Liigan kilpailukyvyn vaikutus sen kiinnostavuuteen

Miksi maksamme rahaa siitä että pystymme seuraamaan liigaa? Kyseessä on pelkkä farmisarja oikeille liigoille.

Vie todella uskottavuutta koko toiminnalta se, että kaudella onnistuneet pelaajat eivät enää seuraavalla kaudella liigassa pelaa.

Pitäskö lopettaa Tapparan seuraaminen? Ei kai nyt sentään… Oon edelleen valmis maksaan kausikortista, 4prosta ym.

2 tykkäystä

Vaikka saat rahoillesi vastinetta vähemmän kuin Tsekissä, Ruotsissa, Venäjällä, Amerikassa

Mee sää sitten kattomaan niitä sarjoja jos noin kirvelee takapuolta, ei sota yhtä miestä kaipaa. Me ainakin jatketaan Tapparan fanittamista entiseen malliin, on aika uusille tarinoille.

8 tykkäystä

Eli sää et seuraa liigaa ja Tapparaa, koska Tsekkiläinen saa enemmän vastinetta rahoillensa? Ei se ainakaan mun kohdalla noin mene, vaan saan rahoilleni vastinetta Tapparasta enkä jostain random ulkolais jengistä…

2 tykkäystä

Enemmän ainakin itse saan vastinetta rahoilleni Tapparalta, kuin kaikista KHL- ja NHL -seuroista yhteensä.

6 tykkäystä

Kyllä meillä kaikilla on vapaus päättää mihin rahamme käytämme. Mieti monet maksaa ihan divari lätkänki katsomisesta.

1 tykkäys

Kyllä minuakin ottaa aika suuresti aivoon maksaminen näistä kaikista kanavista. Varsinkin jos haluaa muitakin sarjoja katsella niin se on lähelle 50eur/kk plus lätkälippujen hinnat perheen jäsenten kera siihen mitä käy livenä katsomassa. Laji ja Tappara on kuitenkin itselle niin tärkeä juttu ja osa elämää, joten ei auta kuin maksella ja kytätä tarjouksia. Valitettavasti palvelun tarjoajat ja hinnoittelijat tietävät myös, että maassamme on samanlaisia jääkiekon kuluttajia aika mittavasti.

Jopas tulee kommenttia !?!?!?
Kaikki muut sarjat on farmisarjoja paitsi NHL.

Siis henkilöt jotka ovat kiinnostuneita lajista jääkiekko, eivät pohdiskele tällaisia asioita.

  1. En ymmärrä mistä ton Tshekin vedit tonne väliin? Liigassahan on selvästi parempi taso, mitä Tshekkejen ensimmäisellä sarjatasolla?

Sun mielestä siis meidän ei pitäisi seurata mitään muuta sarjoja, kuin NHL:ää, ja KHLstä Pietarin SKA:ta (esim Jokerithan on ihan Pietarin farmiseura, case Moses todistaa tätä)?
Mä maksan mielellään siitä, että nään mun seuran, Tapparan, pelaavan. Koska Tappara on osa minua, ja kävisin peleissä vaikka sarjana olisi 3. divari.

Jos olet tuommoinen muovifani (fanien Espoo United, heh) niin älä käy katsomassa. Minä käyn ja aion käydä jatkossakin, koska rakastan lajia nimeltä jääkiekko, ja seuraa nimeltä Tappara.

2 tykkäystä

Jokainen taplaa tyylillään. Minä seuraan kahta seuraa Suomessa Tapparaa ja Chiefs Turkua, joka pelaa kakkosta 6 lohkossa. Ehän siinäkään oo mitään järkeä, joku voisi sanoa. Seuratkaa tekin, siellä pelaa partapakki Palmoroth.

Liiga on kilpailukykyinen verrattuna muihin terveisiin Liigoihin Euroopassa, siitä on näyttöä CHL:ssä, joten sitä on ihan turha epäillä. Liiga porskuttaa vielä pitkään sen jälkeen kun KHL on haudattu ja unohdettu.

Onhan tuo totta ja totuus sattuu kommenteista päätellen mutta kyllä minäkin vaikka samaa mieltä sun kanssa olenkin silti jaksan vielä kiinnostua liigasta ja Tapparasta mutta samalla toivoen että suunta olisi huippupelaajien suhteen takaisin päin.

“Vie todella uskottavuutta koko toiminnalta se, että kaudella onnistuneet pelaajat eivät enää seuraavalla kaudella liigassa pelaa.”

