Areena: Seisomakatsomot

Kuten @Fizz totesi, jos joutuu vaihtamaan, toistakymmenta vuotta toimineen paikan huonompaan tämän uudistuksen myötä, niin ei korttia uusita. Noh tuleva kausi näyttää millaiset paikat saatiin, ja onko se peli sen parempaa siitä kulmasta nähtynä :grin:

2 tykkäystä

Saako ihmetellä tyhmänä, että miten paikka voi olla toiminut toistakymmentä vuotta jos hallissa on pelattu sellanen 1,5 vuotta? :thinking: Jokin ei tässä laskutoimituksessa toimi :thinking:

18 tykkäystä

Ja sen verran pitää vielä lisätä, näitä katsomopaikkoja on ihan turha verrata Hakametsään. Sillä kaikkialta on loistava näkyvyys. Hakametsässä ei niinkään.

4 tykkäystä

Onhan siinä nyt vähän eroa että oletko aiemmin ollut rivillä 23 käytävän viereisissä paikoissa ja paras tarjottava vaihtoehto löytyy riviltä 12 kaiteen vieressä, niin ei sitä ihan täysin samanarvoiseksi voi verrata. Ja Hakametsässä paikka oli ns. identtisellä kohdalla ylimmällä rivillä. Että sillai voi verrata kyllä, vaikkei siihen tunnu edelleenkään ymmärrystä löytyvän. Tää on vähän kuin keskustelu pääniitistä, se kehen se kohdistuu niin tuntee kokevansa vääryyttä, se joka ajaa hypyllä päähän on sitä mieltä että kiviä taskuun, hädin tuskin osui rintaan.

Ymmärrän kyllä laajennuksen tarpeen, mutta toteutus tehtiin taas todella huonosti.

7 tykkäystä

Mikä siis olisi ollut se oikea toteutustapa, joka olisi tuntunut kaikista reilulta?

Ymmärrän harmituksen, mutta yhteistä hyväähän tässä haetaan. Seisomakatsomossa on imua kuten huomattiin jo menneellä kaudella verrattuna areenan ensimmäiseen kauteen, ja kannustustoiminnan kehittyminen ja luultavasti entistäkin paremman tunnelman ottanevat kaikki vastaan ilolla. Mitä olen joidenkin päädyn istumakausarilaisten kanssa jutellut, niin heidän mielestään parasta noissa paikoissa on se, kun saa olla tunnelman ytimessä, mutta silti omien mieltymysten mukaisesti istua kausaripaikalla. Arvostavat kovasti seisomakatsomon luomaa tunnelmaa.

Mielestäni tässä tehtiin hyvin, kun maltillisesti laajennettiin toistaiseksi vaan toiseen suuntaan. Varmaan tuo puolikin on valittu sen mukaan, että vähemmän kausarilaisia joutuu paikkansa vaihtamaan. Aika hyvin tuossa myös Tappara on antanut eri vaihtoehtoja siirtyville. En oikein keksi mitä Tappara olisi voinut tehdä paremmin? No, ehkä varoittaa asiasta aikaisemmin, mutta olisiko se loppupeleissä auttanut mitään?

Ymmärrän kyllä, että varmasti pitkälti myös mieltymysasioita nämä näkemyserot. Itselle kun ei ole niin tärkeää aina päästä samalle paikalle, vaan jopa nautin, katsoa peliä välillä vähän eri puolelta, ja siitä että saa erilaisia näkökulmia. Ymmärrystä kyllä löytyy myös teidän paikkaa vaihtavien tuskalle. Olen vain yrittänyt pohtia olisiko Tappara todellisuudessa voinut tätä juurikaan paremmin toteuttaa.

1 tykkäys

Kaikessa huumassa kannattaa muista yksi asia. 199€ hintaisen kausikortin ottaa myös moni sellainen, jolla ei ole aikomustakaan käydä joka pelissä paikan päällä, saatika olla laulamassa mukana. Nythän tälle porukalle saatiin sieltä kulmasta vielä paremmat paikat samaan hintaan.

10 tykkäystä

Halpoja istumapaikkoja siis luvassa siinä kulmassa.

1 tykkäys

Niin tosiaan…jääkö sinne penkit kuitenkin?

Ei kai vuokralainen voi alkaa areenaa purkaan mielensä mukaan :thinking:

Lähinnä olen ajatellut, että oenkit jotenkin “pussitetaan” ja niitä ei voisi käyttää.

