KORJATTU: Viive viestejä muokatessa

Meikällä ollut eilen ja tänään pientä viivettä postausten päivittymisessä, kun muokkaa viestiä. Kahdella eri koneella, kahdella eri internetyhteydellä. Selaimena Firefox 58.0.2. Testailin testialueella ja viivettä esiintyy kaikenlaisissa viesteissä (vastauksena jollekin, pingaus, quote, yms.). Kerran neljästä testistä muokkaus tuli välittömästi näkyviin. Se tukisi muistikuvaani, että tuollaista viivettä ei aiemmin ole ollut.

Samoja ongelmia havaittu myös Operan selaimella eilen ja tänään.

Sama homma puhelimella Chromessa ja koneella Torchilla ja Chromella.

Niin tuntuu olevan ja nimenomaan mobiililaitteella. Syy on mysteeri.

Toimii kyllä, mutta kestää sellaiset 10 sekuntia, että viestin muokkaus päivittyy.

Myös Windows 10 -PC:llä, selaimena Chrome. Kun klikkaa kynäsymbolia uudelleen niin muutokset ilmestyvät oitis näkyville.

1 tykkäys

Kummallista, kun mihinkään ei ole koskettu yli viikkoon. Firefoxilla näkyi toimivan.

https://meta.discourse.org/t/delay-after-editing-a-post/82640?u=ljpp

1 tykkäys

Eilen otteluseurannassa huomasin saman ilmiön.
iPhone + Safari.
Tosin, viestiä ei tarvinnut edes muokata kun päivittyminen kesti ihmeen kauan.
Sama oli tykkäysten ja yksityisviestien kanssa. Vaikka YV oli luettu niin vihreä pallukka loisti vielä pitkän aikaa näkyvissä.

Olen tätä nyt rajannut ja tutkinut ja lisäksi @ozzi tutki vielä lisää.

Koulutettu arvaus on, että CloudFlare.com on muuttanut systeemeissään jotain ja viestien päivittymisen automaattinen pollaus ei mene läpi – järjestelmä tekee joka tapauksessa pollauksen muutoksista 30 sek välein ja muokkaukset tulevat näkyviin.

Kiusallinen tapaus, joka johtuu 3. osapuolen tekemisistä, ainakin tällä tietoa. Laitoin tikettiä CloudFlaren suuntaan (käyttävät itsekin Discoursea!) ja mietitään olisiko joku viritys mahdollinen jolla tämän voisi kiertää.

Muokkaus siis toimii mutta näkyy toistaiseksi viiveellä.

3 tykkäystä

Nyt ei enää ole viivettä minulla. Onko muilla?

  • On edelleen
  • Ei enää

0 voters

Suljin äänestyksen.

Kyllä se edelleen toistuu. Jos satut osumaan sopivasti tuohon 30 sek timeriin, niin päivitys tapahtuu nopeasti.

Mä osuin tosi monta kertaa. Mutta sain lopulta toistettua tämän bugin vielä, joten on tämä edelleen olemassa.

1 tykkäys

Minulla on nyt kehiteltynä pieni viritys, jolla tätä ongelmaa pystytään kiertämään. Vaikuttaa testitympäristössä lupaavalta ja saattaa jopa toimia.

En nyt taida ainakaan kesken Jetsin pelin sitä laittaa tulille, kun siitä tulee 10 min käyttökatkos.

Edit: Ei vaikuta enää kovin lupaavalta.

1 tykkäys

Oli vastaava viive, kun suljin ketjun.

Koskas tämä virhe poistuu.Häiritsee pikkaisen palstan käytettävyyttä.Ja käytän aika paljon pc:llä tätä palstaa tiedän,että teette parhaanne.Mutta olisi kiva jos tätä häiritsevää vikaa ei olisi playoffien alkaessa.

Hankala tapaus koska vika ei ole meidän päässä.

1 tykkäys

Miltäs nyt näyttää - onko nopea?

  • :snail: Reenijumittaa edelleen
  • :rocket: Nyt on raikasta ja terävää

0 voters

Mulla tuota on esiintynyt jo pitempäänkin, mutta pidin mobiiliselaimen hidasteluna.

Testataas…

Näyttää kestävän Android 7.1.1 + Brave browserilla pari sekuntia ennen kuin muokkaus tulee voimaan. Ei siis ole välitön.

Mentiin playoffit maksullisella KeyCDN palvelulla. Sillä välin CloudFlare ja Discourse yhteisö on ihmetellyt tätä ongelmaa ja workaround on ainakin löydetty (yksi asetus CloudFlaresta pois päältä ja toimii).

Niinpä CloudFlare on nyt takaisin ja editoinnissa ei näy ylimääräistä viivettä.

1 tykkäys

Vähän näyttäisi siltä, että editoinnin viive on vaivihkaa palannut, vaikka ei ole koskettu yhtään mihinkään systeemeissä…

Edit: Viivettä näyttää tulevan vain iPhonella? Ping @ozzi

1 tykkäys