Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Tässä koitan Ilves - Kärpät matsia katsella mutta taas tänään vaivaa ihan sama ongelma kuin eilenkin. Streami on 5 minuuttia hyvää ja pyörii komeasti, mutta sen jälkeen alkaa Silverlight pudottelemaan asteittain laatua huonommaksi kunnes se on kunnon pikselimössöä, refreshi auttaa, mutta ei hei jaksaisi kokoajan käynnistellä uudestaan. @TeliaPartio joku mättää nyt parin viime kierroksen ajalla ja tiedän etten ole ainut, eilen moni valitteli samaa.

Kaista on itselläni kunnossa, niin on myös yhteys.

Erätaukokello!

3 tykkäystä

Erätaukokello ja jotain ohjelmaa erätauon aikana, nyt on jo hyvä.

Ps. Appletv:llä oon koko alkukauden kattellu todella hyvää kuvaa. :+1:

1 tykkäys

Latasin chromen laajennuksen ja olipahan kovin raskas herra jumala. Ei silti voi olla ettei valokuitu 100/10 jaksais pyörittää tuota.

Sekin on toki myyntikikka numero två että tehdään hommat raskaalla kalustolla, jolloin palvelun käyttäjä joutuu ostamaan isommat panssarit eli netin ja maksaa tästä sen 40€ kk.

Mutta eikäy mun järkeen ettei homma toimi läppärillä ja kuidulla, vuonna 2018.

Joo aivan toivotonta varsinkin tänään ja eilen. En turhista valita enkä tykkää yleensäkkään nurista mutta tää on jo ihan ala-arvoista touhua.

Eipä @TeliaPartio :n Merja tuolla ylempänä juurikaan kehunut noita selainlaajennuksia…

Kun valitatte toimimattomuudesta, muistakaa raportoida mahdollisimman tarkasti käytetty kalusto. Muuten raporteista ei ole Telialle eikä muillekaan mitään iloa.

Ja sillä Chrome-laajennuksella kannattaa heittää vesilintua, jos mahdollista. Eli jos on Windows 10. Siinä tapauksessa ladatkaa Windows 10 -sovellus. Toimi eilenkin mainiosti.

3 tykkäystä

Thanks, pitääkin la kokeilla tuota. Jos ei toimi, niin meen paikalliseen hampaattomien kapakkaan naureskeleen.

1 tykkäys

Oon muuten missanut tämän, koitetaanpa sovelluksella.

Heti muuten toimii paljon paremmin. Tarkkaillaan nyt loppumatsi mutta taitaa olla tosiaan että toi silverlight laajennus chromessa on vaan täyttä kuraa.

2 tykkäystä

Nyt näyttää tosiaan pysyvän laatu priimana ja toimii kuten pitääkin, kiitokset @iceman! Alkoi jo hermo palaa :smiley:

@Sleba oli laittanut laitteistokiihdytyksen asetukset Macissään päälle Chromesta ja saanut toimimaan paremmin (todennäköisesti chrome://flags -asetussivulta?).

Sitä ihmettelen kaikista telkkareiden sisäänrakennetuista Chromecasteistä, että kuinka laiska TV-valmistaja voi olla, jos ei tueta Euroopassa ja muutamassa muussakin maassa käytössä olevaa 50Hz PAL-tekniikkaa… Tämähän ei ole Telian vika, vaan Googlen/televisiovalmistajien.

2 tykkäystä

Käyttäkää tosiaan sitä sovellusta. Itellä ei mitään ongelmia ole ollut katsoessa tolla sovelluksella ja hdmillä kuva telkkariin.

1 tykkäys

Moni on valittanut ongelmista Chromen lisäpalikan kanssa, täällä ja Jatkoajassa. Alkaa olemaan jonkinlainen palstatotuus että se on raskas, ja Telian edustaja vihjasi siihen suuntaan että hardware-kiihdytys ei olisi käytössä grafiikassa.

Ei kenellekään ole vielä tullut mieleen katsoa millaiset ovat prosessorikuormat kun peli pyörii?

Vaikeahko uskoa etteikö edes jotenkin moderni rauta jaksaisi tuota pyörittää. Full HD sertifioituja PC koneita on ollut halvimmassakin hintaluokassa varmaan 10 vuotta. Mm. minun 79€ Windows 8 tabletti jaksoi tuupata 1080p kuvaa YouTubesta (rautakiihdytettynä toki).

1 tykkäys

Joo Telialtakin minulla 4g netti. Laitoin kaverille just tilauksen kirjekyyhkyistä koska ne ovat nopeampia…oikeasti! Näin Kuusankoskella…

Niin jo tottunut itse html5 ja sitä ennen flash ettei tullut mieleenkään että olisi rautapuolen ongelmia, varsinkin kun rautakin on lähellä parasta mitä kaupasta saa noin kotikäyttöön. Mutta no, toimii hyvin tuolla sovelluksella niin kriisi peruttu :).

1 tykkäys

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Teleoperaattorit ja -liittymät

Olen. Kävin ihan tekemässä tämä testin kun jäi itseänikin mietityttämään. Ei mitään ihmeellisyyksiä, tosin itse pyöritän 1700 ryzenillä joka kellotettu 4 ghz, eli vaikka nyt vähän kuormaa olisi ei sen siitä tulisi edes kiinnostua. Yksikään ydin ei ollut tapissa edes, en myöskään havainnut mitään memory leakkia, joku muu tuossa on pielessä. Lähetys pyörii hienosti itselle muuten, mutta se alkaa pikkuhiljaa heikentämään laatua, kunnes päästään sinne kuuluisaan “potato qualityyn”, ehkä tuossa on vaan joku mikä tsekkaa kaistan, vastaus ei miellytä ja tiputtaa huonommaksi bugi / Telian serverit ei osaa keskustella tuon kanssa oikein.

Niin tai näin, korjaantui tuolla win 10 appsilla. Onhan tämä aika sääli että joutuu windowsia käyttämään aina kun haluaa peliä katsoa, Linuxilla ei lätkää katella mutta minkäs teet, näillä nyt mennään.

1 tykkäys

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

No niin latasin tuon win 10 telia sovelluksen ja hdmi liitetty töllöön. Koneessa ajoittain kuva suttuinen muttei muutu töllössä. Ei pätki ja kuva hyvä. Ainoastaan hidastu kun pienensin ikkunan ja surffasin selaimella vähän. Peli alkaa joten seurataan alkaako nykimään.

Jaha pari kertaa jo nyppäs vähän…