Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu

Juu ja äänet muuten puuttuu myös tuon korjatun ottelutallenteen jatkoerästäkin. Vähän yli minuutti on äänillä, loppu mykkäfilmiä.

Tiistain peli ei edelleenkään näy ainoastaan tuo alkuintro pyörii 2h55min.

Kyllä näkyy Liiga-kirjastossa, lähetyspäiväksi hiukan hämäävästi laitettu 11.04.2019. Sieltä löytyy myös tuo toinen “tallenne”, jolla pelkästään alkumusaa :roll_eyes:

(Pronssi on mitali.) #1601

Eli tämän linkin takaa jos omaa tunnukset. Vähän joutui hakemaan.

https://tv.telia.fi/play/2926387908/program/3897717303?player=fullscreen

(#LempäälänKevät) #1602

Aloin Apple TV:llä katsomaan peliä myöhässä. Kuvanlaatu heitteli, lähetys pomppi välillä mihin sattuu ja äänetkin sekoilivat. Laitteista ei ole kiinni koska toiminut tähän asti moitteetta ja kaistaakin ois vaikka naapureille jakaa. Ei sitten.

@TeliaPartio voi pitää :tunkki:.

Olen saman ongelman kanssa tapellut koko kauden. Livenä ja kirjastosta homma toiminut ongelmitta, mutta viivästetty katselu sekoilee pahasti. Ongelmasta on kirjattu bugi Telian järjestelmiin. En tiedä aikovatko joskus ongelmalle jotain tehdä.

Kun on noin 60 peliä katsellut mainitsemillasi ongelmilla, alkaa olemaan positiivinen fiilis, jos kuva jumittuu vain muutaman kerran :slight_smile:

(TeliaPartio) #1604

@zimmer ja @ozzi

Jos ei ole vielä häiriöilmoitusta tuosta tehtynä, niin kannattaa laitella infoa tarkoilla tiedoilla tämän lomakkeen kautta. Tällaisesta tilanteesta on toistaiseksi aika vähän ilmoituksia tullut meidän häiriöilmoituksiin, joten suosittelen tekemään ilmoituksen jos haasteet jatkuu.

//Niko

Tein kyseisen häiriöilmoituksen marraskuun alussa. Vastauksena tuli, että häiriö on saatu kehittäjille tutkintaan ja korjaus saattaa viedä viikkoja tai kuukausia. Nyt ollaan yksi kausi kärvistelty tämän kanssa.

pilkkoi tämän ketjun #1606

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Ja taas ongelmia, nyt äänen kanssa. Kausi harjoiteltu :see_no_evil:

Tässä alko jo oman “old faithful” telkun henkistä hyvinvointia epäileen, kun välillä katoo puheääni kokonaan. Samalla sitä alkaa epäillä omaa mielenterveyttään, kun halliäänet kuuluu kuitenkin.

@TeliaPartio tuus ny ite kertoon meenkö hoitoon vai hommaanko uuden töllön vai kuis meni noin niinkun teidän puolelta?

(【ツ】) #1609

Pääsi lööppeihin:

Telia Finland vastasi asiakkaittensa kyselyihin Twitterissä ja julkaisi asiasta lyhyen tiedotteen, jossa se pahoitteli asiaa.

– Selostus siirrettiin Pasilaan ja nyt näyttäisi taas toimivan. Hyvityksiä ei yleensä tule näin lyhytkestoisesta häiriöstä ja toivottavasti kaikki toimii loppupelin ajan normaalisti, Telian Twitterissä kirjoitettiin eräälle asiakkaalle.

Hyvähän tässä kaikessa oli se, että kyseessä ei ollut vapaasti katseltavissa ollut peli joka toimi samalla myös markkinointikeinona Telialle ensi kautta varten. Olis voinut vähän harmittaa, kun kyseessä oli kuitenkin Suomen seuratuimman urheilusarjan finaalisarjan peli. Väisti kyllä Telia nyt luodin tässä.

Eiku hetkinen…

pilkkoi tämän ketjun #1611

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Kaksi ensimmäistä finaalia sai katsoa mukavista ilman pätkimisiä TV5:lta. Äänen häiriöt eivät häirinneet minua yhtään :blush:. Sai keskittyä peliin eikä jatkuvaan lähetyksen pätkimiseen.

Huomenna on pakko palata toisen luokan asiakkaaksi, kun liiga ja Telia eivät suostu sitä kaapeli tv operaattorilleni välittämään. Mukava kruunata kausi jatkuvalla pätkimisellä, kun en pysty lähetyksiä suorana katsomaan.

