Mestaruussauna 2016!

Mikin kaverit toi taas motin kuivaa koivua,kyseli jos sais pari nakkia kun lähtee hakee uutta kuormaa,ei mulla muuta :slight_smile:

Hyvää huomenta kaikille! Nyt vasta kerkeää mukaan saunaan. Toivottavasti lauteilla riittää vielä porukkaa ja asteita on ainakin se 80.

Ei tätä tajua vieläkään. Mestareita. Ei kakkosia, vaan Suomen parhaita! Meidän seura ON TAPPARA!

Saa nähdä, kauanko tämä henkinen tyhjyys jatkuu. Missähän vaiheessa sitä tajuaa, että mestaruus saapui taas kotiin. Johan se kateissa olikin. Propsit Tapolalle, että muisti haastattelussaankin mainita Jukka Rautakorven merkityksen mestaruuteen.

1 tykkäys

Jukka poikkesi vaihtoaitiossakin pelin päätyttyä. Kenties kokeilemassa, miltä tuntuu seistä penkin takana, valmistautuen tulevaan.

Itse katselin ainakin, että kovasti vihdotaan läpsyttimellä ilveksentaljalla istuen, kultakraka kaulassa, siirtorajan vonkale seinällä. Lämmikkeinä edellisvuosien mestaruuslippikset. Faxi liittynee pelaajahankintoihin/haaveiluihin ja vieressä oleva lahja menee multa ohi. Dynastiaan viitataan kirjalla.

Olipahan melkoinen neljän vuoden stuntti, paljon on muuttunut matkalla ja jokainen voi hengähtää hetken ja onnitella itseään. Kyllähän tässä fanitkin joutuivat pirun koville, välillä meinas vanne alkaa taas kiristämään, mutta nyt taitaa viimein löytyä faneiltakin se pyydetty rentous tekemiseen. Täähän on vaan lätkää, mutta tällaisilla hetkillä se nousee vaan niin suureksi asiaksi elämässä. Ja tällä hetkellä moni voi varmaan jakaa sen, että nyt on tyhjä olo reissun jäljiltä.

Jääkiekossa on aina kiva kirjoittaa se tarina jälkeenpäin, mutta nyt varmaan jokaisella Tappara-fanilla on isoa kerrottavaa neljän vuoden taipaleesta. Ja kyllä, joku sanoi viime kauden jälkeen, että mestaruus tuo hopeillekin kultaiset reunukset, no sellaiset ainakin tuli omaan päähän heti. Eihän tässä olisi tätä taustaa vasten mitään, mutta Tappara teki kerralla itsestään dynastian. Kolme hopeamitalia ja viimein se kultainenkin. Rautakorpelainen prosessiajattelu, joka on Vesa Rantasen sanoin upotettu johonkin Tapparalaisuuden DNA:n, että ainoastaan tällä tavalla se tehdään.

Jos on vuosien puheet jauhamisesta ärsyttäneet, nyt ne ei taas tunnu sit yhtään miltään. Kyllä tässä meitä on marinoitu, mitä tyylikkyyttä fanit jaksoivatkaan urheilulle osoittaa, kun hallissa kajahti pelin jälkeen IFK, IFK. Olisikohan sama onnistunut, jos mestaruus olisi tullut ekalla kaudella Ässiä vastaan? Jääkiekko on jatkumo, monen pienen asian summa. Tämä mestaruus tuli jatkumolla, se ei tullut tyhjästä. On aivan käsittämätön kokonaissuoritus: neljä kautta, neljä finaalia. Dynastia? Enemmän kuin Oulun Kärpät tai JYP, kyllä, meidän Tappara.

Jatkumoita, niitä hyviä, saatiin tässä neljän vuoden syklillä järkyttävät määrät, jokaista yksityskohtaa ei edes muista:
-Rautakorpi->Tapola…pojasta polvi paranee? Ja joo, sanohan se Jukka 2013-2014 kauden päätteeksi, että ottakaa iisisti fanit, tää on oikeastaan ihan pirun hyvä juttu, Tapola on valmis. Syksyllä 2014 mä en todellakaan uskonut…
-Palola-Laine…“ei Palolaa voi korvata maaleissa”, voi sen ja voi pistää vielä paremmaksi
-Metsola-Karhunen…“ei Metsolaa voi kukaan korvata yksi yhteen”, näköjään voi ja näköjään voi myös voittaa viimeisen pelinsä, Mikko Leinonen nöyryyttää koko valtakunnan mediaa, ei oo Karhusesta liigajoukkueen ykkösvahdiksi, pösilö hankinta…nii-i

