Tietokilpailuja ja muita pähkinöitä

11/15 ihan ok. Pari meni arvallakin oikein

1 tykkäys

Kuus oikein! Ennen vanhaan olis ollut lotossa kova. :rofl:

2 tykkäystä

Siinä on opus ja annetaan poweria niin vastaan Live is Life

13/15 toisessa visassa.

1 tykkäys

Hienoa.
Vastaus on tosin päin mäntyä.

1 tykkäys

Eli tälle haetaan vastausta

Sukset, porkat, pipa ja tupakit puuttuu. Sitä paitsi:

Kyllä mua nyt pännii
Koko juttu tää
Kaalissa polttaa
Kohta se räjähtää

Eli sukset

1 tykkäys

Täydellinen vastaus.
Sukset ovat laulun tärkeä elementti.
Tosin vastaus on totaalisen väärä.

1 tykkäys

Satakunta volttia hän teki ilman holttia! “Jänöjussin mäenlasku”.

5 tykkäystä

Touch down

Kärpät -Tappara 1-0

3 tykkäystä

Mikä on tämä tamperelainen kevään merkki.
Haetaan siis tamperelaista kevään merkkiä.

FB_IMG_1518030955519

Reunasen Markun tuotantoa

Torilla tavataan?

(Kuvan nainen on Tori Spelling, elokuvatuottaja Aaron Spellingin tytär.)

7 tykkäystä

Osu ja upposi

1 tykkäys

YLE laittaa kiperiä urheilukysymyksiä.

Taitoluistelukysymykset tuntuvat olevan minulle ylitsepääsemättömiä. Lumilautailutemput pystyy päättelemään laskemalla asteita ja tietämyksellä, joka kertyi kakarana pelatessa Tony Hawkia. Ja jääkiekkokysymykset ovat tietenkin itsestään selviä. Mutta viisi oikein -tuloksen saaminen ei meinaa onnistua.

2 tykkäystä

Naisten hallitseva MM mestari meni väärin.

2 tykkäystä

10/12. Meni väärin Gretzkyn eka ammattilaisseura ja hallitseva jääkiekon maailmanmestari. MM-kisat kyllä katsoin, mutta mitään muistijälkeä ei niistä jäänyt. Naisten MM-voittajan satuin bongaan juuri jostain olympiaennakoista.

2 tykkäystä

11/12 Gretskyn eka ammattilaisseura väärin. Pari meni valistuneella arvauksella.

Täysin samoin kävi, alkaa varmaan tulla vanhaksi, kun Ruotsin voitot ei enää harmita tai jää mieleen.

2 tykkäystä

Kymmenen oikein.

1 tykkäys

Nyt meni meikäläisellä vihdoinkin 5/5 oikein Ylen Kisapähkinään. Kyllähän tässä tartti neljä päivää harjoitella. Ei tullut onneksi taitoluistelukysymyksiä yhtään, ja vain yksi lumilauta ja yksi suksilla hypätty hyppy, mille piti nimeä keksiä. Suksitempusta ei ollut mitään hajua, mutta pienellä tuurilla kahdella mahdollisesta arvasin oikein. Loput kolme jääkiekkoa, mitkä nyt saa helposti oikein.

1 tykkäys

Neljä kertaa oon saanut neljä ensimmäistä kysymystä oikein ja aina viimeinen kysymys on taitoluisteluhypystä. On se kumma kun kahdeksan kertaa yrittää arvata samaa kysymystä jossa neljä vaihtoehtoa ja edelleen väärin. Kilpailun tekijä varmaan naureskelee partaansa kun minulla on elämä pilalla kaksi viikkoa, ruoka ei maistu, ulos ei voi lähteä, kun pitää hullunkiilto silmissä hakata a, b, c tai d vaihtoehtoa. Ei tää niin vakavaa oo hei. Juu ei.

3 tykkäystä