Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Hienoa lukea, että ongelmiin on löytynyt ratkaisu :+1:

Tuo 8-12 Mbps nopeus on ollut juuri sillä rajoilla, että varmasti räpsi huonompaa laatua ja varsinkin silloin, jos netissä on muitakin käyttäjiä.

40-50 Mbps riittää hyvin Telian lähetyksiin ja muuhunkin yhtäaikaiseen käyttöön.

Mikähän hässäkkä tämä on, onko jollain muulla samanlainen?
Tänään vasta hetki sitten tuli mulle, pyytää asentamaan tuon laajennuksen ja sen asentamisen jälkeen ihan ensimmäisenä lävähtää ruutuun “Telia web-soitin lakkasi toimimasta”.
Oon nyt poistanu ja ladannu tuon 3 kertaa uusiksi ja ei silti toimi. nyt @TeliaPartio tänne kertomaan.

1 tykkäys

Minulle tulee vastaava JOKA IKINEN kerta, kun aloitan pelin katselun läppärillä.

Erona sinun tilanteeseesi toki se, että kummallekaan minun läppäreistäni ei edes saa kyseistä sovellusta, ei ole koskaan saanut. Olen koko kauden katsonut tv.telia.fi kautta silloin, kun en ole television ja Chromecastin äärellä.

10 minuuttia kun jaksaa tuossa klikkailla ja odotella, niin sitten lähetys kyllä käynnistyy tv.telia.fi kautta.

Mutta joo, kiinnostaisi minuakin, että mikä bugi tässä on @TeliaPartio ?

1 tykkäys

Ensimmäistä kertaa oli ollut ongelmia lähetyksessä tänään kun veli oli koittanut katsoa ilveksen peliä. Meillä siis telian kuitu ja boxi. 3 min pelin alun jälkeen selostus äänet oli hävinnyt. Halli äänet oli kuulunut. Ja sama kaikilla kanavilla. Studio kanavalta oli näkynyt kuva mutta ei mitään ääniä. Veli oli kokeillut tabletilla ni sillä oli toiminut normaalisti. Tabletissa oma 4g liittymä.

Okei, tommonen viesti antaa hitusen uskoo että ehkä se tännekin vois olla sauma sitten saada ulkosella lisäantennilla jotain parannusta yhteyteen. Aiemmin nopeesti jotain vastaavaa testasin, mutta voi olla etten saanu häthätää nostettua mööpeliä tarpeeks korkeelle ja / tai suunnattua sitä tarpeeks hyvin.

Mitenkä itte toteutit johdotukset ton ulkosen murikan kans? Joutuko puhkoon seinään reikää, että sai kaapelia vedettyä sisälle, vai saiko uitettua antennikaapelin tms. kans sisälle? Jos saa udella siis :slight_smile:

Meillä on omakotitalo ja huone, jossa boksi on, sijaitsee antennimaston alapuolella. Laitoin kaapelin siististi nurkkaa ylös ja sieltä reikä vintille ja kaapeli edelleen mastolle. Jos matkaa tukiasemalle on useampi kilometri, kannattaa ostaa suunta-antenni. Jos boksiisi käy mimo antenni, laita sellainen, antenneja silloin 2 kpl. Verkkokauppa esim. myy valmiita paketteja.

2 tykkäystä

Juu, ton suuntasia ohjeistuksia oon saanu aiemminkin. En oo vaan vielä raaskinu sijottaa antenniin, koska täyttä varmuutta sen toimivuudesta omassa taloudessa ei oo. Cellmapperin kautta kattellessa tää pirtti jää juurikin siihen maston signaalialueen reunamille, sekä 800 että 1800 MHz taajuuksilla. Huawein boksilta oon koittanu hakee 800 ja 1800 MHz verkon välillä, mutta hyvin pieniä eroja oon saanu näkyviin.

Jännä vaan taas, näihin samoihin aikoihin eilen sain purkilta jopa 30 megan ja ylikin nopeuksia, kun taas tällä hetkellä nopeudet huitelee 2-5 megan välillä. Ja aivan samat asetukset ja purkki samassa paikassa jne. Että hieman risoo välillä kun toi nopeus heittelee noin radikaalisti. Selittänee myös juur noi Telian kautta katteltujen pelien toimimattomuuden toi heittely. Mutta näihin kellonaikoihin kun ei luulisi hirveetä ruuhkaakaan olevan 4G-verkossa. On se jännä…

Mutta kiitos tiedoista joka tapauksessa!

Tuo 800 MHz on hitaampi, mutta kantama suurempi. Ulkoisella antennilla löytyi sitten tuo 1800 MHz. Vaikeita asioita ja voi mennä ihan kokeiluksi ja rahat hukkaan.

