Lippujen trokaaminen yleisötapahtumissa

Tämän otsikon alla keskustellaan lieveilmiöstä nimeltä lippujen trokaaminen yleisötapahtumissa eli lippujen hamstraaminen ja salamyynti reilulla katteella.

Pysytään aiheessa ja asialinjalla, vaikka tämä aihe tunteita herättääkin.

Mua kyllä pikkusen ottaa pattiin toisten kitinä trokareista. Hei, toiset elää sillä aivan samanlailla kuin toiset sossun rahoilla, autoja myymällä, asuntoja myymällä ym. Kaikissa pätee sama, Kate tehdään ostaessa. Itse maksan mieluusti vaikka puolet enemmän lipusta, jos saan hyvältä paikalta. Itse en kerinnyt jonottamaan lippua. Joten käytän hyväkseni tuttua trokaria. Ei mua harmita antaa hänelle ylimääräistä lipusta, koska työtä hänkin on lippujen eteen joutunut tekemään ja säästynpähän jonottamiselta☺

2 tykkäystä

Mene pois täältä, trokari.

2 tykkäystä

Ei, en ole trokari, vaan mukavuudenhaluinen☺

1 tykkäys

Lippujen trokaaminen on veronkiertoa

6 tykkäystä

Siitä minä en tiedä mitään, mutta ei kai trokarilta ostaminen ole laitonta?

Ei ole laitonta ei, mutta minun mielestäni moraalitonta.

3 tykkäystä

Raaka peli ranualla olisi printata ostajan nimi lippuun, ja halliin mennessä samalla henkkarit esiin kun järkkäri lukee viivakoodin lipusta. Jos nimi ei täsmää niin se on voi voi.
Tällöin jokainen tosin pystyisi ostamaan vain sen oman lippunsa, mutta so not.

Toisaalta tämä veisi sitten mahdollisuuden antaa/myydä lippu oikeaan hintaan eteenpäin jos ei itse pääse hallille jostain syystä.

Totta tuokin, mutta tuohon ongelmaan ei oikein ole helppoja ratkaisuja.

Kyllähän tätä nimi printattuna lippuun ja id-korttissa vastaava nimi on ollut jo ainakin viisitoistavuotta käytössä maailmalla, ainakin joissakin urheilu- ja musiikkijutuissa joissa itse olen käynyt. Kyllähän siinä lippua ostaessa täytyy olla 100% varma, että tilaisuuteen on menossa. Toki joku pikainen sairastuminen voi suunnitelmat muuttaa, mutta sellaista elämä on.

Lippujen trokaaminen on moraalitonta ja vastenmielistä. Täytyy sanoa, että välillä tuntuu hyvältä tuollaisissa nopeasti loppuunmyydyissä tilaisuuksissa nähdä penkkirivillä 4-6 vierekkäistä paikkaa tyhjänä ja lämmittää mieltä ajatuksella, että joku trokari on epäonnistunut yritelmissään.

Itse en arvosta trokareita yhtään. Mielestäni ei mitenkään vertailukelpoinen asia automyynnin tai asuntokauppojen kanssa, niinkuin joku mainitsi.

Miksi nähdä tuollainen vaiva ja saada kusipään leima muutaman kympin voiton takia? Menkää töihin, saatana.

Ei välttämättä vie, sillä esimerkiksi Rammstein -Fanclubilainen pystyi ostamaan keikalle useampia lippuja etukäteen ennen virallista myyntiä ja niihin vaadittiin osallistujan nimi ja henkilötiedot.

Lipun omistaja pystyi muuttamaan Lipun nimen/tiedot toisiksi vain virallista tietä lipun myyneen tahon kautta, jos tuli este ja ei päässyt keikalle.

Tällä vain haluan sanoa, että sellaisen järjestelmän kyllä pystyisi luomaan, missä trokaaminen vaikeutuisi huomattavasti.

Näin siis mikäli lipputoimistolla olisi tahtoa ryhtyä tällaiseen. Kustannukset todennäköisesti lisääntyisivät.

Näin lukee Ticketmasterin sivuilla:

“Lippujen jälleenmyynti, luovuttaminen oheistuotteena tai toisen tuotteen tai palvelun myynnin yhteydessä vastikkeellisesti tai vastikkeetta on kielletty ilman Ticketmaster Suomen nimenomaista kirjallista suostumusta.”

Lippujen trokaaminen ei ole pelkästään veronkiertoa, vaan lisäksi se on laitonta. Poliisit eivät kuitenkaan ole asiasta kiinnostuneita, se tehtiin selväksi muistaakseni silloin, kun Tappara pelasi Ässiä vastaan. Trokaamista voitaisiin vähentää, jos kiinnostusta olisi. Näin peliin olisi helpompi päästä.

Kyllähän tätä nimi printattuna lippuun ja id-korttissa vastaava nimi on ollut jo ainakin viisitoistavuotta käytössä maailmalla, ainakin joissakin urheilu- ja musiikkijutuissa joissa itse olen käynyt. Kyllähän siinä lippua ostaessa täytyy olla 100% varma, että tilaisuuteen on menossa. Toki joku pikainen sairastuminen voi suunnitelmat muuttaa, mutta sellaista elämä on.

Lippujen trokaaminen on moraalitonta ja vastenmielistä. Täytyy sanoa, että välillä tuntuu hyvältä tuollaisissa nopeasti loppuunmyydyissä tilaisuuksissa nähdä penkkirivillä 4-6 vierekkäistä paikkaa tyhjänä ja lämmittää mieltä ajatuksella, että joku trokari on epäonnistunut yritelmissään.

1 tykkäys

Olen saanut kolme vuotta putkeen liput finaaleihin mutta nyt ei tullu mikä syy onko se kun ifk faneja tulee tampereelle monta tuhatta??

Joku tuollainen voisi olla järkevää, jos siihen aidosti tahtoa löytyisi. Ja kuten sanoit, niin luultavasti palvelumaksuina tämä nähtäisiin kyllä ihan joka tapahtumassa ympäri vuoden.

Oletteko te saanut lippuja Tapparan peleihin

Sain ja pariin kertaankin. Ylimääräiset myin täällä omakustannehintaan eteenpäin, joten en mielestäni ole trokari.

Trokaamisena eli epämääräisenä välitystoimintana pidän lähinnä lippujen tarkoituksellista hamstraamista ja ylihintaan myymistä ansaintatarkoituksessa.

Jos joku myy yksittäisiä lippuja ostohintaan tai jopa lahjoittaa ilmaiseksi lipun (hienoja ihmisiä on olemassa) esteen sattuessa, niin se mielestäni ei ole trokaamista.

1 tykkäys