Ketäs onnistujia meille jäi? Lajunen, Karjalainen, Haapala, Savinainen, Ilomäki (pleijareita lukuunottamatta, joissa pelasi loukkaantuneena), Jasu, Saravo, Peltola, siinä nyt mitä tuli äkkiä mieleen.

3 tykkäystä

Juu ei siitä ollut kysymys. Lähinnä vituttaa että taso ja vetovoima on heikompi

NHL on ravintoketjun huipulla, SM-liiga huomattavasti alempana ja toimii kasvattajaliigana mm. NHL:ään. Siihen väliin jäävät liigat kuten KHL ovat myös tavallaan kasvattajaliigoja.

Näin se on ollut viimeiset 100 vuotta, ei ole mikään uusi ilmiö. Enkä ihan ymmärrä, mitä tekemistä tällä on sen asian kanssa, onko liigaa ja Tapparan menestymistä siellä kiinnostava seurata. Me mestaruuden ratkaisseessa finaaliottelussa paikalla olleet ainakin tiedämme, että on.

Tietysti onhan se ikävää, että emme voi saada maailman parhaita pelaajia Tapparaan. Ja tulevatkin maailman parhaat, kuten Barkov ja Laine, lähtevät nopeasti kohti uusia haasteita.

Ongelma on siinä, että jopa ruotsin liiga on edellä.

Millä tavoin? Paremmat pelaajat? Paremmat oheistapahtumat? Vai mitkä tekijät vaikuttavat niin että Ruotsin liiga on edellä?

Ja samat perustelut tsekin liigan ylivertaisuudesta kotoiseen liigaamme.

Kiinnostukseni suuntautuu Liigaan ja ennen kaikkea Tapparan peleihin. Jos televisiosta tulisi yhtä aikaa Tapparan peli ja NHL:n huippupeli niin ilman vaiheita valitsisin Tapparan pelin katsottavaksi.

1 tykkäys

Paremmat pelaajat.

Pahoittelut, Tsekin liiga ei olekaan edellä.

@Kruusman osaatko perustella väitteitäsi syvällisemmin, kuin vain yleisellä tasolla.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös juurisyitä väittellesi ja perusteluja miksi eri tason jääkiekosta ei saisi nauttia?

Voisi jopa luulla, että kyseessä on trollausyritys :wink:

Kyllä se on minustakin ongelma, että pelaajien virta on nykyisin niin voimakas ulospäin. Ei niinkään pelin tason kannalta tosin. Jos SaiPan ja KalPan pelaajille puettaisiin KHL-jengien paidat päälle ja tiputettaisiin kiekko jäähän, harva huomaisi petosta! Tasoerot eivät ole mitenkään kovin suuria.

Ongelma on pelaajien vaihtuvuus. Jos tähtipelaajien lisäksi KHL:ään pääsee kulttimaineiset roolipelaajatkin, kuten Miika Lahti pääsi, mitä jää jäljelle? Vastaan itse: seurat jää, mikä riittää minulle ja enemmistölle täällä, mutta me ollaan kuitenkin aika marginaalinen porukka. Suuri yleisö ei taas syksyllä ole päässyt jyvälle siitä, keitä suosikkijoukkueessa nyt tällä kaudella pelaakaan. Aina voidaan viisastella, ettei tosifani omiaan hylkää, mutta kun hallille tarvitaan muitakin!

Toinen melko tuore ilmiö on, ettei Liiga pysty pitämään nuoriakaan, jotka suuntaavat enenevässä määrin Pohjois-Amerikan junnuliigoihin parempien tarjousten perässä. Nimenomaan nuoret tähdet ovat pitäneet Liigaa pystyssä näissä viime vuosien puhureissa. Menneellä kaudella PuLa-Aho piti liigaa otsikoissa, mutta tulevalla kaudella tarvitaan uusia sankareita. Vähän heikolta näyttää vaan, kun Kärpät menetti Janne Kuokkasen, HIFK Henrik Borgströmin ja meiltä lähti kolme maailmanmestaria joitakin mainitakseni.

Itänaapurin markkinahäirikön jos saisi hävitettyä, kaikki olisi helpompaa. Jääkiekko kuitenkin jossain muodossa jatkuu Suomessa ja Tampereella tulevaisuudessakin, käy mitä vaan, ja sehän riittää minulle.

3 tykkäystä