U20 MM-kisat Buffalossa 26.12.2017-6.1.2018

Junnulätkä on vuoden parasta lätkää. Menoa, meininkiä ja tunnetta. Lisäksi taktikoinnin puutteet korvataan vauhdilla ja taidoilla,:heart_eyes:

2 tykkäystä

Kyllä. U20 kisat p-amerikassa pienessä kaukalossa on parasta jääkiekkoa. Vauhtia löytyy ja voimaakin jo. Kuitenkin pelissä saattaa tulla yhtäkkiä aivan yllättäviä virheitä junnumaiseen tapaan ja sitten taas mennäänkin jo kaukalon toiseen päähän.

Hyvä kenraali.

Aivan vitun järjenvastaista tiputtaa Turkulainen ja ottaa jotain innaloita ja jääskiä tuonne.

9 tykkäystä

Vähän kans ihmettelin et Turkulainen tiputettiin

Vaikea ottaa kantaa yksittäisiin valintoihin, kun kuitenkin valmentaja hakee parasta kokonaisuutta.

Hienoa, että Joona Koppanen sai eilen onnistumisen myös maalin muodossa, kun liigassa ei tunnu menevän mistään paikasta sisään. Kaveri on kuitenkin loistava talentti, pelaa hyvää alivoimaa ja hänellä on Ilveksen toiseksi paras +/- lukema.

Joukkueessa on muutenkin harvinaisen paljon Ilves-taustaisia pelaajia, joista tosin pari on jo nuorella iällä lähtenyt rapakon taakse. Toisille sopii se tie ja toisille nousta huipulle kotimaassa.

Turkulaisen valitsematta jättäminen on mielestäni melko käsittämätöntä.

No, täysi tuki toki tälle joukkueelle.

1 tykkäys

Ottelun tilastot

http://www.tilastopalvelu.fi/ih/gamereport/report/gamereport.php?gameid=51926&lang=fi

1 tykkäys

Nähtäväksi jää kompastuuko Ahokas valinnoissaan.
Toivottavasti pudotuksen takana ei ole harha-ajatus ”Turkulainen on liian pieni”.

2 tykkäystä

Juuri näin. On sieltä Kotkaniemikin pois. Tämä on Ahokkaan mielestä paras mahdollinen kokonaisuus.

En kyllä sulata päätöstä, että Turkulainen pudotettiin joukkueesta. Omasta mielestä Jääskän olisi pitänyt jäädä ilman kisapaikkaa. Jos vaikka vertaillaan tilastojen pohjalta kavereita niin statistiikka näyttää tältä:

Turkulainen 29 ottelua: 5+11
Jääskä 11 ottelua: 0+2

Tuosta näkee jo olkapäälläkin, että kavereiden tasossa on melko suuri ero. Toki Turkulainen on saanut pelata ehkä hieman parempien ketjukavereiden kanssa, mutta silti…

3 tykkäystä

Suomalaiset valmentajat kasaa vieläkin joukkueen kahdella hyökkäävällä ja kahdella puolustavalla ketjulla. Sillon kun on mahdollisuus pelata hyökäten niin pitäis uskaltaa niin tehdäkkin, mut ei vielä meillä…En silti keksi syytä miten Kupari ohitti Turkulaisen ja Kotkaniemen, mut näillä mennään.

Minä taas sulatan, koska valmentaja valitsee ja vastaa tuloksesta. Tuntematta Jääskää sen paremmin, niin tuossa Koppasen ketjussa ei mielestäni ole Turkulaisen paikka. Tuo ketju kyllä pystyy maalejakin tekemään, mutta se ei tule olemaan missään tapauksessa pääosin hyökkäysorientoitunut.

Jääskä oli täysin selvä valinta. Olisin itsekin ottanu jengiin. Kuparin valintaa en taas ymmärrä. Ei ole esittänyt mitään niissä peleissä mitä olen häneltä Liigassa ja A:ssa nähnyt. Ilmeisesti on vain tulevaisuuden potentiaalin takia porukassa.

Itse olisin ottanu Turkulaisen ja Luostarisen kisoihin ja jättäny Kuparin ja Innalan pois. Mut enhän minä valmentaja ole. Kai Ahokas tietää mitä tekee.

Turkulainen ei kamppaillut samasta paikasta Jääskän kanssa, joka on ihan eri roolissa, vaan nimenomaan Kuparin ym. taitavimpien kanssa. Ilmeisesti ei sitten onnistunut leirillä, sillä näytöt liigasta ovat paljon kovemmat kuin monella valitulla.

Random fakta: Joukkueessa on 3 NHL-varaamatonta kenttäpelaajaa.

Juha Jääskä
Jere Innala
Rasmus Kupari

Miksei se kamppaillut samasta paikasta, kun se on noita kaikkia parempi puolustamaan ja hyökkäämään?

E: Good guy in the locker room, leave him there.

1 tykkäys

Sama kohtalo Turkulaisella kuin viime vuonnakin.

Eniten tossa jutussa häiritsi se että Turkulaista kutsutaan 19-vuotiaaksi nikkarihyökkääjäksi. Itse ymmärrän nikkarin Kanadalaiseksi tai sitten puusepäksi.

1 tykkäys

Random fakta #2: Suomen joukkue on 2000-luvusta alkaen 3. pisin. Edellä 2005 ja 2016.