Vapaa-aika ja harrastukset

Oletteko pitkään lomalla siitä eteenpäin? Mulla alkaa loma samoihin aikoihin, mutta sitten iskee mukaan kolmas ja ehkä tällä hetkellä se rakkain harrastus… eli koskille vie mieli.

Suunnistus seuran porukassa oon mukana. Joskus kauan kauan sitten kun olin vielä nuori ja niinpoispäin niin tuli vähän enempi reenattua, mutta nyt mennään rauhallisesti kun ei oo enää kuntoo. Hyvin on jos tänä vuonna alle tuhannen päästään.

Ja tapaamasi herrasmies oli oikeassa. Kärkisijaa pitää kura Jukola 1981. En tosin itse ollut paikalla.

1 tykkäys

Kytäjästä tosiaan kertoi. Pakko laittaa tähän viime vuoden loppusuorasta kuva. Ei ihan irronut loppukiri ainakaan minulta.

1 tykkäys

Paikalla :slight_smile: Ny perjantai ei onnistu, vanhan selkä breikkaa :frowning: Muuten olen kyllä messissä, jos peli seuraa ollaan vailla. "Virka-aika"kin onnistuu.
Katotaan sopiva aika ja tytöt mukaan:)

2 tykkäystä

http://www.suursoudut.fi/fi/etusivu/

Kai se tuolla pitäis kesällä “käydä”.
Onko muita siellä takapuolituskaa hakemassa? Kirkkoveneessä ite, eli ei tarvi yksin kärsiä!

3 viikkoa ja 2 päivää päälle olis lomaa

Ok. Palataan tähän, voi vaikka osua kohdalle.

1 tykkäys

Niin missä kentällä pelaat pääsääntöisesti?

Siellä sun täällä, Tampereen seudulla kaikkia oikeastaan tulee kierrettyä.

Tänään tuli “tykitettyä” rasteilla uusi ennätys min per kilometri mitattuna. Ja selkeästi rupeaa juoksutreeni näkymään ja kartan kanssakin toimii aina vain paremmin.
Kyllä vähän harmittaa, että ei tänä vuonna pääse sinne Jukolaan…aika paljonkin harmittaa.

7 tykkäystä

Saahan olla utelias? Paljon min/km ja kangasmaasto ilman suurempia nousuja?
Ite tuli pari viikkoa sitten hikoiltua rasteilla Puijolla.

Yhdeksän minuutin pintaan. Mukana tosin yksi kusitauko ja yksi iso nousu noin 120 metriä korkeuseroa.

Suuntaa antavahan tuo on, kun laitan puhelimesta runkeeperin päälle hyvissä ajoin ennen suoritusta ja otan pois vasta tarkistuksen jälkeen.
Joka tapauksessa ensimmäistä kertaa alle 10 minuuttia, kun vielä vuosi sitten menin sellaista 11-12 min/km tahtia. Toki riippuu yleensä aika paljon siitä maastosta ja miten rasteja löytyy. Jos menee häröilyksi suunnistus, niin myös tahti hiipuu, kun joutuu kokoajan karttaa lukemaan tarkemmin.

1 tykkäys

Itellä vauhti oli noin 12min/km mutta saihan siinä kiivetä 2 kertaa puijon alhaalta ylös. Käytän Garminin halpaa forerunneria. Mielstäni hinta/laatu tässä Garminissa kohillaan suunnistajan tarpeisiin.

Maastostahan tuo riippuu paljon. Itselläni on tosiaan puhelimessa runkeeper päällä ja siitä nuo ajat. Siitä on myös kiva katsoa miten on tullut harhailtua.

Tässä kuussa on melkein 40 km tullut rasteja vedettyä yhteensä, joten ihan hyvällä tahdilla on päässyt käymään.

1 tykkäys

Saako runkeeperistä reitin ulos gpx muodossa? Jos saa niin reitinhän saa myös suunnistamalleen kartalle suht helposti käyttäen quickroute ohjelmaa tietokoneella. Ja vielä jos järjestävä seura käyttää reittihärveliä niin silloin näkisi myös muiden reitit. Siis niiden jotka viitsivät sen käydä piirtämässä.
Nämä varmaan tuttuja juttuja mutta laitoin kuitenkin.

Ei ole tuttua. Minä en todellakaan osaa käyttää laitteita niin hyvin, että viitsisin lähteä yrittämään tuollaista. :slight_smile:

Omaksi ilokseni seurailen tuon kautta.

Nyt sitten vedin rastit maastossa, jossa oli risuja, kaatuneita puita, kivikkoa, nousuja, yms. ja tahti painui 12min/km. Ei lainkaan polkuja tai teitä. Ihan helvetin raskas maasto. Ja juokseminen paikka paikoin mahdotonta.

Rastit löytyi kuitenkin helposti ja siitä olen tyytyväinen.

1 tykkäys

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/jos-et-ole-tiukkapylly-mene-muualle-aikuisliikunnassa-on-liikaa-ja-monenlaisia-kynnyksia-200300016/

Yleistävä kolumni, jossa ei ole kriittisesti mietitty sitä, kumpi tuli ensin - muna vai kana? Lisäksi klassinen “jotain tarttis tehdä”-asetelma, tarinasta puuttuu ratkaisu.

1 tykkäys

Hiukan luin alusta…
No jos liikkua haluaa niin itseä varten sitä tehdään omalla tavoitteella, muut saa olla. Kontulakin vaan kolhoosin myllyllylle nosteleen viljavaa’an painoja joko omatoimisesti tai sitten ohjatusti.
Ja hyväksyy sen että kropat on erilaisia jopa samalla rasvaprosentilla.

3 tykkäystä