Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

Uskon vahvasti, että tuosta on tultu paljon alas lokakuun aikana.

Telia on markkinoinut enemmän kuin kukaan muu toimija aiemmin. Vastaavasti Sanomalla asiakas sai valita mitä jakelukanavaa käyttää. Vaikea uskoa, että jatkuvia voimassa olevia tilaajia saisi pelkällä markkinoinnilla noin selvästi enemmän. Toki se on mahdollista.

Mielestäni Tappara-passin hinta oli 19,90€ /kk. Sain kuitenkin kuukauden laskun joka on 20,45€. Hieman on taas omituista…

1 tykkäys

Kun multa laskutettiin syyskuun alkupuolisko, en ajatellut siitä oikein mitään. Maksoin sen 12-13 € pois kuljeksimasta ja jatkoin elämääni.

Se kuitenkin jäi takaraivoon kalvaan.

Ja nyt pöytä on kääntynyt. Oletan, että palvelu pelaa silloin kun pelit pyörii ja maksan siitä.

Palautteen lähettäminen on tehty Telialla vaikeaksi. Sille pitää oikein varata hetki, kun käyt asian läpi puhelimessa tai tsätissä. Pitää laittaa palautehousut jalkaan.

Olen nyt asennoitunut siihen, että palautetta todellakin annetaan. Housut on silitetty, kalenteriin on tehty tilaa ja pankkitunnukset on esillä.

Ruudulla tykkäsin, että sain viskata palautteen lomakkeella eetteriin ja aina tuli hyvitys parin päivän viiveellä.

6 tykkäystä

Hommasin tuon joukkuepassin 15.9. eikä vieläkään ole laskua kuulunut. Pitäisiköhän olla huolissaan?

1 tykkäys

Varaudu siihen, että se tulee mutta tulee olemaan ihan viturallaan.

Telian mielestä on ok laskuttaa enemmän, kuin on sovittu. Tappara- passin piti olla 19,90€ → laskuttivat 21€ ja se on heidän mielestä fine. Äänestin lompakolla. Pitäköön tunkkinsa.

Oletko katsonut miltä ajanjaksolta laskuttivat? Ekan kuukauden lasku ei yleensä ole tasan kuukauden mittaiselta jaksolta. Ei sillä, virhekin on mahdollinen, sillä @iceman raportoi sellaisesta. Oli saanut asian hyvitettyä asiakaspalvelun kautta.

Minullekin tuli eka lasku 25 päivältä ja oli sitten vastaavasti alle tuon sovitun hinnan.

Laskutusjakso oli mystisesti laitettu minulle 18.9.-17.10. Tilasin liigan alkaessa paketin.Tällä tavalla laskutusjaksoa kikkailemalla saavat 1-2 € kaikilta extraa… Itsehän mainostivat, että heillä on useita eri laskutusjaksoja. Onneksi on selostukset vielä radiossa.

Sitten se on kosmeettinen virhe laskutusjakson merkinnässä. Sinulta ei ole laskutettu liikaa. Toki oikeinhan nuo pitäisi merkitä @TeliaPartio.

@Nevofoget03 @tp2 @Naapuri

Telian tuotteet veloitetaan päiväkohtaisesti jälkikäteen. Laskutuskausi on normaalisti kuukauden mittainen, ja kuten @rizka mainitsikin, ensimmäisen kuukauden lasku ei silti yleensä ole tasan kuukauden ajalta. Ensimmäisen laskun saapumisessa kestää myös yleensä hieman yli kuukauden, minkä jälkeen laskut saapuvat tasaisesti kerran kuussa.

Jos laskutuskausi on esimerkiksi 15.9.-14.10. ja tilaat tuotteen 20.9., laskulta voit tarkistaa, että sinua on laskutettu aikavälillä 20.9.-14.10. Lasku on tällöin normaalia kuukausimaksua pienempi.
Jos taas olisit tehnyt tilauksen jo 10.9., ensimmäinen laskusi olisi todennäköisesti ajalta 10.9.-14.10., ja summaltaan normaalia kuukausimaksua suurempi.

Tarkoitus ei siis ole laskuttaa ylimääräistä. Jos laskussa epäselvyyksiä tai virheitä, apua saa asiakaspalvelusta. Täällä on myös lisätietoa laskutuksesta.

@Kilo Tällä lomakkeella saat jätettyä palautteen näppärästi ilman housujen silittämistä.

Essi@TeliaPartio

edit: korjattu linkki

4 tykkäystä

Tottakai laskutusjakso on laitettu niin, että ne jotka ovat tilanneet paketin kauden alkamispäivälle joutuvat maksamaan parista ylimääräisestä päivästä lisää… miksi laskutusjakso ei ole alkanut liigan alkamisesta? Jos tuote hinnoitellaan päivien mukaan, niin miksi siitä ei kerrota tilaus vaiheessa mitään?

1 tykkäys

Olenko minä jotenkin huono lukemaan tätä sivua vai miksi minä en löydä tästäkään sitä kätevää lomaketta? O_O Varmasti olen huono lukemaan, joten laitan omaan piikkiin. Itse en tosin tällä hetkellä juuri nyt palautelomaketta tarvitse, mutta mietin sitä kuitenkin, jos tarvitsen jatkossa.

3 tykkäystä

En nyt itse pysty, mutta koitappa kirjautumalla sisään (jos et ollut jo), näkyisikö ehkä sitten?

Ihan siis arvon vaan, ei näkynyt kyllä itsellenikään.

Todennäköisesti kerrotaan, mutta ainakaan minä en lukenut sopimusehtoja oikeastaan mitenkään.

Syy eri laskutusjaksoihin on kai se, että eräpäiviä olisi tasaisesti kaikkina aikoina, mikä helpottaa asiakaspalvelun työkuormapiikkejä olennaisesti. Jatkossa kuitenkin tulee lasku tasaisesti kerran kuussa.

@Luppakorva

Anteeksi, siinä oli virheellinen linkki! Tässä vielä oikea. Valitset sivun alareunasta mitä aihetta asiasi koskeemuita asioita. Palautteen lähettäminen ei vaadi kirjautumista.

Essi@TeliaPartio

2 tykkäystä

Tänään lopetin liigapaketin ja samantien kanavat ei enää näy, tää siis ihan tiedoksi.
Lopetin siis nyt ihan vaan siksi että hinta on aika suolainen tästä viihteestä ja siirryn radion ääreen. Kun en jaksa enää samoista puutteista esim. selostajista, studiosta, asiantuntijoista ym.valittaa niin parempi kun vaan siirtyy syrjään.

Hyväähän tässä konseptissa tietty on että voin halutessani jonkun jakson katsoa jos niin haluan mutta nyt juuri taso ei siihen riitä ja jääkiekkohan on parasta paikanpäällä.

3 tykkäystä

@TeliaPartio kuinkas se muuten on että saako yksittäistä peliä ostettua ja mihin hintaan?

Saa. 9,90 €
T. Oijennus/Tappara.co partio.

11 tykkäystä