Tietokilpailuja ja muita pähkinöitä

Tuloksesi: 10 / 10
Sanasto on hallussa!
Olet superhyvä! Ei muuta kuin mars äidinkielen ylioppilaskirjoituksii

Jukra! Paremmin, kun jokusen aikaa sit lukiosta valmistunut ikätoveri.

1 tykkäys

Sama. Onneksi kirjoituksista on jo pari vuotta + heräsin just. Itse asiassa miksi hemmetissä vastasin noin? Ajattelin varmaan, ettei se kaveri esimerkkilauseessa ole vielä tajuton, jos kerran unilääke vasta alkoi vaikuttaa. Siis, että on tajuissaan, muttei tajua, mitä ympärillä tapahtuu. Mutta silloin olisi varmaan annettu rauhoittavia eikä unilääkettä.

1 tykkäys

Kuinka monta liigapeliä Barkov jr. pelasi numerolla 17?

Nyt on aika haastava tiedeuutisista tehty tietovisa YLE:n nettisvuilla:

Edit. Sait 9/12 oikein (4. , 7. ja 10. väärin…)

5/12, ei häävisti. Viidestä oikein menneestäkin vain yks (9.) oli varma tieto kun oon lukenut uutisia aiheesta, muut oli arvauksia.

1 tykkäys

Hyvin arvattu: 10/12 (3. ja 10. väärin). Neljä tietoa.

1 tykkäys

10/12, mutta minulla oli vaimo apuna, joka on luonnontieteiden maisteri :smiley:

2 tykkäystä

Seitsemän arvasin oikein. Lotossa se olisi hyvä tulos.

3 tykkäystä

7/12 oikein. Muutaman tiesin ja loput arvaamalla. On kyllä haastava testi

7/12, kaikki heitin stetsonista, että sikäli hyvä tulos. Vaikea oli.

2011-12 15.4+4=8, 2min.

1 tykkäys

Tapparan vieraspeli on alkamassa, mutta kaukosäätimestä on paristot loppu. Joku onneton on sotkenut talouden täydet paristot tyhjiin ja tiedät, että kahdeksasta paristosta neljä on tyhjiä ja neljä täysiä. Kaukosäädin toimii kahdella paristolla. Kuinka saat kaukosäätimen käyttökuntoon ja pelin näkymään enintään seitsemällä yrityksellä?

5 tykkäystä

Ensimmäisellä yrityksellä paristojen pyörittelyn, hieromisen ja nuolemisen jälkeen.

Laskekaa joku ihmeessä oikea vastaus.

5 tykkäystä

Vastaukset: Et mitenkään ja mee Mallashoviin tai muuhun paikkaan joka näyttää pelin.

6 tykkäystä

Pitääkö vielä olettaa että osaat joka kerralla laittaa paristot oikein päin?

1 tykkäys

Minulla menee kahdeksan yritystä. Toki seitsemän turhan yrityksen jälkeen kahdeksas kerta sanoisi varmasti toden. Jakaisin paristot ensin neljäksi kahden pariston pariksi ja kokeilisin vuorollaan kaikkia neljää paria kaukosäätimeen. Jos millään yrityksellä ei säädin toimi, niin jokaisessa parissa täytyy olla toinen paristo täysi ja toinen tyhjä. Sitten ottaisin jotkut kaksi paria ja kokeilisin eri vaihtoehtoja ottamalla kaukosäätimeen yhden kummastakin parista. Tähän menee maksimissaan vielä toiset 4 yritystä.

Noita on monia tapoja, joilla onnistuu kahdeksalla yrityksellä. Tietääkseni kuitenkin vain yksi tapa, jolla onnistuu varmuudella viimeistään seitsemännellä yrityksellä.

1 tykkäys

Liian vaikeaa.
Patterit yksi kerrallaan Tapparakelloon.
Jos kello ei käy, on patteri tyhjä.
Ei tästä tän vaikeempaa kannata tehdä.

10 tykkäystä

Mulla oli alun perin tehtävässä pysähtynyt Tappara-kello, mutta koska se Tappara-shopin mukaan toimii yhdellä patterilla, täytyi keksiä jotain muuta. :wink:

3 tykkäystä

Hah. Mun vastaus oli siis enemmän kuin täysin oikein.:rofl:

3 tykkäystä