Ben Blood

Lisään vielä että eilen jopa ehkä petyin että Blood ei lähteny hanskaan sen Bergerin kanssa. En edes salaa toivonut sitä vaan toivoin ihan saakelisti että ois lähtenyt… Kaksi vaihtoehtoa mistä kertoo tuo. Joko Blood ei todellakaan halua tapella enään taikka joku paikka klesana mikä esti myös hanskaamisen

2 tykkäystä

Mikä ihmeen kulmakivi? Tuli Lontoon divarista. On pelannut odotuksiin nähden huikeasti.

1 tykkäys

Blood on ihan julkisesti haastattelussa sanonut, että ei enää halua tapella ikinä. Mikä tietysti on mielestäni asia mitä pitää kunnioittaa. Mutta myös aika hölmösti sanottu kaverilta, joka tappelemattakin ilman tuollaisia lausuntoja lienisi pelote.
Mitä Bloodin tasoon tulee, niin ei tällä kaudella ole ollut edes se stay-at-home peruspakki, ei ole ollut fyysisesti kova, ei ole tehnyt pisteitä(ei varmaan ole odotusarvokaan -edes viimekauden suonen vedon jälkeen).
Eli mikä funktio on siinä, että on kiinnitettynä pitkällä sopparilla runkopuolustajaksi? Itse en TÄLLÄ HETKELLÄ sitä näe, onko se loukkaantumisesta vai mistä kiinni? Sitä en tiedä. Mutta sen näen, kuten aika moni muukin, että on meillä PUOLUSTAVIEN PUOLUSTAJIEN runkomies V-M Vittasmäen kanssa ja pettää siinä roolissa rankasti.
Pitäisi pystyä pelaamaan oma pää kovaa ja antamaan helppo peliä edistävä ykkössyöttö, se on se rooli mikä Bloodin pitäisi täyttää. Muu on sitten plussaa.
Blood ei ole ainoa kellä sakkaa tällä hetkellä, mutta on yksi niistä kellä sakkaa näkyvimmin.

11 tykkäystä

Mihin kysymykseen?

@Rannari en minä ole ainakaan missään vaiheessa ole kirjoittanut mitään tulosta tekevästä pakista Bloodin yhteydessä, joten en ymmärrä miksi pitäisi “herätä”.

Yleisesti vielä. Kun maali omiin syntyy, niin aika usein se on monen asian yhteensattuma. Ei kyse ole yksinomaan siitä, että jokin maali olisi vain Bloodin vika. Yleinen pelaaminen on vain Bloodilla tällä hetkellä silmiin pistävän heikolla tasolla. Jostain kertoo myös tuo plus-miinus tilasto.
@_Linden_16 hyvä teksti. :+1:

1 tykkäys

En osannut linkittää viestiä ylempänä jossa vastasin sinulle, mutta tässä se kysymys osa. Ylempänä koko viesti, jos jaksat katsoa…

Kirjoitin että jos joku kuvittelee… Enkä näin että Oijennus kuvittelee. Tuossa asiassa en mitenkään viitannut nimimerkkisi. Siinä viittasin kun puollustan Bloodia ja edelleen olen samaa mieltä. Faktahan se on että jos joku kuvittelee että Blood on tulosta tekevä Pakki niin wake up

Se, että ei lataa kaikkea sontaa yhden pelaajan niskaan ei ole puolustamista. Benny ei todellakaan ole ollut parhaimmillaan, syitä siihen on moninaisia. Sanon vaan uudelleen, että samassa tilanteessa valta osa meistä ei olisi tällä hetkellä edes lenkkeilykunnossa. En siis sano, että hän ei ole pelikunnossa, vaan ettei ole huippukunnossa. Huippukuntoisia pelaajia meillä taitaa tällä hetkellä olla tasan 0 kappaletta nyt kun pakkien pörssikärkikin on ulkomailla höntsäämässä.

