Ben Blood

Vaikka Bloodille hujahtikin -3 tuohon edelliseen peliin, niin on sanottava että avauserässä koko joukkue oli täysin jäässä.

Ja se viimeinen Petrellin maali, vaikka Pena ei ukkoaan saanutkaan kuriin, niin Heljanko pelasi itsensä siinä totaalisen pihalle kompastelullaan/ylipelaamisella ja Petrell on yksi liigan mailavahvimmista pelaajista (edelleen), että ihan sama kuka pakki siinä olisi tilanteessa ollut niin tuskin olisi (Vittasmäkeä lukuunottamatta) saanut miestä kuriin.

2 tykkäystä

Beniltä on ny vähä karkaillut äijät. Jukurit-pelissä Puistola nöyryytti luikahtamalla Benin ohi maalille. Vähä on ny hitautta jaloissa ja päässä. Fyysinen otekin valjahtanut. Tällä hetkellä Benillä ei paljon ole annettavaa. Laittas vaikka rottia kuriin, jos muu takkuaa.

2 tykkäystä

Se tauti mikä Benillä tuossa jokin aika sitten oli, olisi saattanut ajaa suurimman osan tavallisista pulliaisista loppuvuodeksi telakalle. Kertoo jotain millaisesta soturista tässä äijässä on ihan oikeasti kyse. Tämä kolossi ei tule tuottamaan pudotuspeleissä pettymystä, raataa vaikka tippapussi teipattuna käsivarteen.

Jos on Benin otteissa jotain parannettavaa ja haluatte asiasta antaa palautetta, niin suosittelen Instagram tai Twitter -alustoja. Benny kyllä kuuntelee ja ei taatusti halua tuottaa yhdellekään fanille pettymystä. Koskaan. Muistakaa kuitenkin olla asiallisia, hän(kin) on sen ansainnut.

Toiveena edelliseen virkkeeseen: kehukaa myös, kun on kehuttava.

46 tykkäystä

@Oijennus

Blood on tässä.ketjussa saanut aivan ensimmäisistä peleistä lähtien >90% positiivista palautetta. Nyt pelin taso on laskenut niin silmällä arvioituna kuin tilastoilla mitattuna, joten tästä on ihan aiheellista keskustella. Tason alenemisen syy on tietysti olennainen osa juonta, mutta peli kertoo kuitenkin aina kaiken.

En tiedä Benin sairastelusta, mutta huolestuin noista alkukauden selkävaivoista. Tiedän kokemuksesta että selkävaivat vaikuttavat peliin hyvin laaja-alaisesti ja saattavat häiritä tosi pitkään.

Kaikki tietysti toivovat Bloodille terveyttä ja parhaita mahdollisia peliesityksiä.

Itse olen kaivannut meille pitkään uutta puolustajaa jotta vastuu tasoittuisi. Meidän muut av-pakit ovat ulottuvuudeltaan rajoittuneita, pl. Blood ja VMV. Mutta se on toisen ketjun tarinaa.

Minä en tiedä sairasteluista ym. mitään, kirjoitan vain siitä mitä näen.
Minusta Bloodin taso on tällä hetkellä lähellä katsomopaikkaa, koska suorittaminen ei ole hyvää missään nimessä. Eniten minua ihmetyttää se, että miksi sitä kiekkoa pitää jäädä suojelemaan kropalla paineen alla sen sijaan, että laittaisi ränniin tai avaisi helpon. Tätä ei voida selittää pelitavalla, koska muut puolustajat ei tätä tee.

1 tykkäys

Parempi se on suojata ja kaverit ottaa kiekon, kun vetää umpimähkää ränniin ja vastustajan pakki vastassa saaden ilmaisen kiekon.

En tarkoittanut nyt tuota. Jostain syystä Bloodin olessa kentällä, jää omaan päähän ns. rummutus päälle.
Miksi muut puolustajat eivät sitten jää suojaamaan kiekkoa? Paineen alla pitää aina olla tarjonta laidoilla ja mielestäni Tappara aika hyvin tuota toteuttaa.

