Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Kirjautumiseen liittyen vielä. Sain meidän Minun Telia -vastaavilta viestiä että kirjautuminen pitäisi onnistua liittymän/palvelun kytkentäpäivää seuraavana päivänä. Kokeilehan nyt luoda tunnukset joko verkkopankkitunnuksellasi tai mobiilivarmenteella, onnistuuko. //Merja@TeliaPartio

Terve!

Kokeillaanpa taas;

  1. Menen Telian sivulle [check]
  2. “Luo uusi tunnus” [check]
  3. Kirjaudu ja tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla [check]

—>

“Telia-tunnuksen voi luoda ainoastaan liittymän omistaja eli henkilö, jonka nimissä liittymäsopimus on. Lue lisää ohjeita kirjautumissivulta”

Yritin tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla myös sivun toisen linkin kautta. Siinäkin tunnistautuminen onnistuu mainiosti, mutta sen jälkeen tämä sivu avautuu.

Ei pysty siis käyttämään “Minun Telia” -sovellusta, kun nuo riivatun Telia-tunnukset puuttuu edelleen. Grr.

Ei toimi systeemit. Yrittäkää selvittää tuo asia. Tuote myytiin mulle tämän viikon alussa.

Tiedätkös mitä, taisin nyt keksiä mistä homma kiikastaa. Olet tehnyt joukkuepassista + digiboksista ennakkotilauksen. Noita tuotteita ja palveluita ei siis ole vielä toimitettu. Ennakkotilauksesta ei tässä tapauksessa muodostu “teknisesti” asiakkuutta vaan se muodostuu vasta siinä vaiheessa kun palvelu on sinulle toimitettu. Tietojasi ei siis löydy vielä Minun Teliasta ja siitä syystä kirjautuminenkaan ei onnistu. Ilman sen kummempia asiakastietoja uskaltaisin väittää että rekisteröinti onnistuu sen jälkeen kun boksi on toimitettu ja palvelu on käytössä. :thinking:

Tuo vaikuttaa loogiselta selitykseltä. Odotellaan boksin saapumista. Myyjäpoika sanoi puhelimessa toimitusajankohdaksi enskuun alkupuolen. Vahvistusmaili touko-kesäkuun. Saas nährä, koska boksi toimitetaan. Kiitos selvittelystä anyway!

2 tykkäystä

Onko muut verranneet Viasatin NHL lähetystä TeliaTVn ja Viaplayn välillä. Minulla ainakin Chromecastin kanssa Viaplaylta kuva on hyvä, mutta TeliaTVn lähetyksessä pelaajat pixelöityy ja liikkuvaa kiekkoa ei tahdo erottaa.

1 tykkäys

En ole koskaan suoraan Viaplaylta lätkää pyörittänyt, mutta Telia TV:n kautta olen pyörittänyt Viaplayn lätkää pyörittänyt. Latasin myös “Telia TV Windows 10 app” -mekaspektaakkelin. PC-sovellus ei ole vakuuttanut: kuvanlaatu on kehno (isoja pikselilaattoja) ja äänet vetää ropoottimoodia tasaisella, jatkuvalla syötöllä. Chromecast selkeästi parempi vaihtoehto tähän asti.

Melkoinen väite. Tai no huonosti hinnoiteltu. Kilapailijathan painaa tuon boxin ja tallennuskapasiteetin + ilmaiskanavat tuohon 10e hintaan.

Eli vaikka tuo liigapassi nyt ihan hyvin on hinnoiteltu niin kyllä tuossa digiboxin tuotteistamisessa voisi panostaa.

2 tykkäystä

Katsoin PIT-WSH peliä puhelimen ruudulta TeliaTV:stä ja kuva oli hyvä. Aiemmin katsoin jotain KHL:n finaalipeliä Chromecastin kautta ja laatu oli aivan järkyttävää kakkaa, kiekko näkyi kahtena ja pikselimössöä riitti. Ei tää suoraan sun kysymkseen vastannut, mutta laatu taitaa komenttien perusteella vaihdella aika laidasta laitaan…

Minulla tulee tuota samaa virhettä. Kokeillut katsoa ruutu +:lta viimeistä finaalimatsia, sarjoja. Chromecast toimii esim. kun katsoo Youtubea tai Elisa Viihteen tallenteilta. Kokeilin kahdella eri Android laitteella. Olen pari kertaa nyt laittanut viestiä asiasta Telian omien sivujen kautta, mutta en ole saanut mitään vastausta… ensimmäisen kerran 19.4.

