TEHTY: Palautetta ja keskustelua oletusnäkymästä

@Pasi_Viljamaa: Siksi että 95% oli eri mieltä:

Kyllä huomaa, että tarkkaavaisuushäiriöistä on tullut epidemia…

Pystyisitkö konkretisoimaan palautettasi muutosehdotuksiksi, niin voidaan asioihin mahdollisesti perehtyä ja tarttua?

Annoin sen jo aloitusviestissäni ettei olisi pitänyt muuttaa infosta ollenkaan, joten pysyn siinä.

Itse olen tykästynyt tähän tuoreimmat näkymään. Mielestäni äärettömän näppärästi näkee uusimmat viestit alueesta riippumatta. Varsinkin nyt kun uusia ketjuja avataan herkemmin,niin tulee jotenkin vähemmän klikkauksia päästessä uusimpaan viestiin. Itse käytän nykyään melkein pelkästään kännykkää palstan selaamiseen, vaikka tuo läppärillä tämän palstan käyttö onkin todella miellyttävää. Kännykällä palstaa voi mulkoilla vähän siinä muiden hommien ohessa.

Nopean äänestystuloksen perusteella tehdään kokeilu. Voimme aina palata Sam’s Minimal -teemaan niin halutessamme, mutta otetaan tästä vähän fiiliksiä tosikäytössä. Käytön kannaltahan muutos ei ole iso, eikä vaikuta mobiilinäkymään ollenkaan.

Avaan tästä uuden tehtäväketjun, jossa voidaan miettiä jatkokehitystä.

P.S. Pikku niksi niille jotka tykkäävät käyttää Keskustelualueet -näkymää. Vanha osoite http://tappara.info ohjautuu ko. näkymään, koska se on .infon lukijoille hieman tutumman oloinen.

Onko mahdollista saada “kaikki alueet” vastaavaa näkymä niin että oletusnäkymässä näkyisi vain nämä alueet;

  • Pelaajat
  • Ottelut ja pelie…
  • Tappara
  • Yleinen kiekko…

Loput voisi olla näkymättä (Vapaa keskustelu, Tori, Yhteisöprojekti). Ei kiinnosta ostaa lumilautaa tai >100 jääkiekkoa. Ts mun näkymäfiidi joko pursuaa kaikkea tauhkaa jota en halua nähdä tai sitten näen liian vähän.

tl;dr Kaipaisin jääkiekkoaiheista näkymää.

Edit: Varsinkaan en kaipaa otsikoita joissa huudetaan, toivottavasti näihin puututaan, Helvetinkolun typerää käyttää isoja kirjaimia.
Voiko avatun ketjun bänniä (siis ettei se näy minulle) / piilottaa oletusnäkymästä nopeasti / helposti painamalla jotain namiskukkelia?

Kiitos vanhan näkymän esille tuonnista. Juuri olin tulossa avautumaan, kun omalle kohdalle ei iske yhtään tuo jossa uusin viesti pompsahtaa ensimmäiseksi. Heti tuli parempi mieli.

Saakos tuon vanhan näkymän näkyvän jostain pysyväksi asetukseksi? Meinaan et jos nyt klikkaan nyt tuota Tapparan logoa, niin se menee suoraan tähän uuteen näkymään jossa uusin viesti on ylimpänä.

Saat haluamasi alueen, tässä esimerkissä Tori, sisältämät ketjut piiloon tuoreimmat-näkymästä seuraavasti:

  1. Mene keskustelualueen etusivulle esim. keskustelualueet → Tori
  2. Paina keskustelualueen etusivulla “+ Uusi ketju”-namikan vieressä olevaa pallosymbolia ja valitse sieltä viimeisin vaihtoehto eli “x vaimennettu”.
1 tykkäys

^^ Kiitoksia @Sekera nopeasta vastauksesta.

@rixa Tää on kato yllättävän notkea ja mukautuva alusta :wink:

@coly Valitettavasti vain yksi näkymä voi olla oletus ja tällä hetkellä se on vielä uusimmat. Logo linkkaantuu oletusnäkymään. Jakaa varmasti mielipiteitä vahvasti, mutta esimerkiksi itse käytän yksinomaan sitä näkymää. Erityisen luonteva se on mobiilissa, mutta itse tykästynyt myös työpöydällä. Work aroundina tarjoaisin sitä, että et klikkaa logoa vaan selaimen back-nappulaa?

Tästä on paljon keskustelua Discoursen omalla foorumilla ja voipa olla, että siihen tulee jossain vaiheessa parannuksia. Keskustelun alla on ollut tehdä oletusnäkymästä käyttäjäasetus, tai laittaa Discourse muistamaan mitä näkymää käyttäjä on viimeksi käyttänyt.

