Ben Blood

Heikkoa tekemistä? Koko puolustus pitää vaihtaa, koska ei siellä parempiakaan ole.

6 tykkäystä

Bloodin mietteitä pelistä, kärkipelaajien poissaoloista ja omasta kaudesta. On ollut ilmeisesti vammoja ja sairastelua.

14 tykkäystä

Bloodilla on tosiaankin ollut vaivoja tällä kaudella ja näin on niitä itse kommentoinut mediassa:

Edellä olevasta Jatkoajan jutusta:

• Alkukaudella taistelin vammojen kanssa ja sitten sairastuin, mutta mielestäni olen pelannut ihan hyvin. Tärkeintä on kuitenkin, että joukkueella menee hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä, Blood totesi.

Aamulehti (18.11.2019):

– Olin vähän aikaa pois sairastelun takia. Nyt on hienoa olla taas mukana ja täydessä kunnossa. Kokonaisuutena olen ihan tyytyväinen syksyn peleihini.

Sairastumistaan Blood kuvaa mutkaksi pitkällä tiellä.

– Siinä oli aika kova kahden viikon jakso. Olin todella sairas. Jouduin olemaan jopa kolme yötä sairaalassa. En halua puhua siitä (sairaudesta) sen tarkemmin, mutta olin todella kipeä. Se ei ollut ollenkaan kivaa, Blood kertaa vaikeita aikojaan.

https://www.aamulehti.fi/a/8017b2aa-4ea5-4a4d-93eb-bc9122987e43?c=1522737894164

Ps.
Hyvä, ettei Lino Martschinin potkusta tullut muuta kuin musta silmä Bloodille ja vaurio Linon luistimen terään…

5 tykkäystä

Tänään saldoksi -3. Ei kyllä vakuuta minua millään tapaa tällä hetkellä tai ei ole oikeastaan koko kaudella vakuuttanut.

9 tykkäystä

Tänään pahimmin osui silmään kaksinkamppailu Petrellin kanssa. Blood seurasi vierestä kun Petrell laittoi lötän pussiin. Tuon jälkeen toki miehekäs tönäisy.

4 tykkäystä

Tämä oli kyllä varmaan kyllä karmein esitys mitä tällä kaudella nähty. Aika isoissa rooleissa vielä noissa miinuksissaan ja saa ottaa paljon kontolleen.

1-2 maalissa tunaroivat Kemiläisen kanssa tilanteen ja koko IFK pyörityksen alulle. 1-4 maalissa hävisi Lennulle kyllä aivan pystyyn taiston.

1 tykkäys

Kuten seurantaan kirjoitin, niin kyllä itse näkisin ongelmaksi sen että Bloodilla on liian iso rooli pelillisesti ja myös kiekollisesti.
Mies voisi olla loistava 3-parin ja av-pakki, mutta nyt joutuu pelaan liian paljon kun Ytterell ja Utunen ovat osoittautuneet rukkasiksi.

Tuossa tilanteessa oli mielestäni Bloodin koko kauden kuva pienoiskoossa: Liian hidas ja liian myöhässä. Petrell olisi ehdottomasti pitänyt heittää helvettiin maalin edestä vaikka sitten jäähynkin uhalla, mutta käytännössä Blood seurasi vain vierestä kun vastustaja leipoi maalin; ei näin.

Varmasti ovat loukkaantumiset vaivanneet tätä kautta, eikä ole vieläkään toipunut täyteen kuntoon. Toivottavasti tosiaan saa sitten lisää vauhtia koneeseen, koska varsinkin liike on hidastunut todella paljon viime kaudesta. Vaikea puolustaa hyvin, jos on koko ajan kaksi askelta hyökkääjiä jäljessä. Isoin pettymys tällä kaudella, vaikka tosiaan loukkaantumiset ovatkin olleet vaivana.

Olisin varmaan itsekin pystynyt ajamaan Petrellin jäihin ennen maalia ja siihen ei pysty joukkueen vahvin pakki? Tuo tilanne oli todella nolo ja ei tekisi huonoa istua vähän aikaa katsomossa.

2 tykkäystä

Ja monen monta tilannetta tällä kaudella, kun hyökkääjä kurvaa ohi ja ali Bloodin päästen nokikkain veskan kanssa, tänään mm Kangasniemi. Tiputtaisin kanssa kolmospariin, av aikaa sitten tuplana, ehkä. Utusen nostaisin, vaikkei hänkään ole tiptop, mutta peliminuuttien ja vastuun määrä voi toimia psykologisesti bra eller hur

Miten pääsääntöisesti Kemiläisen parina pelaavan pakin rooli voi olla liian iso kiekollisesti?

