Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Jään odottamaan, jos vaikka ei tule ollenkaan😉

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Sisältö, selostajat ja studiotiimit

@TeliaPartio Tästä on saattanut olla puhetta jo, mutta katselin puhelimen ja chromecastin välityksellä KalPa-JYP -peliä lauantaina, ja siinä oli noin 20-30 sekunnin ero viiveessä riippuen katsoiko tätä JYPin alta vai Kalpan alta. Jos painoi Kalpan logoa ja katsoi peliä niin se oli edellä. Jos painoi tas JYPin logoa niin se oli noin 20-30 sekuntia jäljessä verrattuna Kalpan striimiin.

Tämä nyt ei suuri ongelma ole, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin että mistä tämä johtuu? Luulisi että se olisi täysin sama kummasta katsoo. Tapparan pelien kohdalla en ole edes ikinä kokeillut.

1 tykkäys

Mun mielestä Liigavahti-keskustelu olis ehkä paremmin sopinu tänne Telian sovelluksia käsittelevään ketjuun. Nyt se siirrettiin sisältö-ketjuun. Vaikka kyllähän keskustelu käy sovelluksen sisällöstä varmasti jatkossa kuumana. Mua hämmentää ehkä eniten se, että mulla on nyt kolme Telian sovellusta: TeliaTV, Minun Telia ja Liigavahti. Outoa, että tarvii kolme sovellusta yhdeltä operaattorilta.

4 tykkäystä

@oranssi5 Viive koostuu prosessista, jossa digitaalinen videosignaali muutetaan loppukäyttäjille sopivaan muotoon. Viive voi vaihdella TeliaTV-sovelluksella hieman enemmän riippuen käytössä olevista laitteista, mutta tuohon kahden eri kanavan eroon en äkkiseltään saa tarkempaa selvitystä annettua. Tämä on voinut olla lähetyksestäkin johtuva asia, mutta tätä täytyy seurailla jatkossa vielä tarkemmin.

Tuo on ihan hyvä kysymys liittyen sovellusten määrään @pieni_m. Liigavahti ei vaadi kirjautumista tai Telian asiakkuutta, joten se on haluttu hieman erilleen muista olemassa olevista sovelluksista, jotta sen voisi ottaa käyttöön mahdollisimman moni. TeliaTV:n ja Minun Telian käyttötarkoitukset on eritelty tähän mennessä hyvin erilleen, mutta ideana näiden yhdistäminen ei välttämättä olisi mahdottomuus. Palautetta saadaan toki eteenpäin näiden osalta :slight_smile:
JoonasL@TeliaPartio

2 tykkäystä

@Teliapartio

Applikaatiossa on tilaa tuloksen alapuolella. Tekstitv:n tyyliin kun tuohon saisi viimeisimmän maalintekijän. Lisäksi siihen mahtuisi hienosti “YV-kello” Tv-lähetysten tapaan.

Olen Liigaan kaivannut tulosten seurantaan kunnon applikaatiota. Tässä on todella hyvä aihio käsissä ja teillä on kaikki tekniikka olemassa toteutukseen.

1 tykkäys

Kiitokset @c_paaty palautteesta ja ideoista!
Kiva kuulla, että homma vaikuttaa toimivalta ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Sinänsä hauska tuo teksti-tv esimerkki, kun meidän mainoslause sovelluksen osalta on “Enemmän kuin Teksti-TV” :slight_smile:

Niko@TeliaPartio

Teksti-TV:n suuri etu on että kaikki on pakettu hyvinkin yksinkertaisesti yhteen näkymään. Esim Liiga.fi sivut vaatii scrollausta puhelimella.

Yhdelle kännykän sivulle tilanne kaikista otteluista, mahdolliset YV:t (aika optiona), viimeiset maalintekijät ja jokin pling-ääni optiona maalin merkiksi, niin siinähän se aika pitkälti olisi. Toki sitten itse ottelua klikkaamalla myös ottelun statistiikka tiivistetysti näytölle (Liiga.fi tapaan) ja lisänä linkit videoihin.

