Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Sillä lailla…

Toistoa ei voitu aloittaa
(Virhekoodi Cv13:70016)

Mitähän tälle kertaa on vialla?

Googletin ja Telia Yhteisön oppaan mukaan kyseessä on mahdollisesti joku iOS-sovellukseen liittyvä ongelma. Veikkaisin @TeliaPartio’n ehdottavan sovelluksen uudelleenasennusta. Mutta kokeile nyt ensin sulkea sovellus. (Paina kahdesti sitä isoa pyöreää nappulaa laitteessasi ja pyyhkäise TeliaTV:n ikkuna ylös.)

Kahteen kertaan kokeilin ilman tulosta.:smile:

1 tykkäys

Nyt tulee vähän viiveellä, mutta tosiaan sovelluksen uudelleenasennus tai päivitysten lataaminen pitäisi ratkaista tuon tilanteen. Lähtikö sovellus toimimaan?

//Niko

Ette oikeasti voi olla tosissanne?
Mulla on älypuhelin joka osaa päivittää kaikki sovellukset ihan itse.
On kyllä suoraan sanoen silkkaa paskaa koko sovellus jos sitä tarvitsee poistaa ja asentaa tämän tästä kun se lakkaa toimimasta.
Alkaa olla koko Telia liittymineen nyt liipasimella.

Edittiä: Eipä auttanut sovelluksen poisto ja uudelleen asennus.
Seuraavan poiston jälkeen sitä ei enää asenneta takaisin.

Laittakaa systeeminne toimimaan. Minä olen maksava asiakas vielä toistaiseksi.
En laita mitään vikailmoituksia enkä ala zättäilemään vain sen takia että Telian paskat systeemit eivät toimi.

7 tykkäystä

Ruutu sovelluksen taisin kerran poistaa, sitten asennus ja alkoi toimia. Mikä on vikana Telia sovelluksessa, jos tarvitsee päivityksen tultua poistaa koko sovellus?

Ei se sitä tarkoita, että aina päivityksen yhteydessä tarvitsee asentaa sovellus uudelleen. Itse en ole joutunut sitä tekemään kertaakaan, vaan homma on toiminut ihan mallikkaasti. Tekniikka on vaan välillä niin mielenkiintoista, että laitteiden uudelleenkäynnistys tai sovelluksen uudelleenasennus korjaa monenlaista.

Kerrotko vielä tarkemmin, että mikä laite sinulla on käytössä ja tuleeko virheilmoitus missä tilanteessa?

//Niko

Jepjep.
Tuosta veivaamisesta olen päässyt pois siirtymällä Mäkin ja iPhonen käyttäjäksi.

Laitteet olivat iPhone 8 ja iPhone SE.
Ongelma ilmeni kun puhelimen kytki telkkariin Lightning adapterilla.
Sovellus meni mykäksi ja ilmoitti sen virhekoodin.
Kaikki muut sovellukset toimivat tuolla adapterilla.

Ahaa no siinähän se syy sitten onkin. Tuo adapteri ei ole virallisesti tuettu meidän palvelussa, joten sen kanssa voi olla haasteita.

Tällä hetkellä en osaa sanoa, että tuleeko tilanne jossain vaiheessa muuttumaan. Joitain yksittäisiä toiveita tästä on toki meidän suuntaan tullut.

//Niko

Olipas yllättävää.:-1:t2:

Tuon lisäksi Safari ei ole tuettu selain ja sama Firefoxin kanssa.
Mikäs kytky Telialla on Googlen kanssa, kun Chrome on tuettu selain ja Chromecastin kanssa kai tuo sovelluskin toimii?

1 tykkäys

Ei siinä sen kummempaa kytkyä ole, vaan ainoastaan teknisiä seikkoja. Se meidän tämän hetkinen selaimen lisäosa kun ei vaan toimi uudessa Safarissa.

Meillä on tulossa HTML5 pohjainen web-soitin, joka parantaa selaimen kautta katselua vielä tämän kauden aikana.

Kannattaa tosiaan siirtää kuva isolle ruudulle Chromecastin tai Apple TV:n avulla.

//Niko

Lightning HDMI adapteri on edelleen myynnissä ja näppärä vehje reissumiehelle, kun kuvan saa helposti mihin tahansa HDMI näyttöön.

Juu, niin saa paitsi Telia TV-sovellus ei sitten toimikaan.

Onhan tuo sovellus aika lasten kengissä laitettu pihalle asiakkaiden testattavaksi.

3 tykkäystä

Aiemmin syksyllä se ainakin toimi. Minulla on myös sama vehje ja sitä testasin huvikseni yhden pelin ajan. Mutta aina kun käyttää katseluun laitteita joita ei virallisesti tueta, toimintavarmuus on enimmäkseen omalla vastuulla.

Kummastuttaa muuten ettet heti kertonut, että ongelma liittyy Lightning-adapterin käyttöön. Toki sinä sen tiesit alusta asti?

1 tykkäys

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Valmentajan haasto-oikeus liigaan

@TeliaPartio

Aina kun käynnistelen ottelulähetystä Win10 -sovelluksella, lukee pelin kuvakkeen alla ”ohjelmatiedot puuttuvat”. Kaikki kyllä toimii ihan odotetulla tavalla.

Tosin jos saatte sen HTML5 soittimen tällä kaudella aikaiseksi, niin Win 10 härväkkeen eteen ei kannata enää laittaa tikkua ristiin.

Juu HTML5 toistinta itsekin odotellessa, taitaa mennä tilaus tauolle siksi aikaa, kunhan saisin aikaiseksi. Kun nyt ilmaantunut sellainen bugi WIN7 + player combolla, että kerran saa vaan pantua kuvan koko näytön kokoiseksi. Toki streemin uudelleen lataus auttaa, mutta samalla saatetaan hypätä parikyt sekkaa eteenpäin, kun “nollataan” viive.

Käynnistelet lähetyksen ilmeisesti TV-valikon kautta? Puhelinsovelluksella TV-valikon ohjelmatiedoissa näkyy lähetyksen aloitusaika ja vastakkain olevat joukkueet. Näitä ei siis WIN10-sovelluksella näy laisinkaan?

HTML5-soitin on näillä näkymin tulossa kuluvan kauden aikana.

//Joonas S@TeliaPartio

Tulin kotiin ja ajattelin yön hiljaisina tunteina katsoa illan pelin jälkilähetyksenä. Ja paskat, rullat vaan pyörii. Saanko yhden pelin ilmaiseksi @TeliaPartio heh heh.

Testakkaa joku hereillä olija, onko vikaa sielläkin.

Mulla toimii Windows 10 -sovelluksella. Kirjastosta käynnistin pelin.

1 tykkäys