Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Klikkaa ottelun infoa ja sieltä aloita alusta

Näistä olis hienoa saada tietoa missä vikaa ja mitä sille tehdään ettei moista jatkossa tapahdu. Myönnän että käy meinaa hermojen päälle kun peli ratkaisuvaiheessa muuttuu diaesitykseksi. Myös varmasti rauhoittaisi monen äkäisen katsojan jos infoa tulisi jälkikäteen selville mistä kiikasti ja mitä sen seurauksena on tehty.

6 tykkäystä

@TeliaPartio
Ihan mielenkiinnosta kysyn… Meinaatteko vain pahoitella ja ohjata asiakkaat chattiin tai sitten kehoitatte tekemään vikailmoituksen?
Tällä homma kuitattu?

3 tykkäystä

En ole @TeliaPartio, mutta veikkaan että tämän some-tiimin kaverit eivät itse mene ns. konehuoneen puolelle vikoja korjaamaan.

Toki hyvään reklamaation käsittelyyn kuuluu asianmukainen raportti mahdollisista korjaavista toimista.

Olen useasti valittanut tässä ketjussa, kuten myös tänään.

Ymmärrän oikein hyvin, että ne ystävälliset asiakaspalvelijat jotka erikseen ovat kirjautuneet tälle foorumille vastatakseen kysymyksiin, eivät voi henkilökohtaisesti korjata näitä ongelmia…

Mutta kuitenkin, nyt on jo viidennes runkosarjasta pelattu ja kaikenlaisia ongelmia / puutteita on edelleen.
Näin ollen maksavana asiakkaana koen, että minulla on oikeus antaa kriittistä palautetta Telian toiminnasta.

Edit. @TeliaPartio

1 tykkäys

Ja pitääkin sillä se on ihan aiheesta, mukavaa tosiaan olis että näihin myös reagoitaisiin ja saataisiin oikeesti vastauksia. Mun mielestäni täällä myös touhu pysynyt hyvin hanskassa. Käyppä lukaisemassa jatkoajan Telia thredia, melkoista huumoria.

2 tykkäystä

Vika erä oli kyllä sellaista pätkimistä, että huh huh. Sammutin koko koneen kun Zabo teki tyhjiin. Saakohan näistä jotain korvauksia?

Ei varmaan menekään.
Monesti on kuitenkin luvattu kertoa terveiset ja kehitysideat eteenpäin.:wink:
Kysymällä ne asiat selviää.
Jos täällä pyörivä Teliapartion porukka ei osaa vastata mun kysymykseen, niin he voivat esittää sen sellaiselle taholle joka siihen osaa vastata.

:+1:t2:

1 tykkäys

Samaa kommenttia kuin edellisiltäkin kirjoittajilta. Eilisen matsin kolmas erä oli kyllä tuskaista katsottavaa, kun kuva freezazi koko ajan. Boottasin teeveen kyljessä olevan boksinkin matsin loppuvaiheessa, ja boksi ajoi siinä samassa rytäkässä järjestelmäpäivityksen. Kuvan palatessa Tappara-kanavalle, tuo sama freezailu jatkui valitettavasti ihan samaan malliin.

Toivottavasti tuo ei tule toistumaan jatkossa :frowning:

No täytyy sanoa että ruutua on ikävä…

1 tykkäys

Itsellä ei ole Ruutua eikä Sanomaa ikävä…ainakaan vielä. Mutta löytyykös jostain fact filea TV+kaapelikortti -kombolle (ei siis varsinaista digiboxia enää)? Kanavat näkyy ja hypnoottinen tunnari kuuluu, mutta muutaman jutun haluaisin varmistaa alkuviikosta. Ja jos ei niistä selviä askarruttamani kysymys niin sitten taas kysellään. Mutta nautitaan nyt sunnuntaista ensin.

1 tykkäys

Tulipa mieleen, että eikö tosiaan näissä ole mitn takuuta, jos palvelut bugaa niin ettei se ole katsojan ja maksajan kannalta enää millään määrin hyväksyttävää.

Olis töitä kuluttaja asiamiehelle. Sama homma kuin autojen jne kanssa. Jos samasta hommasta edelleen löytyy vikaa vaikka on korjattu, niin menee homma ilmaiseksi.

Toki näissä media jutuis löytyy aina miljoonaa eri syytä, joten kestäisi vuosia ennen kuin saisi ilmaiseksi jotain, edes kuukauden.

