Areena: Seisomakatsomot

Ja lopuksi tulos olisi kuitenkin "■■■■■ mää ■■■■■ paskavasara porkkanamouhoille mitään lippurahoja maksa ■■■■■ " ja puolityhjä katsomonosa.

Mihin sitten taas olis hieno ratkaisuehdotus, että Tapparan pitäisi antaa paidattomille lipunheiluttajille tiketit ilmaiseksi, koska hyvää jääkiekkotapahtumaa ei vaan voi järjestää ilman heidän ihanaa seuraansa.

25 tykkäystä

Olisi tosiaan mielenkiintoista nähdä se keskustelu Osaston ja Tapparan välillä. Jos asenne ja kielellinen ilmaisu on niissäkin sama kuin usean foorumeilla kirjoittavien (haukkumista, vaatimista ja määräilyä), en yhtään ihmettele haluttomuutta yhteistyölle. Jos menisin itse ravintolaan haukkuen portsarin, tarjoilijan ja kokin, en ihmettelisi enää miksi en seuraavan kerran saa pöytävarausta tehtyä.

Tosiaan nyt kun mainitsit, niin noita isompia katsomoitahan oli kauden aikana isoissa vierasreissuissa. Muistan ainakin tuon TPS-pelin ja saattoi niitä muitakin olla ainakin playoffseissa. Miten nämä järjestelyt hoituivat tämän hankalan ja kaiken kivan kieltävän Tapparan kanssa? Siinäpä vasta kysymys.

1 tykkäys

Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, kun niillä oli hauskaa jääkiekko-ottelussa ja ottivat oikein paidankin pois. Kyllä jäähallin pitäisi olla pyhä paikka jossa istutaan hiljaa ja hartaasti, perkele!

4 tykkäystä

Tähän en osaa ottaa kantaa, minä käyn peleissä aina rippipuvussani. Pelipäivä, juhlapäivä, nääs.

En pahoittanut mieltäni.
Myötähäpeä on parempi termi. :see_no_evil:

9 tykkäystä

Tää mielipide taitaa olla ihan täysin värilasien takaa? Esim. Tapparalla on usein keväisin näitä ns. hassuja hattuja monella päällä, näytetään väriä ja katsomossa on vähän sellaista festaritunnelmaa omaperäisten pukeutumisten kautta, niin tää on lyöty ihan ilvesläisten toimesta väärin kannattamiseksi, mutta sitten jos vaikkapa otetaan paidat pois niin se on niin hauskaa ja mahtavaa kannattajatoimintaa.

22 tykkäystä

Siltikin piti mennä roikkumaan ja hakkaamaan plekseihin useasta kiellosta huolimatta. Tätä en pysty ymmärtämään. Sitten toki saattaa tulla itku kun se pleksi hajoaa ja tulee lasku…

5 tykkäystä

Mä ja @salmela61 taidetaan pitää samoja värilaseja sitten. Jos mun pitää valita paidattomuuden ja “hassuhatun” väliltä, nii kyä se paita lentää veke aika ripeesti.

Enkä nyt tuomitse värikkäästi pukeutuvia, kukin pukeutukoon miten lystää. :ok_hand: Pääasia että tykkää omasta asustaan ja on hauskaa!

6 tykkäystä

Ilves ei ole pahemmin noita finaaleita pelannu niin ei ne tiedä sitä meininkiä mikä siellä on. Pelin alkaessa puoli hallia sinioranssi. Hienoa mielestäni!

7 tykkäystä

Tämä oli se pointti. Minua ei kiinnosta, vaikka ilvesläiset ovat ilman paitaa. He ovat kuitenkin aiemmin naureskelleet Tapparan väriä tunnustavalle festarimaiselle pukeutumiselle keväisin, tai ainakin olen itse lukenut vuosia tällaista. Itse en ikinä ole ymmärtänyt, miksi värin tunnustaminen olisi jotenkin huono asia, mutta ilveskannattajista olen saanut sellaisen kuvan, että se ei ole “oikeaa” kannattajatoimintaa.

Nyt sitten sanotaan, että “mitä se haittaa olla ilman paitaa, heillä on hauskaa”, no ei se mitään haittakaan, mutta täysin saman sanan voisi sanoa noista Tapparan väreihin pukeutumisesta - mitä se haittaa, että kannattajilla on hauskaa ja pukeutuvat seuran väreihin? Mutta tämä tästä, ihan turha oikeastaan tuhlata aikaa tällaiseen.

15 tykkäystä

Eikös tuo ilman paitaa oleminen ole vanha juttu. Otappa housut pois pelissä, niin tulee tuotua jotain uutta tuohon kannattaja kulttuuriin.:wink:

6 tykkäystä

Kuinkahan hauskaa oli niillä järkkäreillä, jotka talkootyönä olivat mahdollistamassa HARJOITUSottelua ja saivat paikaksi paidattomien Ilves-fanien tönimistä. Itse en lähtis toista kertaa.

