Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

Samaa ihmettelen minäkin, ei enää yllätä tämä Telian sähellys…

Tsekkaa tosiaan millä virkistystaajuudella kuva syötetään telkulle, ja katso telkun asetuksista, että se ottaa kuvan samalla taajuudella vastaan.
Jos käytät laajennettuna näyttönä tuota telkkua niin koita paraneeko toisto raahaamalla ikkuna näytöstä toiseen ja laittamalla full screeniin.
Rautakiihdytystä ei saa ainakaan suoraan Telian appsin asetuksista pois päältä, mutta sen testaisin seuraavaksi.

Tappara-HPK -pelitallenteen julkaisemisessa on ollut haasteita. Tallenne oli viallinen emmekä saaneet sitä sellaisenaan lisättyä ohjelmakirjastoon. Tämän vuoksi palauttaminen viivästyy. Ajamme pelin uusintana torstaina, jonka jälkeen se on löydettävissä myös tallenteista.
Pahoittelemme tapahtunutta!
// Katja

1 tykkäys

Ei hätää. Heljanko tais torjua senkin.

4 tykkäystä

Virkistystaajuus näyttää merkilliseltä… 29Hz ??? Eikä tuota pääse muuttamaankaan?

Kakkosnäytössä on todella korkea resoluutio. Epäilen ettei näytönohjaimessa riitä potku puskemaan kuvaa tuota nopeampaan tahtiin. 50Hz → 29Hz muunnoksessa lopputulos on varmasti nykivä.

2 tykkäystä

Aivan totta… tiputin resoluution Winkkarista nyt 1920x1080 (UHD). Katsotaan auttaako tuo.
Jännä kun leffojen katselussa ei ole ollut ongelmia… Netflix & Elisaviihde.

1 tykkäys

Mä ajan myös 4K-telkkuun kuvaa ihan full-HD:na, just välttääkseni kaikkea tuollaista teknistä säätöä. Lisäksi kummasakin näytössä on tuon takia sama reso ja saman kokoiset kuvakkeet suhteessa yms. ilman, että tarvii säätää skaalauksen kanssa.

2 tykkäystä

Tällaiset speksit löytyi tuolla näytönohjaimelle:

Max Resolution (HDMI 1.4)‡ 2560x1600@60Hz
Max Resolution (DP)‡ 3840x2160@60Hz

Saadaksesi siis riittävästi hertsejä 4K-televisiollesi tarvitset DisplayPort kaapelin. En tiedä koneesi ja televisiosi tarkkaa mallia, voi olla että niistä ei löydy koko porttia. Voi myös olla että mahdollinen DP-HDMI muunnos rajoittaa hertsejä. Jos tiputat resoluutiota telkkarista tai tietokoneelta, tehdään skaalaus joka hieman sumentaa kuvaa. Sen joko huomaa tai ei.

Netflixin ja Elisa Viihteen sisältö ei nyi koska sarjat ja elokuvat ovat useimmiten 24-30Hz kuvaa.

7 tykkäystä

Nyt näkyy tiistain peli pyörivän “livenä” Telia TV:ssä. Ilmeisesti pitää “pelata” loppuun ennen saapumista kirjastoon. :smiley:

1 tykkäys

Peli julkaistuu katsottavaksi kyllä tämän päivän aikana, iltaan mennessä. :slight_smile: // Katja

Eilen ei toimi alun lähetyksessä äänet ja edelleenkään ei tätä Tapparan kotipeliä ole ajettu järjestelmään. Toivottavasti Telian kausi ei pääty yhtä isoon farssiin kuin se alkoi…

2 tykkäystä

Voisiko sen tiistain pelin @TeliaPartio nähdä jostain muualta, jos kerran TeliaTV:seen sitä ei saa? Ladatkaa vaikka Youtubeen vapaasti katseltavaksi ja poistakaa sieltä, kun saatte sotkunne selvitettyä.

1 tykkäys

Kuten @rizka yllä toteaa, tiistain peli ei ole ilmestynyt kirjastoon. Minua tämä ei henkilökohtaisesti haittaa. No josko ensi kauden aikana Html 5 soitin tulisi yleisesti käytetyille selaimille ja kuvan laatu näin ollen pysyisi tasaisena koko-ottelun eikä pumppaisi tasaisin väliajoin ja jos eilisen kaltaiset tekniset ongelmat vielä toistuvat tällä kaudella, niin tässä täytyy vakavasti harkita radion ja kausikortin käyttäjäksi…

Tähän on taas pakko todetta että kuvan laatu on ollut tasaisempaa kuin kertaakaan IPTV -aikakaudella. Käytännössä moitteetonta omalla kohdalla.

1 tykkäys

Minuakaan ei varsinaisesti tämä “kirjastointi” haittaa, mutta nämä loppukauden säätämiset alkaa niin paljon nyppimään, että liityn mielelläni @Varilasit rintamaan.

Mielestäni tuo kirjastointi on yksi tärkeimmistä asioista mikä on Telian palveluissa. Lisäksi se on toiminut tähän saakka hyvin. Ilmeisesti tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjastoinnissa on ongelmia? Jos kirjastointi muuttuu epäluotettavaksi, niin se pudottaa palvelun tasoa merkittävästi huonommaksi. On tärkeää, että kuluttaja voi luottaa siihen, että ottelu ei katoa bittiavaruutteen, jos sitä ei livenä katso.

Itse olen usean kerran kauden aikana käyttänyt kirjastointia hyväksi, kun Telian palvelussa on ollut ongelmia (Tälläkin palstalla parjattuja). Jos olen hermostunut lähetyksen laatuun ottelun aikana, olen sammuttanut lähetyksen ja mennyt tekemään jotain aivan muuta. Olen katsonut lähetyksen myöhemmin illalla, kun Telian palvelu toimii taas ongelmitta.

Jos ottelu ei tule kirjastoon, niin se konkreettisesti tarkoittaa sitä, että Telia ei ole pystynyt tarjoamaan palvelua, jonka se on minulle myynyt.

Äänet tosiaan puuttuivat hetkellisesti aivan lähetyksen alussa, mutta saatiin tilanne korjattua nopeasti. Tappara-HPK -pelitallennuksen korjattu versio on lisätty Telia TV kirjastoon eilen, löytyy Liiga TV -kanavan kirjastosta. // Katja

Itse painin saman ongelman kanssa. Ohjekirjasta selvisi ettei käyttämäni Lenovo T470s anna HDMI:n kautta kuin 30Hz ulos, mutta 60Hz saisi USB-C:n kautta.

Tilasin verkkokaupasta USB-C → HDMI -kaapelin, jonka toivon ratkaisevan ongelman. Koska tässä liikutaan aika korkeissa bittivirroissa, on myös kaapelin oltava riittävän hyvä. Osa verkkiksessä myytävistä kaapeleista ei tukenut kuin 30Hz 4K-resolla.

Kannattaa siis katsoa läppärin ohjekirjasta tuetut resoluutiot ja sen lisäksi myös tsekata television ohjekirjasta onko siellä jotain rajoituksia HDMI -porttien osalta. Voi olla ettei kaikki portit tue 60Hz tilaa.

Raportoin omia kokemuksia kunhan saan kaapelin.

2 tykkäystä

Juu ja äänet muuten puuttuu myös tuon korjatun ottelutallenteen jatkoerästäkin. Vähän yli minuutti on äänillä, loppu mykkäfilmiä.