Varmaan tarkoitus on yrittää pelata kärkikarvaaja pois. Sit vaan pitäs kiekko saada omille ja muiden olla menossa. Ytterell ja Kemiläinen tekee tämän paljon paremmin, ei tarvi kääntyä kiekon kanssa.

2 tykkäystä

Voisitko kuvitella että esim Kemiläinen tätä pystyisi tekemään? Epäilen ja ei se pelkästään Bloodista ole kyse jos “rummutus” jää päälle. Omasta mielestä omassa päässä edelleen varma ja uskaltaa pitää kiekkoa, joka on hyvä kun turhanpäivänen räiskiminen mitä useampi puolustaja tekee, eli roikkukiekko keskelle.

Tätä samaa ihmettelen ja kaikki joukkueet iskee pakkiin kiinni. Siihen se Tapparan peli sit hidastuukin kun päädyssä on 4 ukkoo 30 sekuttia kaivamassa kiekkoo ja vastustaja saa rauhassa nostaa prässinsä hyökkäysalueelle.

1 tykkäys

Menee nyt ehkä enemmän tuonne pelitapaketjuun, mutta en minä ainakaan ole nähnyt “roikkukiekkopelaamista” Tapparalta. Pääsääntöisesti paineen alta on pyritty kiekkoa liikuttelemalla pois, mutta jostain syystä Ben ottaa paineen mieluummin vastaan kiekolla. Hyvä vaihtoehto olisi laittaa kiekkoa liikkeelle ja ottaa paine vastaan kiekottomana.
Jos otat painetta vastaan kiekolla, niin peli hidastuu väistämättä.

Katso tänään vähän tarkemmin pakkien pelaamista omissa. Kaikki sulkevat kiekon laitaan kovan paineen alla. Muutenkin tuntuu, että Blood on kussut sun muroihin.

Tätä juuri olin kans kirjottelemassa, eli suosittelen kanssa katsomaan tänään pakkien peliä. Voidaan asiaa jatkaa pelin jälkeen, kun on tuoretta näkemystä.

Pitää katsoa tarkemmin, kun en vieläkään ymmärrä puolustajien pelaamisesta mitään. Kukaan ei ole kussut mun muroihin, joten vähän epäasiallinen viesti sinulta. Olen myös Bloodia kehunut, joten rauha nyt.

Ja minusta Blood on ollut viime aikoina hidastava tekijä Tapparan hyökkäyksiin lähdöissä. Halusitte tai ette, niin tämä on minun mielipide.

10 tykkäystä

Liian usein Blood mielestäni vie kiekkoa esim kulmiin ja rupeaa siellä hautomaan.
Parannettavaa on roimasti.
Positiivista olkoon se, että sitä parannusvaraa sieltä kyllä löytyy. Helpot syötöt omille ja jämäkkyyttä maalille. Kyllä Blood kevättä kohden parantaa. SOT.

2 tykkäystä

Allekirjoitan tämän täysin. Seuratkaa peliä, ottakaa Ben tarkkailuun ja verratkaa muihin pakkeihin. Sen jälkeen palataan asiaan.

Eilen eka Pelsumaali meni täysin Penan piikkiin. Hänet kierrettiin kuin pujottelukeppi eikä saanut kaveria kuriin. Seurasi ukkoa eikä häirinny ees mailaa jos oikein muistan.

1 tykkäys

Tapahtumat lähti siitä joo, mutta Rauhala oli se joka lopulta seisoi Pelsun pelaajan vieressä takatolpalla.

No niin olikin. Mutta jos Pena olis runtanuu kaverin laitaan, niin paikkaakaan tuskin olis tullut.

Koko Pelicansin ensimmäisen maalin hyökkäyshän lähti siitä, kun Blood koomaili kiekon kanssa hyökkäysviivassa. Valitettavasti miehen ihan kokonaisvaltainen peli on laskenut aika paljon viime kaudesta.

3 tykkäystä