Tupakointi ja sen lopettaminen

3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Jätteiden käsittely ja kierrätys ja roskaaminen

Implikoidaanko tässä, että tulos on sama jos ei hengitä ulos?

Ja sitten se, josta joku mainitsi eli keuhkot eivät ole puuvillaa.

Nyt iski mielenkiinto, mikä näistä kolmesta iskee parhaiten?

  • Punainen
  • Sininen
  • Vihreä

0 voters

Vihreetä menee 3 askia päivässä tälleen kesälomalla, duunissa sitten 2 askia suunnilleen päivässä. Venäjän tuontia ni ei niin kallista lystiä ole :rofl:

1 tykkäys

Hah, luulin olevani kumpi mielummin -ketjussa, vaikka oliki kolme vaihtoehtoa. Äänestin sinistä, vaikka en minkään väristä/makusta tupakkaa oo keuhkoihini vetäny. Ainoastaan koiranputkea ja sen sisään tungettua sammalta ym. joskus poikana tupruteltiin. Ihme ettei häkämyrkytystä saatu…

2 tykkäystä

Ehkä huonoin asia lopettamisesta on parantunut hajuaisti. Nykyään bussissa haistaa muut matkustajat, jotka on polttanut tai muuten vaan tuoksuu pahalta.

Tupakoijana ei ikinä käsitä, miltä oikeasti haisee muiden nenään kun oot juuri tumpannut. Aivan sairas haju :confused:

5 tykkäystä

Aika yksilöllistä on tuo. Joillekin lopettanneille tai lopettamaan pyrkiville tuo tuoksu on hyvä tuoksu vielä monen vuoden jälkeenkin.
Joillekin ihmisille hajuvesi on pahempi kuin tupakanhaju.

E. Ja bussissa haistaa kyllä housuunsa kusseet/paskanteneet hyvin. Taikka suihkua välttävät ihmiset. Poltit tai et.

3 tykkäystä

Minä tykkään edelleen vapaassa ilmassa tupakan hajusta eli ulkona. Mutta sitä hajua en siedä, joka lähtee kun on just stumpannut. Ja siis se lähtee ihmisestä :slight_smile: erilaisia ollaan. Itse haisin 15v tuolle :stuck_out_tongue:

2 tykkäystä

Usko tai älä, nyt en kirjoittanut itsestäni.:sunglasses:

Tiedän, että on ihmisiä joilla tupakan tuoksu tuntuu viettelevältä vielä monen vuoden jälkeen lopettamisen jälkeen. Minulla on jopa sellainen käytäntö omassa crm:ssä, että kirjaan sinne ihmisten ajatuksia.
“Älä laita hajuvettä”
“Älä haise tupakalle”
“Ei tykkää alkoholista”
Jne. Eli meitä on erilaisia…

1 tykkäys

Epäillään, ettei sähkötupakka ole täysin turvallinen nikotiininlähde.
Yhdysvalloissa tutkitaan hengitystiesairauteen kuolleen sähkötupakkaa polttaneen henkilön tapausta.

Eikö tuota näe jo paljaalla silmällä, ettei niin tuuhea savupeite voi olla ainakaan hyödyksi keuhkoille? :slight_smile:

Kuukauden päästä 2 vuotta ilman tupakkaa. En vieläkään usko todeksi. Ajattelin aloittaa uudelleen, jahka voitan Lotosta tarpeeksi.

Eikös se ole höyryä eikä savua?

Tästä täydet viis peukkua!:+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 tykkäys

Kummastakaan ei näe läpi, jos on tarpeeks paksua :wink:

1 tykkäys

Upea suoritus! Mitään tuohon lisäämättä niin itse uskon edelleen, että ainoa pysyvä tapa eroon tupakasta on täysin nikotiiniton vaihtoehto. Kyllähän se aika uskomaton fiilis on, miten paljon kroppa voi paremmin, kun ei ole noita kaikkia aineita, jotka sieltä tulee. Liikunnassahan tuon eron huomaa välittömästi.

