Tomi Karhunen

Hussossa kieltämättä miellyttää kun koittaa laittaa aina kun paikka on niin kinttaasta peliin.

36 tykkäystä

Pitikö se olla silleen, että ku Metsola lähti niin tulee Metsolaa vielä ikävä. No ei mulla ainakaan oo Metsolaa ikävä. Karhunen on oikeaan aikaan aivan käsittämättömän kova. Tällä hetkellä en vaihtas kehenkään. Paras meille nyt.

6 tykkäystä

Jos tässä nyt jotain voisi oikeasti säveltää niin se on, että monta monta kertaa mm. Tappara-fanit sanoivat, että Karhunen on vaan ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja mestaruudet ovat sattumaa. Eivät ole, Karhusen mestaruudet ei todellakaan ole sattumaa. Aivan mieletön kevään veskari ja todellakin Tapparan finaalisarjan MVP. Eilen antoi joukkueelle mahdollisuuden ryöstöön ja yksikään isonumeroinen tappio ei ole mennyt Karhun piikkiin. Toivottavasti tämä jengi pääsee tiistaina nostamaan pojan kotiin!

6 tykkäystä

Tässä harhaluulossa moni oli, myös minä. Voi kuinka sitä olikaan väärässä. En enää ihmettele niitä finaalitappioita, ja varsinkaan toissa keväistä.
Niin varma. Ei kiekot katoile.

Silloin kun Metsola lähti, oli ajatuksena että jos nyt kerran päästetään niin Karhunen on kyllä paras korvaaja. Runkosarjassa ei ollut odotuksien mukainen, mutta itse jaksoin uskoa että kyllä se paranee. Siis tuonne jouluun asti, jolloin olin myös valmis heittämään Tomin bussin alle. Olin varma että tuolla molarilla ei keväällä pärjätä. Sitten tuli helmikuu ja kaikkilla on tuoreessa muistissa aika sen jälkeen.

Eli tähän sopisi sanonta: Hetken luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin.

4 tykkäystä

Joskus on erityisen kivaa todeta olleensa oikeassa.

20 tykkäystä

Katsellut tota giffiä nyt ehkä vartin, ei heti kyllästy :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 tykkäystä

Eikös Karhunen oo pesäpalloakin pelannu? Siinä on kyllä hieno näpy :smiley:

3 tykkäystä

Minusta Karhunen ei kuitenkaan osu kiekkoon. Ainakin oli ohi menossa joka tapauksessa. Upea venytys joka tapauksessa, ja jos olisi maalia kohti kiekko lähtenyt ja Karhusen mailaan osunut, olisihan siitä saatu kansainvälinen Youtube-hitti.

Elorinteen mailasta muuttaa suuntaa ja menee ohi.

Edit: kintas ylös virheen merkiksi.
Kyllä se perhana saa mailallaan osuman. :sunglasses:

Mun mielestä olis menny maaliin. Ensin osuu Elorinteen mailaan, muuttaa suuntaa mutta silti menossa maaliin ja sitten Karhusen maila tulee eteen. Maagista, nyt se kiekkojumala hymyili pariinkin kertaan :heart_eyes:

1 tykkäys

Ylen kuvakoosteen perusteella Karhunen sen mailalla kyllä torjui…



Kuvat: Tomi Hänninen

9 tykkäystä

Mun mielestä molemmat osuu. Elorinteen osuma on ratkaiseva omalta osaltaan, sillä jos HIFK:n pelaaja olisi ilman häirintää saanut ladata, niin ei varmaan olisi Karhunen enää ehtinyt saada mitään kiekon tielle. Nyt laukaus vaimenee ja muuttaa suuntaa Elorinteen mailasta, mutta kyllä siihen nähdäkseni Karhusen mailan varsi myös osuu, ja kiekko muuttaa uudestaan suuntaa. Olen myös melko varma, että maaliin tuo vaimentunut laukauskin oli matkalla, kunnes Karhusen maila tulee tielle.Eli tilanteessa sekä Elorinteen että Karhusen suoritukset oli ratkaisevia maalin estämisessä.

Heti seuraavan sekunnin aikana tuli vielä toinen mahtava torjunta Karhuselta, ja sitten heti perään vielä kolmas. Huikeita hetkiä.

4 tykkäystä

Mistä kummasta tämä Nelosen studiota muöden pyöritetty juttu on lähtenyt liikkeelle? Päivänselvästi Karhusen torjunta, ei osu missään kohtaa Elorinteeseen. Video hidastukselle jos ei muuten huomaa:

Kyllähän tossa itseasiassa ensin näyttäis osuvan joko kiekko tai maila laukauksen lähtöhetkellä Elorinteen mailaan (ehkä)? Joka tapauksessa hurjat torjunnat (3 kpl) Karhuselta! :muscle:

Mielestäni tämä menee näin, että jos Elorinne ei olisi osunut ni kiekko olisi ilman häirintää mennyt ihan eri kohdasta maalia päin, mutta kun Elorinne pääsi muuttamaan suuntaa niin Karhunen viimeisteli homman. Sen takia Elorinnekkin saanut krediittiä hommasta.

Vastasin näemmä epähuomiossa mioltan viestiin kun piti vasta rizkalle, joka sanoi, että Karhunen ei olisi osunut kiekkoon, vaikka varmasti osuu.

Hidastuksen perusteella Elorinteen maila ei osu kiekkoon vaan (niin kun arvelit) saattovaiheessa Puustisen mailaan.

Samapa tuo, ei ollut maali. :slight_smile:

Sillä osuuko Elorinne Puustisen mailaan vai kiekkoon vai molempiin ei ole varsinaista merkitystä: laukaus suuntautuu ohi maalin, mitä ei oletettavasti olisi tapahtunut ilman Elorinteen tekoa. Tuon @Tapola’n hidastusvideon myötä olen entistä vakuuttuneempi asiasta: kuvan voi pysäyttää hetkeen, jolla Karhunen on juuri mahdollisesti osumassa kiekkoon. Kiekko on silloin kameran ja takatolpan välisellä linjalla. Tästä voidaan ihan perusgeometrialla päätellä, että veto oli suuntautumassa reilusti ohi.

Karhusen maila heilahtaa niin nopeasti ja siinä on mustaa mailaa mustan kiekon tiellä, etten varmaksi käy vannomaan etteikö olisi voinut osuakin. Siltä se ei kuitenkaan ole näyttänyt kertaakaan, vaikka olen nyt nähnyt tilanteen kymmeniä kertoja jo.

Kiekon kallistuskulman vaihtelu näkyy @Devilady:n still-kuvissa nro 2 ja 3 hyvin, etenkin verrattuna still-kuvaan nro 1. @Harald:in gifissä näkyy kiekon yhtäkkisesti heittelehtiväksi muuttunut liike oletettavan mailakontaktin jälkeen. Eli kyllä Karhu pelasti tilanteen.

2 tykkäystä