Telialla on kaikki tuo informaatio käytössä televisiolähetyksissä. Pieni integrointiharjoitus puhelinapplikaatioon.

1 tykkäys

Ladatkaas muuten Telian Liigavahti sovellus. Näkee maalit ja jäähyt jo pelin aikana ja hyvä näin jälkikäteenkin tarkastella sieltä.

3 tykkäystä

Saako tuosta koneelle ladatusta TeliaTv-sovelluksesta jotenkin vaihdettua selostuksen pois? Selaimellahan se onnistuu kätevästi kieltä vaihtamalla, mutta sovelluksesta en samaa ominaisuutta löydä.

No sulla se täs toimii. Kotona toiminut ja nyt yritin töissä, niin virhekoodi pukkaa ja chattijono täynnä. Ei ainakaan edes kotisivuilta löytynyt tuota koodia taikka sitten en ymmärrä.

Eipä tää viive ongelma ole ainakaan parempaan suuntaan mennyt kauden aikana. Tänäänkin tulee lähetys melkein minuutin haarukalla. Tällänen sonta tuhoo meidän otteluseurannan.

Kun avaan crome salaimella teliatv:n sivut, niin minulla ei sisäänkirjautuneena tuonne yläpalkkiin, jossa on Teliatv tv, kirjastot, vuokraam,lapset kohtaan edes tule liiga palkkia. En siis saa edes näkymään Tapparan peliä? Mistä tämä voisi johtua?

Onko sulla Ublock tai jokin vastaava käytössä?

Tsekataan tuo adblock.

Ei auta yhtään

Nyt lähti toimimaan.

Kiitos paljon. Katsotaan, onko samaa puuroa kuin explorerilla.

1 tykkäys

Ublockissa pitää olla muutama disabloituna, että näkyy Liiga sivuilla.

Vaikka ottaa koko adblockin käytöstä?

Ublockissa on hyvä ottaa se easyprivacy pois. Sama lista on adblockissa muistaakseni myös.

Juu ei toimi Chromella, mutta ei onneksi toimi IE:lläkään

IE antaa ilmeisesti vanhan kunnon Silverlight -vikakoodin, että tällaista.

edit: voiko vika olla “työnantajassa”, että blokkaa niin chatin kuin videonkin? Vai onko todellakin 2,5h jonot chattiin? Joutuu kohta kotiin lähtemään.

ping @TeliaPartio

Viiveestä on ollu kovasti juttua, mut ite katon android puhelimella ja Chromecastilla televisioon, niin viive on vissiin jotain 2min!

Isäukko kattoo samalla setillä kotonaan, niin hällä huomattavasti pienempi viive. Mikäs tässä on homman nimi?

Kokeilitko kännykällä chattia?

Videon suhteen työpaikoilla palomuurit ja muut tietuturva-asetukset on monessa paikassa ruuvattu tiukemmalle tasolle.

Esimerkiksi omia ohjelmia/plugineja ei välttämättä ole sallittu asennettavaksi kuin ylläpitäjien toimesta.

Jotkut ovat saaneet Chromecastin viivettä pienemmäksi palauttamalla lähetyksen alkuun (ympyränuoli) ja sen jälkeen takaisin liveseurantaan.

Muutenhan tuo viiveen pienentäminen on aika kaksipiippuinen juttu. Osa viiveestähän syntyy bufferoinnista (videota ladataan muistiin esim. 20s), jotta nettiyhteyden pätkiessä toisto olisi tasainen (toistaa videota bufferista). Muistaakseni Chromecastissa on oma bufferi. Mitä pienempi bufferi - sitä vakaampi ja nopeampi netti tarvitaan (mobiilissa katkoksia/katvealueita tulee varmasti).

CHL - pelejä katsoessa YouTubesta on mahdollista seurata bufferin toimintaa (viive on ollut 27s luokkaa joka kerta, mutta bitrate on monta kertaa pienempi ja vaatii vähemmän kaistaa).

3 tykkäystä