varayhteyden käynnistämiseen siinä onnistumatta. Perjantaiaamuun mennessä kaikki näytti hyvältä eikä edellisen päivän kaapelikatkon pitänyt vaikuttaa enää Mikkelistä tulevaan kuvasignaaliin.

Ongelmat kuitenkin uusiutuivat perjantaina Jukurit-HIFK -ottelun kynnyksellä, mikä paljasti, että vika olikin uudessa etätuotantomallissa – ei katkenneessa kaapelissa. Parhaat verkkoasiantuntijamme selvittävät parhaillaan vian syytä, ja kerromme asiasta välittömästi, kun vika on löydetty.

Rakennamme ennen runkosarjan alkua vielä varayhteyden varayhteydet, mutta ne eivät valitettavasti ole vielä preseasonin aikana käytössä. Samalla jatkamme uuden tekniikan testausta ja hiomista käyttökuntoon.

Seuraavissa harjoituspeleissä käytämme perinteistä ulkotuotantoautoon perustuvaa tekniikkaa, jota käytimme esimerkiksi Pitsiturnauksen lähetyksissä. Hiomme samalla uutta etätuotantomallia kuntoon, jotta voimme hyödyntää sitä viimeistään kauden alkaessa.

Merja@TeliaPartio

13 tykkäystä

Miten olisi puhelu Hannu Jortikalle ja lyhyt mainos varayhteyden varayhteydestä purkkiin?

29 tykkäystä

Katson HPK-Jukurit peliä Telia TV-sovelluksen kautta Chromecastilla telkkarista. Kuva ei pätki eikä mitään, mutta tätä peliä pitäisi katsoa ilmeisesti mutella. Selostus on noin 1,5 sekunttia itse pelitapahtumia edellä. Muilla samaa vaivaa?

edit: Nyt näyttävät korjanneen ongelman. Hyvä.

1 tykkäys

Tänään ostettu Telia TV sovellus. Nyt eka erä takana HPK-jukurit peliä. Ei hyvältä näytä. Semmoset 20 kertaa heitti pihalle ohjelmasta. Olen kokeillut Striimata peliä kännykän ja tabletin kautta TV:hin sekä chromecastin, että hdmi piuhan kautta.

Mikä neuvoksi ?

Jos en saa tätä toimimaan, niin jää kyllä lyhyeksi tämä kokeilu…

Illan preseason peli katkesi juuri Chromecastilla virheilmoitukseen. Se häipyi ruudulta ja en saanut talteen, mutta ongelma lähetyksessä tjsp.

Infra on kunnossa.

Samankaltaista vikaa oli minullakin. TeliaTV:n IOs app kaatui noin minuutin välein. Latasin appin uudelleen, mutta ei vaikutusta. Se on sitten aivan se ja sama, millä sitä vie televisioon jos itse sovellus on tuolla tasolla.

Viime kauden katsojakokemukseen (14,95€) pääsee ainoastaan TV-boksin hankinnalla. Silloin “parannetun katsojakokemuksen” eli parin kuvakulman ja tolppien kilahdusten hinnaksi tulee 24,90+10€/kk +30€ kertamaksu.

Onko radiossa vielä se hyvä selostaja?

3 tykkäystä

@Raikka ja @Henrik onko teillä mahdollisuutta katsoa eilisen pelin tallennusta? Katkooko se samalla tavalla kuin livelähetys tai kaatuuko app tällä hetkellä? Laajamittaista vikaa ei eiliseltä ole tiedossa joten sen vuoksi pyytäisin testaamaan.

Merja@TeliaPartio

1 tykkäys

Nuo minulla ilmenneet viat oli aiemmin jostain pelicans tms. pelistä. Kyllästyin testailuun ja lopetin tilauksen. Syyt tilauksen lopettamiseen ja palautteeni voit laittaa eteenpäin:

  • IOS appin keskeneräisyys
  • Android TV-appin puute
  • In-build cromecast tuen puute
  • TeliaTV boxin järjetön hinnoittelu
  • Ennakkotilauksesta aiheutuneet kulut vastoin luvattua

+Plussaa ehdottomasti asiakaspalvelun laajentamisesta omista kanavistanne keskustelupalstoille.

3 tykkäystä

Minä katsoin HPK-Jukurit -pelin ensimmäisen erän tallenteelta ja toinen ja kolmas erä suorana - ei ongelmia/pätkimisiä.

Android -sovellus + chromecast (+50 megan laajakaista)

1 tykkäys

En tiedä koska ehtisin koittaa tuota tallenteelta katsomista. Ilmoittelen jos ehdin.

Netin nopeus kotona 100 megaa. Iphonella ja Ipadilla koitin matsia katsella. Jostain syystä ei katkaissut lähetystä 2 erässä, kuin ehkä kerran ? Kolmannessa erässä olikin sitten taas samat ongelmat, kuin ekassa erässä.

1 tykkäys

Itse testasin eilen verkkosovellusta erät 1 ja 3. Kuvan laatu ja virta ihan laadukasta kokoajan. Toinen erä meni iPhonella mobiilisovelluksella ja kerran taisi heittää ulos. Ja tuosta oli mahdollista lähettää virheilmoitus jonka tein.

Eli kun kerran täällä ja muualla on partiot liikenteessä niin laittakaa nyt ihmeessä rakentavaa palautetta. Pelkällä mouhoamisella ja mulla-ei-■■■■■■■■■■■ viestinnällä ei saada mitään aikaan.

2 tykkäystä

Palautetta laitoin eilen useamman kerran menemään. Toivottavasti siitä olisi hyötyä…

Katsoin eilistä HPK-jukurit peliä kännykällä äsken noin puolet pelistä. Kertaakaan ei katkeilleet, eikä äppi heittänyt pihalle.
Eli missä nyt on vika ?

10 € on järjetön hinta digiboxipalvelusta? Kahdessa vuodessa digiboxin ja siihen liittyen ominaisuuksien hinnaksi tulee hulppeat 240 €.

Muuten asia ei kuulu minulle mitenkään, mutta pitäisikö operaattorin tarjota kenties ilmaiset laitteet kaikille, kun tuo kustannus on liikaa? Varsinkin, kun digiboxiin kuuluu mm. sovellus ja muita ominaisuuksia ja vielä pari kanavaakin.

Katselin tuossa noita digiboxeja muutama päivä sitten Gigantista niin aika normaaleja hintoja perusdigiboxeista on nuo 150-250 € - riippuen tietysti vähän mallista ja käyttötarkoituksesta.

Yhtä asiaa en voi ymmärtää: miten digiboxi voi olla jollekin täysin ylivoimainen investointi - varsinkin, kun se ei Telialla käytännössä maksa juuri mitään. Elisa Viihde (digiboxipalvelu) maksaa aina 19,90. DNA:n Welho ilmeisesti jotain 15 €:n luokkaa kuukaudessa.

Jos ei ole mitään maksuhaluja palveluista niin sitten on varmaan paras olla kokonaan ilman palveluita. Ei ennenkään ole ilmaiseksi laitteistoja asiakkaalle annettu.

3 tykkäystä