Tappara.co - ollaanko valmiita?

No niin, nyt on rakennettu, säädetty, tuunattu, testattu, harjoiteltu ja ihan oikeasti päästy itse asiaankin täällä Tappara.co:ssa. Nyt on sitten se totuuden hetki, että onko aika hyvästellä Tappara.info ja balsamoida se arkistokäyttöön.

Kaikki liikenne on nyt ollut pari päivää pakottavasti ohjattuna tänne. Eilisten lokien perusteella järjestelmän pitäisi kestää ainakin 3-4x kuorma, jossa ratkaisevaa on sisäänkirjautuneiden määrä. Turistit eivät tätä niinkään kuormita. Ja lisää paukkuja on tarkoitus tilata, kun päästään .infon nykyisestä serveristä eroon. Vaihtoehtoja on itseasiassa useita, eli homman voisi hoitaa vain tehoja lisäämällä tai sitten järjestelmän voisi hajauttaa kahteen purkkiin, joista toinen pyörittäisi vain käyttöliittymää ja toinen tietokantana. Amazonilla olisi mielenkiintoisia skaalautuvia vaihtoehtoja, mutta nämä asiat ovat vain tekniikkaa, joten ei niistä sen enempää.

En tiedä johtuuko jonkinlaisesta kuherruskuukaudesta vai uutuuden jännityksestä, mutta keskustelun taso on toistaiseksi pysynyt hyvänä ja liputetut viestit loistavat poissaolollaan - hienoa! Käyttäjien määrä kasvaa koko ajan, ollen jo 450 tietämissä. Kävijämäärät ja sivunlataukset ovat kasvussa.

Moni oli valmis siirtymään tänne jo aikaisemmin kertarysäyksellä, mutta päätettiin kuitenkin tehdä tällainen pehmeä siirtymä. Nyt on kuitenkin lopullisen päätöksen aika. Ja päätöksessä pitää muistaa se, että tämä ei ole mitenkään kiveen hakatussa tilassa - Discourse kehittyy nopeaan tahtiin ja mahdollistaa meille ylläpitäjille paljon enemmän pieniä tuunaamisen mahdollisuuksia kuin SMF koskaan. Itse en ainakaan ole otsikoiden väritykseen täysin tyytyväinen ja siihen tullaan lähiaikoina palaamaan.

Mutta nyt se päätös:

• Siirrytään tänne, arkistoidaan Tappara.info pysyvästi!
  • Ei voida vielä siirtyä koska…(kerro alla)

0 äänestäjää

Alle voi myös laittaa kaikkea yleistä/avointa palautetta.

1 tykkäys

Tämä ketju on nyt banneri. Se näytetään jokaisen sivun ylälaidassa, kunnes käyttäjä kuittaa sen nähdyksi.

1 tykkäys

Tämä ketju ei ole enää banneri. Sitä ei näytetä enää jokaisen sivun ylälaidassa.

1 tykkäys

Kyllä-äänet johtavat suhteessa 96/4. Vastaan äänestäneiltä kaivattaisiin palautetta alle - nyt ääni kuuluviin!

Tällainen maalainen ja huonomuistinen seniili kysyy että onko ylläpito jo lähettänyt sähköpostia kaikille infon käyttäjille tästä vaihdosta? Jos kyllä, ni sit ei mitään, olen vaan unohtanut… Jos ei, niin kannattaisiko? Saattaa olla että joitakin uinuvia dais heräteltyä keskusteluun, taai ainakin seuraamaan…
Pikkuhiljaa alkaa sujumaan, vaikka vanhaan olikinkin kovasti tottunut!

.info yksityisviestit ja sähköpostit lähtivät jo projektin avauksessa. Lisäksi asiasta on .infossa tiedotettu, ohjattu väkeä ensin ilmoituksella ja lopulta pakottavasti.

Rekisteröityneiden käyttäjien määrä kasvaa koko ajan tasaisesti.

Jää, read-only tilassa.

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Kokoonpano U 20 MM Suomi-Tsekki peliin 31.12.2015 - Sopanen sivussa

Se meni varmaan kiinni kun kirjoitin viestiäni. Hyvää uutta vuotta kaikille!

Mielestäni .infon kätevin ominaisuus oli tuoreimmat viestit; pystyi lukemaan 10 sivua tuoreimpia viestejä kaikista ketjuista koostettuna. Luinkin infoa lähes pelkästään ko. ominaisuutta käyttäen. Vastaavan kun saisi tänne koodattua niin foorumi paranisi entisestään. Nyt on juuri sellainen jonkun mainitsema sillisalaattimainen olo, ei voi koskaan olla täysin varma onko joku ketju jäänyt lukematta ja onko jonkun jo lukenut. Ei mulla muuta, varmaan tätä ajan kanssa oppii käyttämään vaikka oudolta on alkuun tuntunutkin.

Kiitos palautteesta. Tämä asia on mainittu kerran-pari, joten tältä osin käytettävyydessä täytyy olla parannettavaa. Oma fiilikseni on juuri päinvastainen, mutta minä olen käyttänyt Discoursea jo 1.5 vuotta joten asiat ovat tuttuja.

Vastaako tämä kysymykseesi:

Lisäksi kiinnostavat ketjut tai jopa kokonaiset Alueet voi laittaa seurantaan:

Murskaavalla äänestystuloksella 95% / 5% on päätetty, että Tapparalaisen nettikeskustelun uusi aika alkaa virallisesti tänään!

Ylläpito kiittää kaikkia jäseniä ja erityksesti panoksensa projektiin antaneita.

6 tykkäystä