Juuri näin.
Puhelimen näytöltä TeliaTV:n kuva on hyvä, mutta Chromecastin kautta TV:ssä katselukelvoton.

Pakko tätä hieman korjata. Mikäli muualta haluaa ostaa vastaavanlaisen operaattoririippumattoman tv-boksin, niin heillä hinta on 19,90e/kk. Toki kaikilla on vähän eri tyyppiset boksit ja sisällöt tarjolla, joten ei voi ihan verrata keskenään. Meillä on tuo digiboksin hinnoittelu laitettu niin edulliseksi, kuin se vain on mahdollista, koska halutaan mahdollistaa jääkiekon katselu kaikille helpolla tavalla.

Niko@TeliaPartio

Harmi juttu, että teillä on haasteita Chromecastin kanssa. Onkohan nettiyhteydessä kuitenkin potkua, kun Telia TV:n kuva toki skaalautuu sen mukaan, että miten nopeasti yhteydet toimii. Käytännössä tuollainen tasainen 5M yhteys riittäisi hyvään laadukkaaseen kuvaan. Onko samoja haasteita suorissa lähetyksissä ja kirjaston kautta katsottavissa tallenteissa?

Mikäli tämä ongelma ei ratkea testailusta huolimatta, niin kannattaa jättää tämän lomakkeen kautta yhteydenottopyyntö meidän häiriöilmoituksille.

Niko@TeliaPartio

Nettiuhteytenä on Telian 4G. Nopeus vaihtelee välillä 10-40M.
En ole muita kanavia testannut kuin Viasat Hockey HD. Peli suorana. Sama peli Viaplayn kautta samalla kalustolla näkyy ihan hyvin. Verkon nopeus riittää Viaplaylle.

Pystytkö kokeilemaan vielä testin vuoksi sieltä kirjaston puolelta jonkin tallenteen?

Niko@TeliaPartio

Kokeilin kirjaston kautta. Ehkä ei yhtä huono, mutta ei kelvollinen. Testasin samaan aikaan Open signal ohjelmalla 4G nopeuden ja oli yli 40M.

Sitten kannattaa laittaa tuon aiemmin mainitsemani lomakkeen kautta ilmoitusta meidän häiriöilmoituksiin, niin pääsevät tutkimaan tilannetta. Täytyyhän ne systeemit saada toimimaan :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

2 tykkäystä

Puhelimen kautta Viaplay-NHL-lähetys täysin katselukelvotonta jojoilua. Kuva nykii aivan sairaasti. Eikä edes nyi vaan jojottelee.

Tosin vasta yhdellä Android-laitteella testannut, mutta onko muilla vastaavia ongelmia? Olen tilanteen todennut kahden eri ottelun kohdalla.

Parempi katsoa satelliittiyhteyden välityksellä.

Olen katsonu 5 eri peliä, 3 toiminu hyvin ja 2 pätkiny ihan saatanasti. Toki sitten muuttunu jotenki siedettäväksi kun laittanut kuvan tason matalaksi ja wifin päälle, mobiiliverkon nopeuskin kuiteki on +50 megaa nii en tiiä missä vika. Kivinen on tie, jos tätä on tarjolla.

3 tykkäystä

Ei ole, kyllä ne sulle myy laitteet jolla ei pätkytä kuten “ilmaisen apin” kautta. Mä en saanut nettiä toimimaan edes 6v aikana edelisessä kämpässä, joten olin varmaan epäonnekseni marginaaliasukas sillä seudulla.

Moro Kilo!

Androidin kanssa on juurikin tuota nykimistä havaittu ja homma onkin työn alla. Tarkoitus saada korjaus asap, eli tiedossa ja hoidossa on! :slight_smile: En uskalla luvata aikataulua, mutta sen verran häiritsevä tilanne on joten ripeitä tässä pyritään olemaan.

Katja@TeliaPartio

8 tykkäystä