Kuitenkin Telian täytyy skarpata ja osoittaa hyvää pelisilmää, vaikka antamalla jotain extraa.

Minullakin eilinen peli nyki ja pätki ensimmäistä kertaa, hope viimeistä.

Katsoin tänään kolmanen erän uudestaan Telian kirjastosta ja kuvan pätkimisiä esiintyi tallenteella noin ajasta 9:30 eteenpäin enemmän ja vähemmän aina matsin loppuun asti. Eli vika on ollut lähetyksessä Telian päässä.

Edit.
Nähtävästi @TeliaPartio olikin jo kommentoinut tätä tuolla ylempänä eilisen matsin aikana:

Telia mulla on toiminut ihan hyvin kännykällä

Pistäpäs heille tuota viestiä. Voin kertoa, että tulet pettymään. Lähinnä siksi, että sellaiset palvelut kuten internet, netflix ja sähkö ovat varmistaneet jo hyvissä ajoin sellaiset sopimusehdot, että asiakkaan on hyvin vaikea - jopa lähes mahdotonta - osoittaa virhettä. Toisaalta virheiden ajallinen kesto suhteessa on niin pirun lyhyt, että suositeltavat hyvitykset ovat luokkaa 1-2 euroa, joihin operaattorit laittavat sitten vähän päälle. Tosin kyllä aika monessa paikassa nykyään tunnistetaan se, että mieluummin ylikompensoidaan kuin alikompensoidaan, joten Telian valitsema strategia on vähän outo. Toki heillä on yksinoikeus ja tietynlainen monopoli seuraavat kuusi vuotta, joten asiakkaiden äänestysoikeus rajoittuu muihin palveluihin.

Kuten olen aiemminkin sanonut niin paras tapa reagoida ongelmiin ei ole irtisanoa omaa liigatilausta vaan antaa äänensä kaikilla muilla palveluilla, jotka koostavat Telian tärkeimmän liikevaihdon. Jos olet jo tehnyt määräaikaisen sopimuksen olet auttamatta myöhässä. Itse olen ollut liigatuotteeseen tyytyväinen, mutta en minä alunperinkään arvostanut sitä, että Telia pakotti sen näin yksikanavaiseksi. Näinpä äänestin vaihtamalla kaikki muut palvelut Telialta pois.

2 tykkäystä

Annoin Telialle mahdollisuude näyttää Ekun juhlaottelussa, valitettavastu jouduin pettymään. Pelin ratkaisu käsillä ja kuva pätkii pahasti.
Tulipahan irtisanottua sanantien moinen amatöörien puuhastelu.

Ps. Telian kanssa ei ole muita sopimuksia :wink:

Itselläkin ainoa millä pystyy laadukasta kuvaa katsomaan on kännykkä. Aika paljon Telian takia vähentynyt liigan seuraminen. Sääli, jos on paljon muita joilla sama tilanne, niin ei ole hyvä jääkiekolle.

1 tykkäys

Juuri näin. Telia hankki oikeudet myydäkseen lisää palveluita. Jos Telialta saatu palvelu ei mielytä, kannattaa valita toinen palventarjoaja muiden palveluiden tarjoajaksi. Onneksi kaikilla palveluilla ei ole vielä monopolia.

1 tykkäys

Samaa shaissea ollut koko kauden ajan. Ei varmasti ole yhden yhtäkään virheetöntä kierrosta vielä pelattu.

2 tykkäystä

Koko kauden ajan ollut nykimistä lähetyksissä ja kuvanlaatu luokkaa Youtube 15 vuotta sitten. Laitteistona 2 vuotta vanha läppäri ja kokeiltu kaikki mahdolliset selaimet. Tällä koneella pyörinyt Ruutu, Viaplay, Youtube ja kaikenmaailman hämärät NHL-HD striimit moitteettomasti. Ei uskoisi, että vuonna 2018 katson jääkiekkoa jollain 240p-laadulla ja vielä maksan siitä. Olen jopa joutunut etsimään piraattistriimejä Tapparan peleistä, jotta kuvanlaatu olisi siedettävä. Joo ei ole chromecastejä sun muita, mutta ei niitä minkään muun palvelun kohdalla ole tarpeen ollut edes miettiä. 1/4 runkosarjaa kohta pelattu ja ajattelin, että nyt voi jo avautua.

Samanlaatuisia ongelmia muuten kaverilla, jolla on Chromecast ja laitteet vimosen päälle.

2 tykkäystä