Toni Utunen

Siitä jutusta vaan jäi semmonen kuva, että ero tuli. “Tuntuu siltä että elämä jäi elämättä.” Mitä kukakin nyt elämältään toivoo…
Entäs tapaukset joissa lapsi ei pärjää ja se erokin “jää päälle”

Hienoa toki, että vanhemmat uhrautuu, mutta just tuollanen “oma elämä jäi elämättä” kuulostaa jotenkin katkeralta. Tarviiko sitä aina ihan kaikkee vuodattaa noille lehdille. Kyllä mulle ainakin lapsena tulis syyllinen olo ja paska fiilis, jos isä tuollasia laukois.

Minusta tuo ”panostus oman lapsen harrastukseen” on kyllä tässä tapauksessa vähän harhaanjohtava kuvaus.

Sitä en osaa sanoa, mitä esimerkiksi tässä tapauksessa olisi pitänyt tehdä, mutta lapselle sysätään tällaisessa kuviossa ihan poskettomat paineet onnistumisesta. Veikkaisin että isossa osassa vastaavia tapauksia lopputulos ei olisi näin(kään) onnellinen.

Lisäksi minusta tuo @Samppa1 kysymys siitä, että minkä väärti onnellinen loppu lopulta onkaan, on olennainen.

Onko niin, että vaikka NHL-paikka kuittaa kaiken, koska sieltä saa rahnua ja glooriaa? Tai GHL-paikka (Galactic Hockey League)?

Voi hyvin olla, että näistä tavoitteista tällainen inhimillinen hinta on ihan ok, mutta en ole asiasta ihan varma. Elämässä kun on isompiakin asioita kuin änäri. Ja sinnekin pitäisi eka päästä.

Samaa mieltä. Varsinkin teksti “Uhrauksen koko hintaa ei voi laskea rahassa. Jari Utunen myöntää, että etäisyys vaimoon ja muuhun perheeseen maksoi kalliin hinnan” antaa aika ikävän loppuvivahteen.

Toki toivon Utusille kaikkea hyvää ja arvostan lasten eteen uhrautumista. Ihan noin pitkälle en vain itse menisi.

Tismalleen sama.

Ja kuten sanottu, en edes tässä tapauksessa ajattele, että ongelma, lätkän ja vähävaraisuuden yhdistelmä olisi ”väärin sammutettu”, vaan että sen ratkaisemiseen täytyisi olla vähän kestävämpiäkin malleja, myös isojen kaupunkien ulkopuolella.

(***) #175

En minä ainakaan tuossa lausunnossa näe mitään katkeraa. Asia on varmaan kuitenkin fakta, mutta valinta, joka on tehty oman lapsen eteen. Minusta tuossa on paljon järkeviä ja rehellisiä sanoja.

Nuorten maailmanmestari Toni Utunen teki tänään liigauransa avausmaalin!

Oli niin nopea ja hieno kuvio, että kuuluttajakin hallissa höpisi ihan omiaan.

Onnea Utulle avausmaalista ja lisää perään vaan.

Tuosta polviliusta voisi ottaa signature-tuuletuksen
:sunglasses: