Adam Polášek

Erittäin kova ammattimies. Liittyi muutama päivä sitten joukkueeseen ja oli minusta selvästi joukkueen paras pakki heti ensimmäisessä pelissään. Liimasi miehensä laitaan omissa muutaman kerran siten, että asiasta ei todellakaan jäänyt mitään epäselvää kenellekään. Vaarallisia toimituksia viivalta maalille, aktiivista hyökkäysten tukemista, varmat syötöt, hyvää puolustustyöskentelyä. Minulle tästä muistui mieleen Tömmernesin 1. peli Tapparassa.

12 tykkäystä

https://www.aamulehti.fi/a/c17d3227-2a1d-4624-869b-eb832ef9c2a4?c=1522737894164

Juttua maksumuurin takana eilisestä pelistä.

Tuossa nyt oleellisimmat lainaukset.

– Lähtö oli minulle vaikea, sillä joukkueemme menestyi hyvin. Mutta tein sen päätöksen, koska pääsin suomalaiseen seuraan, Polasek tuumii ja jatkaa:

– Olin hieman itsekäs, mutta uskon että tämä vie minua pelaajana eteenpäin.

– Kun puhuimme (Tapparan kanssa) he sanoivat minulle heti, että menemme ehdottomasti finaaleihin. Nyt yritän tehdä kaikkeni sen eteen ja taistella mestaruudesta.

– Myös entiset suomalaiset joukkuekaverini sanoivat minulle, että tämä on huippupaikka. Perheeni tulee tänne. Tiedän, että Tappara auttaa heitä sopeutumaan ja nauttimaan ajasta täällä, Polasek iloitsi.

36 tykkäystä

Me mennään finaaleihin perhana vieköön! :grin: Tämä mies on varmasti keväällä sellainen pilari, että voi olla jopa mahdollista. Ensimmäinen peli oli kyllä todella lupauksia herättävä.

10 tykkäystä

“Menemme ehdottomasti finaaleihin”. Hehheh, katsojina sitten.
Toivottavasti tämä komennus palvelee Adamia.

Jussi menny heittään kaverille “absolute final offerin”.

15 tykkäystä

Kyllähän se Tapparan kohdalla niin vaan on että lähtökohtana pitää olla finaalit.
Tuo porukka kun on terveenä eikä maalivahti Peli pahasti sakkaa niin tavoite on realistinen.

13 tykkäystä

Ei tuossa tarkoitettu finaalia, vaan finaaleja.
Neljännesfinaaleissa aloitetaan todennäköisesti, ellei nykykunto tiputa alemmas.

1 tykkäys

Polasek on kyllä sellainen tekijä, että en näin kahden ottelunkaan otannalla pahemmin huolestuisi, vaikka sopimus olisi mallia 1+1. Pelaa todella hyvää pakin peruspeliä.

Omassa päädyssä löytyy sopivaa kovuutta ja vmäisyyttä maalin edessä, jota tänään ainakin Puljujärvi pääsi todistamaan. Meillä ei tällaista maalinedustan isäntää ole tainnut olla sitten Kankaanperän lähdön. Kulmissakin vahva, liimaa miehensä seinälle ja riistää kiekon. Tuollaisesta lähti tänään esimerkiksi Kuuselan 1-3 maali. Kaksinkamppailuvoima ja -voitot nousevat arvoon arvaamattomaan pienten marginaalien peleissä etenkin sitten keväällä. Syötötkin löytävät hyvin omien lavat. Hyökkäyspään pelirohkeutta ei tänään hirveästi päässyt esittämään, mutta aktiivisesti toimitti harvoista paikoistaan kiekkoa maalille.

Olen kyllä todella hyvilläni, että tällainen ukko on löydetty joukkueeseen.

74 tykkäystä

Kyllä oli loistava hankinta tämä mies.Maalinedustalla täyttä rautaa. Varmasti todella tärkeä lenkki keväällä.

15 tykkäystä

Kyllä!! Mies on yhtä ilkeä miltä näyttääkin! Parasta antia, kun otti Puljujärven miesvartiointiin ja seurasi, kun hai laivaa, antaen tasaista napua poikkarilla ja pientä pohkeille… Mahtava hankinta!

41 tykkäystä

Liigan paras puolustaja. Ei mulla muuta.

10 tykkäystä

Selkeästi on huonokuntoinen. Näkyi lopussa varsin selkeästi.
Näkymätön puolustaja on omassa päässä paras puolustaja. Tässä hommassa hyvä.

12 tykkäystä

Ei parta miestä pahenna. Miehestä tulee olemaan vielä paljon,paljon paljon iloa meille.

4 tykkäystä

Lopussa ihmettelin, kun jäi painottomalle puolelle seisoksimaan ja maalin edessä oli Kärpillä ylivoima. Ei siitä mitään seurannut, mietin vaan, että varmaan sille jokin syy oli.

Änäri-Jessen varjostus antoi viitteitä, että kevään peleissä voi olla kova luu. :bone:

12 tykkäystä

Ei varmaan Tsekeissä reenata yhtä kovaa kuin täällä. Päässee parempaan kuntoon kevääksi, jos pysyy terveenä. Jämäkkä kaveri on, joka ei virheitä tee.

Tässä on olemassa riski.

Ja noin yleisesti. Jännä homma tämä uuden kaverin hypetys, vaikka meillä on aika paljon kovempi kaveri olemassa tässä roolissa. Ja huom. mielestäni Polasek ei ole mikään muu kuin omanpään luuta.

E. Lisään äkkiä vielä muistuksen. Juuri oman pään ilkeyttä ja kokoa minäkin kaipasin.

3 tykkäystä

Kyllä siellä konepellin alla on hyökkäyspäähänkin tehoja annettavana… Maliselle jakoi paikkaa ja TPS pelissä myös muutama. Ei ole vielä kaikkea otettu irti.

Mutta mukavaa nähdä yksi kova luu omassa päässä lisää. Ihan noin pudotuspelejä ajatellen.

Näkee myös menneiltä kausilta:

2 tykkäystä

On ehdottomasti all-round, eikä vain oman pään luuta. Näyttää hitaalta mutta itse asiassa ottaa tarvittaessa aika terävät 5 potkua. Tänään oli k-alueella laidassa tilanne jossa meinasi jäädä jälkeen, mutta äkkiä oli taas pelin tasalla (vrt. Blood).

Yksi varsin näppärä viivapeli jossa ohitti Kärppien kärjen feikkamalla jättösyötön.

5 tykkäystä

Laitoin merkille, että ehti AV:lla käymään kulmassa antamassa paineen ja palaamaan takaisin maalin eteen ajoissa. Kuntopuoli kuntoon niin avot!

3 tykkäystä