“Joulutauko” tulee erittäin hyvään saumaan, ihan koko joukkueelle. Uskon vakaasti, että suurimman muutoksen tulemme näkemään juurikin hra. 19:n, os. 24, tekemisessä.

3 tykkäystä

Blood sai pitkän ja varmaan hyvähintaisen sopparin viime kauden loistavalla pelillä. Tarkoitus on, että Blood on pitkään puolustuksen kulmakivi ja siihen satsattiin nyt isosti ja Mikki teki erittäin harvinaisen pitkän sopparin ulkkarille.

En voi kanssa ymmärtää Bloodin puolustajia, jotka eivät näe tämän kauden surkeita otteita viime kauteen verrattuna. Luotan kuitenkin, että nostaa tasonsa aikanaan, jotain ongelmia on nyt pakko olla.

5 tykkäystä

Yritin mutta en vaan pystynyt…
Siis jos Bloodin peliaika keskiarvo onTapparan sisäinen top 3 tällähetkellä. Hän on pelannut vaivaiset 93,08 minuuttia alivoima aikaa. Toiseksi eniten Tapparassa niin ei se nyt vaan voi olla niin heikko. Ei sit vaikka katsoisi millä laseilla tai ilman. Se että pelaako hän liian paljon niin pelaa ihan vsaakelin varmasti. Jos valmennus luottaa häneen niin mistä se kertoo? Niinpä

1 tykkäys

En mielestäni kommentoinut mitään Bergerin noutamista? Mutta se konekiväärien pelaaja kenen kanssa Ben taisteli kiekosta, Ben voitti sen tilanteen. Kiekko karkasi ja sen jälkeen Mingoia rakenteli paikan josta tasoitus syntyi.

Kuka on suitsuttanut viime aikoina? Minä näen lähinnä ymmärrystä tilanteeseen, ja puolustelua asiasta että on siellä kentällä muitakin kuin Ben maalin tullessa. Ja hyvin usein saa syyttä suotta vihat niskaansa.

Sinäkin voit vastata minun Oijennukselle esitettyyn kysymykseen…

1 tykkäys

Ei Liiga alle vuodessa ny niin paljon oo muuttunut etteikö Ben olisi edelleen rautaa. Jotain häikkää oltava taustalla kun miehestä ei nyt oo apuja. Toivottavasti mies nousee vielä tasolleen ja saadaan ihailla miehen hienoja otteita omissaan ja kun laittaa äijiä seinille.

1 tykkäys

Haluatko siis minulta vastausta, että mitä olisi pitänyt tehdä toisin noissa maaleissa, vaikka minä puhun pelintasosta yleisesti?

1 tykkäys

Kyllä, miten Ben olisi voinut vaikuttaa siihen että ei maaleja olisi syntynyt. Koska suoraan hänen syyksi näitä miinus merkintöjä on laitettu jo tovin. Olet jo pitkään raportoinut monta miinus merkintää Blood saa missäkin pelissä, ja että taas heilui reppu kun Ben on kentällä. Miten se pitäisi saada pois joukkueesta.

Haluaisin kuulla konkreettista tukea väitteelle, mitä esim Vittasmäki olisi tehnyt erilailla vaikka 1-0 maalissa. Koska ei ollut eka viiva veto maali, jonka Ben oli kentällä todistamassa ja saa taas kuraa niskaan.

Koitan vaan perustella, muutaman muun nimimerkin kanssa, että ei suoraan tehotilasto kerro KAIKKEA kentän tapahtumista. Yllä mainittu noitavaino kuulosti osuvalta.

Kaikki myöntää että peli ei tällä hetkellä ole uomissaan, ja parannettavaa/kuntoutumista on edessä. Näin keskustelupalstalla kun ollaan haluaisin vain saada näkemyksen asioihin mitä en näe niin musta valkoisena kuin eräät, sinä mukaan lukien.

Jos et kykene viestiin vastaamaan, niin unohdetaan ja jatketaan eteenpäin. En jaksa enää kysyä tätä uudestaan, jos et vieläkään saa ajatuksesta kiinni.