Jatkumoilla ollaan, mitähän ensi vuosi tuo? Ei kiinnosta tällä hetkellä, mutta nauttikaa, ottakaa tästä se saatavilla oleva energia omaan arkeenne. Tässä on tarina ja sen opetus on, että ei ne lähtökohdat kovin kummoset tarvi aina olla, että voi tehdä isoja asioita. Ei kannata aina odottaa sitä seuraavaa kautta, kun voi hoitaa asiat jo nyt…

Päätetään nyt tämä vaikka pariin linkkiin, ympyrä kiinni:

8 tykkäystä

Kaksitoista kesää mä häntä himosin
Ja sitten nähtiin kääntymässä musta limousine
Joka hänet vei pois eikä ajajaa nähnyt kukaan
Miksi hän mulle tehnyt tämän ois

Kaksitoista kesää, ei yhtään vähemmän
Mä mietin, kuinka saisin häneen suhteen lähemmän
Hänet päivittäin kun minä aina näin silloin ennen
Lähiön viehkein tyttö oli hän
Ja joka hetki tahdoin häntä yhä enemmän
Minut lumosi tuo neitonen ihanin tullen mennen

Kun mä sain kuulla uutisen tuon
Niin mä uhkasin, että nyt juon
Pään heti täyteen
Vain hetken lohtu se ois
Kun unohtaa en koskaan kai häntä mä vois
Miksi luotani lähti hän pois?

Kaksitoista kesää mä salaa rakastin
Mut tunteitani käsitteli hän kuin pakastin

EI ENÄÄ PAKASTAMISTA :kannu:

1 tykkäys

Tässä raakaa tilastoa:

18 tykkäystä

Onneks lippa on sentään edessä. Monessa lakissa se on takana nykyään.

2 tykkäystä

Karhunen oli jo lopettanut pelaamisen kun summeri soi.

Twitterin omistajien kannattaa muuten hauskuuttaa itseään Petteri Ahomaan tilillä. Hopeapuolueessakin on ilmeisesti olleet aika rapsakat finaalilöylyt.

Olinko eka

Olo on päällimmäisenä huojentunut, ja todella iloinen, erityisesti niiden pelaajien puolesta joille neljäskerta toden sanoi…

Kyllähän toi joukke ton niin ANSAITSI!

Eilisen peliä ja jälkimaininkeja fiilistelty… huhhuh… ei tätä vaan… on tää niin suatanan hianoo! Kyä tässä herkistyy väkisi ja vaikka kuinka laittas vastaan… huhhuh! Lisää löylyä vaan! TAPPARA!!!

On kyllä mennyt koko päivä ajatellessa menneitä finaaleja ja eilistä. Työnteosta ei tullut mitäään… On kyllä niin mahtavaa!

Hienoa oli vedellä Helsinkiin motaria ja morjestella usealle kuljettajalle matkalla kenellä oli Tappara kamaa autossa tai päällä. Ja niitä oli yllättävän paljon.

Mun henkinen työviikko loppui juuri ja ehkä (huom. EHKÄ) olen vielä huomenna fyysisesti töissä.

1 tykkäys

Toimistolla riitti väkeä neljän aikaan. Pojan kanssa käytiin fanikamaa hakemassa.
Kiitos pikkulipusta rotvallin reunalla istuneelle kulkijalle, oliko palstalaisia? :sunglasses:

Sama täällä, neljän maissa poikettiin ja poitsu sai myös lipun kyseiseltä kulkijalta. “Haluatko lipun? Mää ostin nää!!” En lähde veikkailemaan nimimerkkiä palstalta :grin:

Itselläkin takki tyhjeni eilisen pelin loputtua ja kannun nostamisen jälkeen niin että kaikki suunnitelmat mitä oli tullut tehtyä sen varalle jos ja kun Tappara voittaa mestaruuden jäi tekemättä. Kunhan sitten istuskelin yksikseni ja ihmettelin maailman menoa ja olin onnellinen mestaruudesta.

Olihan se nyt vaan niin mahtavaa voittaa :kannu:.

2 tykkäystä

Ramsted t