Edit:

@andy Bloodia vuoden verran seurailleena, hän on kyllä iso ja pystyy ajamaan painavan taklauksenkin erityisesti takaperin luistelusta, mutta hän ei välttämättä ole erityisen vahva. Kun katsotaan vääntötilanteita joihin hän ei pääse ajamaan vauhdilla tai hyödyntämään pituusylivoimaansa, niin ei sitä vääntöä kuitenkaan ihan mahdottomasti löydy. Esimerkiksi Joonas Järviseen jos verrataan, niin hän pystyy ottamaan vastustajan vartaaseen ja kirjaimellisesti nostamaan seinille, mutta Bloodilta ei onnistu.

5 tykkäystä

Kangasniemi on sellainen väkkärä, että sen karkaamisesta ei oikein voi syyttää.

Viime kauden sadussa kaikki meni satumaisesti. Ei kai aivan sellaisen jatkumista kukaan odottanut (hyökkäystehot ~0,5ppg yms.)?

Kaikki eväät on yhätikin olla erittäin hyvä puolustava puolustaja + syömähammas Liigassa.

(Kai sitäkin vähän saattoi miettiä, että toivottavasti sopimuksen arvo ei ollut yhtä runsas kuin pituus. Ehkä tuohonkin voi luottaa.)

222 äänestäjän otannalla 9% epäili ettei taso pysy.

@BlueOval osasi nimetä jo syynkin mahdollisille ongelmille.

4 tykkäystä

En yleensä osallistu tuommoisiin äänestyksiin. Edellä sanottu ei ollutkaan jälkiviisastelua. Selvää ja asiaankuuluvaa se, että helpoilla hetkillä suosiot ovat huipussa – mutta tulee niitä vaikeampiakin aina.

Nyt jonkun heikomman syyspelin jälkeenhän on hölmöt hetket jutella sopimuksista. Mutta oli täällä niihinkin liittyen julkaisuhetkillä myös lievää kriittisyyttä ilon joukossa, ja ihan hyvin perustellusti (jos olivat ilotkin toki perusteltuja).

Vai tänään -3?! Toisessa maalissa ei siistinyt maalinedustaa maskimiestä pois. Tuo kyllä ollut Tappara pakkien perisynti tälläkaudella ei siirretä niitä vastustajia pois. No ei hyökkääjätkään mene mastia luomaan kullolla.

Pettrell ei kyllä mikään raketti ole ja se paska maali. Ben oli lapanen. Harmi

Mielestäni ykkös-kakkoskenttien koko viisikkojen ja näin ollen pakkienkin olisi hyvä pystyä pelaamaan kiekolla varmasti.
Olen havaitsevani Bloodin kohdalla esim. kulmaralleissa hiukan epävarmuutta syöttösuuntien kanssa.
Jotenkin tuntuisi, että hyökkäyspäässä miehelle sopisi parhaiten suoraviivainen kiekon maalille toimittaminen tai itse maalille ajo. Kiekottelu viivalla tuntuu välillä vaikealta.

Ben Blood on vähän semmoinen median lemmikki ja häntä arvostellaan todella vähän. Esim. Telian lähetyksissä selostajat eivät koskaan juuri sano hänestä mitään negatiivista tai arvostele hänen peliesityksiään. Mitä itse olen tällä kaudella Bloodin pelejä nähnyt, niin aika heikkoa on ollut tekeminen hänellä. Eilenkin taisi katsoa kaikkia HIFK:n maaleja ihan huippu mestoilta. Toki voi olla loukkaantumisia ja kaikkea mahdollista taustalla, mutta siltikään esitykset eivät minusta hänellä ole olleet edes kohtalaisia. Vastuuta näyttää kuitekin tulevan, joten kai Rautakorpi ja muu valmennus on Bloodin peliesityksiin tyytyväinen. Sehän se tietysti tärkeintä on.

En kyllä ymmärrä tuota Bloodin haukkumista Hifk maaleissa…
Keränen laukoo yhden miinus kulmasta, yhden siniviivalta, samoin Varakas laukoo viivasta kiekon maaliin. Ainut oli Petrellin maali, mutta siinäkin 9/10 ei olis tehnyt maalia tuollaisella puolustuksella, mielestäni Petrell pelasi tilanteen hienosti loppuun.

Bloodilla oli -3, mutta hänen vika ei ollut tämäkään tappio. Cheer up, kyl se siitä…

Edit: Kauden tehotilasto +2 eilisestä huolimatta. Pelaa paljon ja plussaa näyttää, no panik!

3 tykkäystä

Vähän siinä ja tässä, oliko Varakkaan maalissa maskissa. Mutta ainut, josta voi pyyhkeitä antaa, on Petrellin maali. Maalin takaa tehdylle maalille puolustaja ei oikein voi mitään. Kahdessa näistä kolmesta maalista Blood piti miehensä.

2 tykkäystä