Viivästetyn katsomisen tilanne on vain huonontunut kauden mittaan. En tiedä johtuuko tämä lisääntyneestä katsojamäärästä vai jostain muusta. Tilanne näyttää synkältä, sillä Telialta ei ole tullut minkäänlaista kommenttia tilanteen korjaamisesta.

Jos pystyisin katsomaan luotettavasti lähetyksiä milloin halua, voisin hyvin maksaa reippaasti enemmän kuin 25e/kk. Nykytilanteessa tuossa 25e/kk on ainakin puolet liikaa.

En ole hirttäytynyt ”vanhanaikaiseen” kaapelitv:n, sillä tilaan viaplayn ja cmore nettipalveluina. Niissä ei ole ollut mitään ongelmia. Näitäkään valituksia ei tarvitsisi tehdä, jos Telia jakaisi signaali kaikille operaattoreille, vaikka kalliimmalla hinnalla.

(【ツ】) #1613

Siinä olen samaa mieltä, että Telian Liiga -lähetykset saisi näkyä myös muissa kaapeliverkoissa ja Telian nettipalveluissa on kehittämisen varaa…

Täytyy kuitenkin muista, että Stream -palvelut eivät ole ihan suoraan verrannollisia keskenään. Ero Teliaan näissä on se, että esimerkiksi Viaplaylla saa valita tarkkuuden nettiliittymän nopeuden mukaan (Korkein, Suuri, Keskisuuri, Pieni) ja Telian sovellukset valitsevat automaattisesti tarkan ja heikomman laadun väliltä (riippuen nettiyhteyden/kotiverkon laadusta). Tämä näkyy pätkimisenä ja kuvanlaadun heittelynä.

Eroa eri palveluissa on myös se, että kuinka monta kuvaa sekunnissa palvelu näyttää (Suomessa 25/50 kuvaa sekunnissa ja Yhdysvalloissa 24/30/60 kuvaa sekunnissa).

Tässä pari esimerkkiä:

• Telian HD stream on urheilussa sulavampi 50 kuvaa sekunnissa ja vaatii yhteydeksi tasalaatuisen min 10 Mbit/s (testattu 10 Mbit/s valokuituyhteydellä ja hyvälaatuisella WIFI-retittimellä). Telian UHD tarkkuus (4K/50Hz) vaatii speksien mukaa yli 25 Mbit/s tasalaatuisen yhteyden (en ole testannut).

• Viaplayn asetus Korkein (4K) vaatii 10 Mbit/s (4K/25Hz) ja muut alle tämän (testattu). Urheilussa Viaplay käyttää myös UHD tarkkuutta (4K/50Hz) ja tämä vaatii myös Telian tapaan yli 25 Mbit/s tasalaatuista yhteyttä (en ole testannut).

• Yle Areenan 720p/25Hz lähetys vaatii vain 2,76 Mbit/s. Joitakin isompia urheilutapahtumia Yle on myös näyttänyt 50Hz kuvanopeudella.

Telian palvelu toimii minulla livenä moitteetta, mutta se ei lämmitä yhtään, kun en ole silloin ruudun ääressä. Vertasin muita palveluita, missä laatu ei kärsi niissä lainkaan, vaikka katsoo viivästettynä. Tässä on yksi kausi kärvistelty ja ongelmat ovat menneet vain huonompaan suuntaan.

Asian ei tarvitsisi olla näin, jos kuluttajalle annettaisiin mahdollisuus valita mistä lähetyksensä katsoo.

(【ツ】) #1615

Ok… enpä heti huomannut, että koski “kirjastoa” eikä liveä… Todennäköisesti myös nettiyhteys on riittävän nopea, joten siitäkään en kysele.

Kirjastosta en ole katsonut, kuin muutaman matsin mutta itse en ole havainnut silloin pätkimisongelmia. Toki erona on, että käytän eri laitetta (Chromecast) ja Applen tuotteista ei ole minulla juurikaan kokemusta.

Tarkoitan “Katso alusta” -toimintoa. Varsinkin keväällä se on toiminut sietämättömän huonosti.

Mitä vanhoja otteluita olen “kirjastosta” testaillut, niin niiden kanssa tätä ongelmaa ei ole.

Onko kukaan katsonut monia pelejä “Katso alusta” -toiminnolla chromecastin kautta? Olisi kiinnostavaa tietää mikä sen luotettavuuden taso on.

Mä olen monestikin katsonut tolla toiminnolla ja setuppina kännykkä (android) + chromecast. Ei ole ollut mitään nykimisiä tai ongelmia.