1 tykkäys

En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta on hyvä tosiaan erottaa seisomokatsomon laajeneminen ja kausaripaikkojen siirtäminen toisistaan. Itselläni kausaripaikka siiis siirtyi ja ainakaan minua ei harmita lainkaan seisomokatsomon laajeminen, mutta se kuinka tuo paikkojen vaihtaminen oli toteutettu sapetti hieman. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Ehkä kaikilla ei käynyt yhtä hyvä tuuri, mutta kuten todettu; ei ole missään nimessä ns. seisomokatsomon vika, uudistus on hyvä, mutta paikkojen vaihto olisi voinut prosessina olla sujuvampi/paremmin ja aiemmin tiedotettu.

Ainiin, ja uudet paikat löytyi niin ikään läheltä seisomokatsomoa, koska siellä on heittäen paras tunnelma.

4 tykkäystä

No tuo nyt on ontuva vertaus. Jos ajat hypyllä päähän, niin oot jo tyhmä jos et tajua tehneesi virhettä. Sen sijaan jos taklaat puhtaasti, mutta se osuu kaveria päähän niin silloin asia on eri.

Mutta mitä tuohon katsomo asiaan tulee, niin onhan nuo katsomot hitusen erilaiset ja kulmat erilaiset. Ja kuinka eri tavalla tuo olisi pitänyt hoitaa? Kysyä että sopiiko ja jos yksikin kausarilainen sanoo että ei sovi, niin sitten eivät laajenna seisomakatsomoa? Voisin veikata että on katsottu niin sanotusti “pienemmän” haitan mukaan eli kummalla puolella joutuu siirtämään vähemmän istumakausareita toisaalle. Tuo tehtiin myös todella hyvissä ajoin, eikä vaikka kuukautta ennen kauden alkua. Mutta niin tuo tuntuu menevän että mikään ei ikinä sovi kaikille ja aina joku pahoittaa mielensä…

2 tykkäystä

Nürnbergissä 2001 olin katsomassa MM-kiekkoa, siellä seisomakatsomo oli tehty lukitsemalla penkin istumaosa ylös. Tosin sen lukon sai auki linkkarilla painamalla.
En muista onko Areenan penkit lukittavia, tosin

Seisomakatsomon yläosan penkit on huputettu muovisuojuksella, tuli todettua tämä omakohtaisesti kun olin ylimmällä rivillä viimeisessä finaalissa. Samaa menetelmää varmaan voisi käyttää tuohon uuteen osioon?

1 tykkäys

Ei pitäisi olla vaikea homma saada sinne irrotettavia istuimia tuonne seisomakatsomon alueelle.
Tuo olisi pitänyt hoitaa jo Arenan rakennusvaiheessa.

1 tykkäys

Niitten eestaas asentelu vaan vaatii työtä joka maksaa
Lisäksi, jos irrotus on kovin helppo, siinä on riskinsä että joku tampio alkaa heitellä niitä

2 tykkäystä

Niin, kuten jo aiemmin mainittu, ilmoitus meille tuli kahta vuorokautta ennen kuin päätös piti tehdä. Tilanteessa jossa edes katsomokarttaa ei ole satavilla, josta itse pystyisit katsomaan missä on vapaata tilaa. Ja mitään edes lähelle vastaavaa paikkaa ei vaihdossa ollut tarjolla. Sen takia tilanteessa oli kiire, koska kausikortit avautuivat tuon ajan jälkeen yleiseen myyntiin ja sitten vasta vaikeaa olisikin ollut löytää monen hengen ryhmälle paikkaa. Saimme toki paikat vaihdettua ja ne voivat olla ihan hyvätkin, en tuomitse ennenkuin on sieltä pelejä nähty. Mutta onhan se muutos iso ja oletus on että huonompaan jouduttiin vaihtaan.

Ja myös aiemmin olen todennut että ymmärrän seisomakatsomon laajennuksen, seisomakatsojia vastaan minulla ei ole mitään kaunoja tai ongelmaa. Päinvastoin. Toivon että ensi kaudella kannatus on vielä kovempaa kuin menneellä kaudella.

9 tykkäystä

Ei tuo lukitussysteemi kovin hankala voi olla nykyajan keksintöihin verraten.
Muutaman tunnin homma ja kiekkokauden aikana ei kovin montaa vaihtoa ole, joku junnuporukka vanhempien talkoilla ottaisi homman hoitoon kerätessään kausibudjettia.

Kyllä me tullaan tuo uusi osakin huputtamaan ensikaudella, aikalailla tuollain samalla tavalla kun tuo menneen kauden katsomo.

12 tykkäystä

Saakos noihin punaisessa ympyrässä oleviin kaiteisiin ripustaa mitään banderolleja tai vastaavia?

7 tykkäystä