Ajattelen niin, että tupakasta siirtyminen korvaaviin vieroittaviin ei muuta ongelmaa, eikä myöskään huijaa omaa alitajuntaa. Onnistumisen tunteen saa vain olematta ilman. Se on kerrasta poikki, jos oikeassa mielentilassa lopettamisen päätöksen tekee. Ja helppoakin ilman korvaavia itteasiassa.

Olis hyvä joko haluta tarpeeks paljon, tai olla tarpeeksi paljon periaatteen mies :slight_smile:

3 tykkäystä

Tässäkin kommentissa heti 2 virhettä…vapottelua ei ole missään vaiheessa todettu terveelliseksi vaihtoehdoksi vaan 95% terveellisemmäksi kuin analogista versiota imevien. Ja savuttelu ei kuulu sähkötupakoitsijan sanavarastoon, nimen omaan koitamme välttää tuota palamisefektiä. Sähkötupakka on nyt suurennuslasin alla ja heti kun tämäntyyppisiä yksittäistapauksia ilmenee niin leimataan koko tuote vaaralliseksi… Pitkälti moni uutinen on suuren ja mahtavan tupakan lanseeraamaa propagandaa. Toki mitään täydellistä faktaa ei ole höuryttelystä ilmaantunut mutta vuoden kahden sisään varmastikin.

Moi, poltin noin 35 vuotta ja maanantaina tulee puoli vuotta täyteen lopettamisesta, välillä oon nuuskaa käyttänyt mut eiköhän siitäkin pääse kokonaan pois ja tsemppiä kaikille lopettaneille/yrittäjille kyllä on kaikki nykyään mukavampaa.

8 tykkäystä

Minusta taas yksinkertainen on kaunista. Minä olen myös kokeillut sähkötupakkaa ja olen todennut, että se ei ole minua varten. En kerta kaikkiaan saanut tuosta yhtään mitään ja kun sitten lopetin sähkötupakoinnin niin palasin tavallisiin tupakkeihin ja poltin niitä kuten aina ennenkin.

Tämä on toki polarisoiva teema - minulla ei ole mitään nuuskaa tai sähkötupakkaa, nikotiinipurkkaa tai lääkehoitoja vastaan. Jokainen näistä on todennäköisesti PAREMPI kuin tupakointi. Mutta viime kädessä nikotiini toimii jokaisessa tuotteessa samalla tavalla - nikotiini on se, johon se riippuvuus keskittyy ja niin kauan kuin annat elimistölle nikotiinia niin elät sen itse luomasi savuverhon takana - käytit sitten näistä mitä tahansa.

Lopettaminen tarkoittaa minulle nikotiinista vieroittumista. Ja se tarkoittaa sitä, että nikotiinin käyttäminen lopetetaan kokonaan. Jos käytät nikotiinia niin olet edelleen minun mielestäni täysin samassa ikävässä tilanteessa kuin polttaessasi. Ei alkoholistitkaan lopeta juomista ottamalla puhtaan viinan tilalle olutta. Olutta vaan menee sitten enemmän.

Tämä on sitten vain minun mielipiteeni, mutta olen aika varma, että jokainen nikotiiniriippuvuudesta vapautunut ihminen on onnellinen siitä, kun hän on lopettanut ja hän ei enää koe minkäänlaista tarvetta itse nikotiinille.

1 tykkäys

Uutenavuonna tulee 2 vuotta ilman röökiä. Nuuskaa kyllä menee. Olen kysynyt kahdelta eri hammaslääkäriltä, että jos on pakko valita kahdesta pahasta kumpaa käyttää, niin molemmat ovat vastanneet välittömästi, että käytä nuuskaa, jos on pakko. No sitten, tupakan polton lopettaminen on lasten leikkiä, verrattuna nuuskan käytön lopettamiseen.