14 tykkäystä

Kävin katsomassa hetki sitten Ilvesfoorumia tämän vastaavan keskustelun osalta ja täytyy myöntää, että keskustelu veti kieltämättä aika sanattomaksi. Ilveksen fanit ovat Osaston vetämänä tehnyt paljon hyvää kannatuskulttuurille, mutta samalla tällaisen turhanpäiväisen vastakkainasettelun lisääminen “Tapparan toimiston idioottimouhopaskavasaroineen” tekee vain hallaa koko touhulle ja vesittää hienon työn. Jos omia haluja lähdetään runnomaan väkisin ilman kompromisseja läpi boikoteilla ja v****uilulla yhteistyön hakemisen sijaan, metsä tuppaa sananlaskun mukaisesti vastaamaan miten sinne huudetaan. En sen keskustelun selaamisen jälkeen enää hirveästi ihmetellyt, miksi vierasfanien toiveet ovat toteutuneet eri tavalla. Harmi juttu, että asiat ovat menneet tähän pisteeseen.

7 tykkäystä

Huomaa hyvin että kauden aloitus lähestymässä, kun kiima kasvaa.

Ihan vain sellainen huomio näille ulostuloille, että täällä huudatte turhaan metsään. Kukaan ei kuuntele.

Ottakaa asiallisesti yhteyttä Tapparan toimistoon ja aloittakaa vuoropuhelu heidän kanssaan. Jos ette saa asioihin muutosta, niin voivoi ja lämmin leipä. Täällä porukka ei asialle mitään voi.

Mennään eteenpäin!

6 tykkäystä

No ihan sovussa lähdettiin eikä järkkärit tuntuneet tuosta pahemmin välittävän, jos vähän jotain tönimistä oli jossain kohtaa. Matsin jälkeen kiittivät ja toivottivat tervetulleeksi seuraavaan peliin :slight_smile:

Tuossa hallissa on kyllä ihan maksetut järkkärit tapahtumissa eikä mitkään pelaajien vanhemmat talkoilemassa. Jos tuosta järkyttyi niin toivottavasti vaihtavat alaa johonkin rauhalliseen sisätyöhön.

17 tykkäystä

Itseäni kyllä vähän huolestuttaa tulevien paikallispelien kiima, nyt kun tapparalainen kannattajakulttuuri on kovassa nousussa niin mikä olisikaan hienompaa kuin se että saataisiin kumpikin pääty pistämään parastaan paikallisissa välittämättä siitä kumpi seura matsia isännöi. Totta kai sitä meteliä voi pitää ilman vastapuoltakin mutta ei siinä silloin tule esiin se miksi juuri nuo matsit ovat niitä kiakkokauden kohokohtia.

Jossain vaiheessa elin siinä käsityksessä että jotakin muutoksia toivottuun suuntaan oltiin tekemässä niin koti- kuin vieraskannattajienkin osalta mutta ilmeisesti ollaan edelleen samassa tilanteessa.

7 tykkäystä

Kyllähän sentään Tapparan kotiseisomakatsomoa laajennettiin mikä lieni suhteellisen yksimielisesti toivottu muutos, joten onhan tässä hyvä suunta.

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että samoilla vauhdeilla olisi luullut onnistuvan kaikkiin paikallispeleihin kumpaankin päätyyn alariviltä yläriville asti ulottuva seisomakatsomo. Puolitoista kautta areenassa on kyllä osoittanut, että porukkaa niihin fanikatsomoihin riittää. Jotenkin tuntuisi urheiluhengen mukaiselta, että paikallismatseissa kummankin joukkueen kannustusporukoilla olisi kapasiteetiltaan tasavertainen mahdollisuus kannattamiseen - olisi se tunnelmankin puolesta erinomainen juttu. Se itselle tuntuu ontuvalta perustelulta, että vieraspäädyn keskelle olisi pakko sijoittaa kausikorttilaisia, mutta jos joku sen hyvin perustelee, niin otan vastaan.

3 tykkäystä

Eikös nimen omaan vastapuolen seisomakatsomo ole ollut varsin tyhjä aina, jos ei ole vastustajalla fanireissua?

Onko se sitten tarpeellista muuttaa systeemiä muutaman pelin takia? En tiedä.

2 tykkäystä

Oma näkemykseni mukaan olisi syytä laajentaa vieraskatsomoa isoihin/paikallis peleihin.

1. Pitkällä aikavälillä rahallisesti hyvä kun tiedetään, että aina on tulossa vieraskannattajia paljon.
  2. TUNNELMA!
  3. Saadaan uusia ihmisiä mahdollisesti sitoutettua paremmin seuraan tunnelman kautta, koska kotijoukkueen kannattajat joutuvat laittaa parastaan ja siitä jää hyvät muistot.
  4. Pelaajat varmasti tykkää mitä enemmän mökää lähtee!
7 tykkäystä