1 tykkäys

En ole laittanut näitä miinus merkkejä suoraan Bloodin syyksi, vaikka niin väität.

Se, että hän on plus-miinus saldossa esimerkiksi Vittasmäkeä noin paljon jäljessä, niin kyllä se jotain kertoo, mutta ei kaikkea. Olen mielestäni jonkin verran koittanut kirjoittaa siitä mikä Bloodin pelissä minun mielestäni tökkii pahiten tällä hetkellä. Laitan tähän nyt vielä lyhyesti noita ajatuksiani.

• Blood on jostain syystä kiekolla hidas tällä hetkellä. Usein kiekollinen ratkaisu kestää liian pitkään jolloin vastustaja ehtii antamaan paineen. Mielestäni tämä on sellainen ongelma, joka aiheuttaa niitä miinusmerkintöjä, vaikka se “viimeinen” puolustusalueen “virhe” olisinkin jonkun muun tai koko viisikon aiheuttama. Valitettavan usein Bloodin “hautomisen” vuoksi jäädään omiin pyörimään.
  • Myöskään liike ja kaksinkamppailu pelaaminen ei ole tällä hetkellä hyvällä tasolla. Häviää kamppailuita jalalla ja häviää vääntöjä kulmissa ja maalinedessä.

Ihmettelen sitä, että miten minä näen asiat mustavalkoisina? Ihan yhtä paljon minäkin toivon, että Bloodin taso nousee tästä. Loukkaantumiset ym. sairastelut varmasti vaikuttaa, mutta kuinka pitkään? Toivotaan hyvää loppukautta, mutta valitettavasti alkukausi on ollut heikko. Ei sille mitään voi.

17 tykkäystä

Tämän on kyllä huomannut varmaan kaikki ketkä Tapparan otteita ovat pitkällä tähtäimellä seuranneet. En edes tajua miksi tästä asiasta täytyy joidenkin vääntää kynsin ja hampain? Tällähetkellä taso on heikko, ja vaihtoehtoja on tasan kaksi: joko peli paranee, tai sitten haetaan katsomosta vauhtia. Hyviä pointteja @Oijennus koko teksti täynnä :+1:. Helppo allekirjoittaa.

3 tykkäystä

Ei tässä kynsin ja hampain väännetä, vaan keskustellaan eri näkökannoista. Mielestäni olen asiallisesti keskustellut…

@Oijennus on pitänyt keskustelua parin muun kanssa yllä. Alla olevaan viestiin kommentoin:

Että eiköhän tämä ole normaalia vuorovaikuttamista keskustelupalstalla. Edellytys että tänne viestejä tulee.

Otteluseurantaa kun seuraa, ja tätä kyseistä ketjua, niin itse en ainakaan ole samaa mieltä kaikista asioista.

1 tykkäys

Olet asiallisesti keskustellutkin. En sitä ole missään vaiheessa kiistänytkään :blush:. Mukava se on lukea esimerkiksi Bloodista kommentteja monesta eri näkökulmasta, mutta mun mielestä on täysin turha kenenkään häntä alkaa kehumaan kun sen tietää ja näkee kaikki ketkä pelejä ovat seuranneet että mistään ei tule tällähetkellä mitään. Enkä tarkoita tällä kommentilla kenellekkään yhtään mitään pahaa, jokainen olkoot mun puolesta mitä mieltä hyvänsä.

2 tykkäystä

Sehän tässä onkin hauskaa, että oikeasti harva täällä kehuukaan… En edes minä, kuten aiemmin kirjoitin. Toisilla löytyy enemmän ymmärrystä nykyotteisiin kuin toisilla.

No, jätän tämän ketjun rauhaan hetkeksi… :grin:

Tämä liioittelu ja ylilyönti ärsyttää. " Mistään ei tule mitään." On suoriutunut loistavasti isoista alivoimaminuuteista. On voittanut kaksinkamppailuja siinä kuin Suhonen, Utunen ja Rouhiainen, joka on ja pysyy mestistasolla.