Pientä tuunausta:

  • Tappara.co -näkymää on vähän tiivistetty pystysuuntaan vähentämällä tyhjää tilaa rivien välissä. Nyt ollaan hyvin lähellä .infon pystysuuntaista tilankäyttöä.
  • @jph ehdotti Alueet - Tappara.co näkymään lisää tuoreimpia ketjuja. Nostin määrän nyt kolmesta viiteen, jonka johdosta fontti pieneni aika paljon.

Palautetta, palautetta! :+1: :-1:

  • :+1:
  • :+1:
    Paranee, iPad näytöllä selkeä myös categories näkymä.

Olisikohan tuota oletussivunäkymää mahdollista muokata siten, että topiceilla olisi oma oletuskuvansa/avatar? Nyt ainakin mobiilinäkymässä siinä ilmeisesti näkyy viimeisimmän kirjoittajan avatar ja ainakin itse koen sen hieman rauhattomaksi. Tietokonekäytössä tuo ei niin häiritse, mutta voisi siinäkin tietyllä tavalla helpottaa tuon etusivun hahmottamista, kun pystyy tunnistamaan omat “suosikkiketjut” vain kuvaa vilkaisemalla.

Eli siis pelaajille vaikka pärstäkuva ko. pelaajasta ja muihin ketjuihin sitten keksimään jotain sopivaa. Tietysti kaikkiin aiheisiin tämä ei sovi, koska uusia topiceja luodaan paljon. Mutta esim. noihin megaketjuihin, huhuihin ja torin kauppailmoituksiin ainakin luulisi helposti keksittävän sopivia oletuskuvia.

Kiivas kehityspäivä - @ozzi järjesteli nuo kolumnit uudestaan!

:+1: :-1:

En nyt vastaa suoranaisesti kysymykseen, kun en vastausta tiedä, mutta aihetta sivuten: suosikkiketjujen nopeassa selailussa varsinkin mobiililaiteella näppärä on Lukemattomat-välilehti. Sinne ilmestyy ne ketjut jotka olet asettanut seurantaan (miedompi “seuraa” tai poikkeustapauksiin järeämpi “tarkkaile”). Oletusasetuksilla ketju siirtyy seuraa-tilaan myös, jos siihen kirjoittaa tai sitä lukee vähintään neljä minuuttia yhtäjaksoisesti (aikarajaa voi säätää profiiliasetuksissa mieleisekseen). Seuraaminen ja tarkkailu myös luovat sen pallon, jonka sisällä on lukemattomien viestien määrä, jos lukemattomia viestejä on, mikä auttaa tunnistamaan ne suosikkiketjut.

Edit. Ja niin, kiitos @ozzi ja @ljpp hyvästä duunista. Eteenpäin mennään! :thumbsup:

1 tykkäys

Tämän hetkinen oletusnäkymä on erittäin hyvä. Peukkua siitä :+1:

2 tykkäystä

Tässä on paljon viisaita sanoja, mutta myös asiavirhe. Nykyiseen ratkaisuun päädyttiin käytännön pakon sanelemana, kun palstan vakiojäsenille piti saada Tuoreimmat oletusnäkymäksi. Oletusnäkymä on nykyisellään yksi sivustoasetus ja se on sama kaikille: niin kirjautuneille kuin kirjautumattomillekin käyttäjille. Alueet-näkymä olisi ollut aivan liian suuri riesa kaikille meille, jotka muodostamme palstan liikenteestä valtaosan.

Asia on erittäin ajankohtainen sillä asian laita muuttuu tammikuussa, kun asennamme Discourse 1.9:n. Siinä on vihdoin mukana käyttäjäasetus, joka mahdollistaa käyttäjän valita mitä näkymää haluaa käyttää. (Vähän käsittämätöntä että vasta nyt, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.) Kannatan oletusnäkymän vaihtoa Alueet-näkymäksi 1.9-päivityksen yhteydessä.

Minä käytän itse Keskustelualueet-näkymää ja se tulee esiin jokaisella kerralla. Tosin en ikinä kirjaudu ulos järjestelmästä, vaan tappara.co on aina avoinna yhdellä selaimen lehdellä niin puhelimessa kuin tietokoneessakin. Luulisin, että tämä on vakiojäsenten “normaali” käyttötapa, voin toki olla väärässäkin.

Jos laittaa laitteensa kirjanmerkkeihin Alueet - Tappara.co, sille päätyy saapuessaan palstalle. Jos sitten liikkuu ketjuista pois käyttäen samaa kirjanmerkkiä tai selaimen edellinen-toiminnolla, palstan käyttäminen aluenäkymän kautta on mahdollista.

Mutta yläkulman Tappara-logo, jota ainakin minä tapaan käyttää, vie tällä hetkellä jokaisen käyttäjän Tuoreimpiin tai sitten jotain on mennyt minulta tosissaan ohi. Sen toimintaan käyttäjäasetuksella on jatkossa mahdollista eritoten vaikuttaa.