Jees. Joo toihan tossa askarruttaakin, meikäläisen tuurin tietäen ei avita antenni mitään. Mutta tuota sunkin suosittelemaa antennia oli kovasti kehuttu ainakin Verkkokaupan sivuilla. Toki paikka- ja tapauskohtaistahan toimivuus on. Mutta täytyy kattella kevväämmällä :slight_smile:

@Tomi @MoodyBlue Tähän voisi toimia selaimen vaihto IE tai Edgeen. Oletteko sitä vielä kokeilleet? //Olivia

Noita en kokeillu. Kokeilin Chromea ja Firefoxia. Niilläkö on jotenkin vaikea saada toimimaan?
Aiemmin on koko kauden toiminut, eilen alkoi tuo herjaaminen.
Ihan vähän kiukututtaa, värkäkkää nuo touhunne syksyllä älkääkä nyt kun pelataan enemmän merkityksellisiä pelejä ja pleijarit alkaa.

Firefox ei ole tuettujen selainten listalla ja Telia ei ensimmäisenä suosittele Chromea (Telian mukaan vaatii tehokkaan koneen ja hyvän tuurin).

Yhteensopivuuksista löytyy kätevä taulukko Telian sivuilta:

@TeliaPartio Olivia: toimiiko jo oikeasti Edgellä, kun tähän mennessä on vaatinut vanhemman Internet Explorerin + Silverlight -pluginin?

Tietääkseni Edgeen ei saa Silverlight -pluginia, sillä Microsoft on lopettamassa tukea.

En missään nimessä lataa koneilleni noita selaimia, jatkan sitten mieluummin tätä sähläystä.
Harmillista, että Telian systeemi ei toimi niillä selaimilla, joita ihmiset nykyään käyttävät.

2 tykkäystä

Oliskos tähän @TeliaPartio antaa mitään päivitystä? Vai vieläkö kehitellään ja parannellaan jatkuvasti? Alkaa osalla joukkueista kausi lähestymään jo loppuaan…

8 tykkäystä

53 peliä toimi lähes moitteetta (syksyllä lähetykset pätki) ja nyt on päivitelty/korjailtu vehkeet niin että enään ei tietokoneella näy.

Ainakin täältä: https://www.4g-antennit.fi/category/53/4g-lte-antennit
Saa tilattua tyytyväisyystakuulla, kunhan ei tumpeloi asennuksessa kovin pahasti.
Heidän sivuilta lainattua:

"30 vrk kokeiluoikeus

HUOM! Kokeiluoikeus nyt 30 vrk! Kokeile rauhassa ja tee lopullinen ostopäätös vasta myöhemmin."

Itse valittelin alkukaudesta kuvan nykimistä ja huonoa kuvanlaatua yhdistelmällä iPad, jossa TeliaTV sovellus + suoratoisto telkkariin AirPlaylla AppleTV:n kautta. Liikkuvan kuvan laatu oli tosi huono. Jos kuvattiin paikallaan olevia kohteita niin kuva oli tosi hyvä.

Em. kombolla en ole viitsinyt pelejä katsella, joten on ollut tyytyminen pienempään kuvaruutuun. Pelit olen pääsääntöisesti katsellut iMacilla Chromen selaimella. Kuvanlaatu on ollut ihan siedettävä eikä nykimistä ole esiintynyt. Nyt kuitenkin viimeisimmän TeliaTV -laajennuksen päivityksen jälkeen samaa nykimisongelmaa esiintyy tuollakin yhdistelmällä. Kuvanlaatukin heikentynyt selvästi. Kaukana teräväpiirtokuvasta. On se kumma, että päivityksen jälkeen voi laatu heiketä! @TeliaPartio mitä siellä on oikein touhutaan?

Ostin muutama viikko sitten myös Chromecastin ja sen avulla kun suoratoistaa Samsung Galaxy S8:sta TeliaTV-sovelluksella toistettua kuvaa, niin kuvanlaatu on ollut tosi hyvä. Siinä vaan ketuttaa se tooooosi pitkä viive. Juuri kun katsoin puhelimen päivityshistorian niin näyttää TeliaTV-sovellus päivittyneen eilen. Täytyykin tänään katsoa peli sen kautta suoratoistamalla Chromecastilla telkkariin. Josko senkin kuvanlaatu olisi saatu pilattua päivityksellä!

Toivottavasti nyt ennen playoffeja ei enää tilanne tuosta pahene. Pari päivitystä vielä niin ei tarvii katsoa yhtään pudotuspelimatsia!

Varmuuden vuoksi kysyn: castaathan sen lähetyksen Chromecastiin? “Kun suoratoistaa Samsung Galaxy S8:sta TeliaTV-sovelluksella toistettua kuvaa” kuulostaa mun silmään siltä kuin peilaisit kuvaa puhelimen näytöltä.

Niin ei kannata tehdä, vaan sieltä sovelluksesta painaa sitä cast-nappulaa ja lähettää Telian striimi Chromecastin hoidettavaksi. Tämän jälkeen puhelin ei toista lähetystä vaan CC telkkarissa hoitaa homman.

@Holvastintana

Ja sama Apple-TV:n osalta — sillehän on oma sovellus ja tänne raportoidut kokemukset hyviä.

Uusin syksyllä tekemäni Chromebook testit. Laitteena Acer R11.

  • Telia TV Android-sovellus toimii laitteen näytöllä hyvin ja myös Chromecastin voi käynnistää, eli odotettu tulos.
  • HDMI-piuhalla kytkettyssä isossa näytössä kuva ei näy. Videosoittimen laskuri kyllä pyörii, mutta kuva pysyy mustana.