En ole niin sanonut, että peluutettu siihen kuntoon, että tarvii lepoa. Ben pelaa isoja minuutteja ja nyt kun on 8 pelikelpoista pakkia, niin kuormaa jaetaan.
Ilmeisesti sinun mielestä Utunen pelikuntoisena pitäisi vain harjoitella ja imeä tuppea sen aikaa, kun joku loukkaantuu tai sairastuu?
Juuri näin. Blood pelaa n. 20 min/ottelu ja luistelee viidenneksi pisimmän matkan keskimäärin ottelua kohti eli töitä tekee isoksi kaveriksi härän lailla.
Varmasti antaa kolhuja ja on saanut kolhuja, ja jos nyt on paikka huilille, niin kyllä valmentaja/lääkäri tietävät koska niin täytyy tehdä.
Kun isojen minuuttien pelaaja on sivussa, kyllä pääsääntöisesti yhtäkkisen poissaolon syy nojautuu peliesityksiin tai pelikuntoon. Se, että ihan rotaation vuoksi olisi sivussa ja perjantai-illan paikallispeliin sieltä tilalle otettaisiin pitkän pelitauon jäljiltä Utunen, kuulostaisi kovin oudolta. Ei taatusti tule vaikka Vittasmäki ja Kemiläinen tai hyökkäyksessä Kuusela, Bertrand tai Ojamäki olemaan sen takia sivussa, että annetaan vain lepoa (jos on täysin pelikuntoinen).
Saattoivatpa levätäkin, mutta Liigassa ei ole merkityksettömiä pelejä. Pisteitä jaetaan aina, kun pelataan. Jokainen pinna on tärkeä, kun taistellaan vaikka playoff-paikasta, kotiedusta tai niinkuin Tappara tämän hetken tilanteessa runkosarjan voitosta.
Pahasti mutu-linjalla mennään, mutta kyllä minä uskoisin, että siellä jotain loukkia nyt on Benillä.
Mää en tiärä missä Benny o, mut kyä huamaa ku miäs puuttuu!
Tapparan puolustuspää oli koko Ilves-pelin rauhaton. Sieltä puuttui isäntä, joku jonka pelkkä preesens jäällä saa viisikon liikkumaan yksikkönä molemmissa päissä kenttää.
Vaikka Benny pelais koko kauden 0+0, niin hänen ollessa kokoonpanossa on Tapparan tulos todennäköisemmin 3 kuin 0.
Kuulin juuri huhun, että Aamulehden paperiversiossa olisi mainittu Bloodin poissaolojen johtuneen jostain normi flunssasta tai vastaavasta ja ei siis olisi pitkään sivussa (Voiko joku ko. lehden tilaaja vahvistaa asian?).
Ymmärrettävää, vaikkei niin kovin viisasta avautumista Bloodilta. Omaa asemaa työmarkkinoilla ja nykyisen työnantajan luottamusta työntekijää kohtaan ei yleensä paranna entisten työnantajien julkinen mustamaalaus.
Ja tietysti toimittelijat näitä avautumisia onkimalla onkivat klikkikiimoissaan.
Jutun lopussa on kommentteja joiden mukaan toimittaja on ottanut vapauksia tulkinnoissaan ja viitataan myös kielikuvien käyttöön. Tiedän erään pelaajan joka oli Tapparan kesäringissä vuosituhannen vaihteessa yrittämässä pelipaikkaa. Kari Makkonen ohjeisti reeneihin että ihan sama vaikka sieltä tulee Sasha tai Janne - ranteet paskaksi jos meinaa ohi tulla. Tuskin tarkoitti kirjaimellisesti.
Petri Matikainen ja Nupe Kaksi miestä, jotka tulleessaan Pelicansiin sanoivat varsin julkisesti, että Pelicans tulee pelaamaan miehekästä kiekkoa. Jos näistä vaihtoehdoista pitää valita, kehen uskon niin sanon rehellisesti, että Matikainen höpöttelee. Blood on hienosti Tapparassa nimenomaan tullut pelaamaan eikä hölmöilemään. Toki maine vaivaa vielä sen verran, että Bloodin innostuessa hyökkäämään saa kyllä aika nätisti roikkua ja riippua ilman pelkoa jäähystä.
Kuinkakohan moni näistä lätkä-äijistä on oikeasti valmis myöntämään käskyttäneensä? Alkaa jotenkin nyt olemaan nää Bloodin ulostulot vähän sellaisia kiikunkaakun juttuja että olisikohan hyvä pitää loppukausi mediahiljaisuutta?
Blood on tyyliin ainoa henkilö Tapparasta, joka aidosti kiinnostaa mediaa ja he aidosti kirjoittavat Bloodista. Ei missään nimessä mitään radiohiljaisuutta - antaa Benin pitää huolta siitä, että Tapparankin pelaajat saavat viritettyä sitä juttua Tampereen ympärille. Tällaistahan me tarvitaan, oikeasti.
Jos annetaan median itse päättää ja hakea ne jutut niin ei ne kirjoita mistään muusta kuin robottikiekosta ja kahvasta. Eli Blood on pitänyt median fokuksen muualla - se auttaa oikeasti Tapparaa.