Nautin isosti kuten varmasti moni muukin ja etenkin Calle itse, ketsuppipullo isosti auki tästä ja kaasua ![]()
Tämä tais olla se kuuluisa iso maali oikealle pelaajalle
Kaikki viittaa nyt siihen, että maalipörssin voitto on vain ajan kysymys. Yhteisö tukee ja maaliputki. Hieno maali ja maalille nousu. Clutch. Voittomaali. Individual effort, jota on odotettu. Samanlainen aivopieru nähtiin Rauhalalta Nokialla kakkospaikallisessa. Hieno maali sekin.
Mutta uin tässä nyt hieman vastavirtaa. En usko mihinkään. Aina kun pelaaja, jolla on ollut hiljaista tekee maalin, kysytään “joko nyt”. Kaksonen teki joskus kaksi maalia yhtenä iltana, taisi olla Jypiä vastaan, palsta repesi ja silloinkin kysyttiin “joko nyt”. No ei se nyt oikein.
Loppuun vielä vastuusta vapauttava pikkuprintti: toivottavasti olen väärässä.
Osin joo näin. Mutta vertaus Kaksoseen ei kestä päivänvaloa. Emellä ei tainnut olla edes päiväunissa maalipörssin voittoa.
Calle on nyt ehkä kolmisen peliä pelannut sillä tavalla, että tulosta voi odottaa. Eli siis tuottanut ja ollut mukana maalitilanteissa.
Toivon mukaan tämä jatkuu, sillä tämän profiilin pelaajan pitäisi olla sitä illasta toiseen ja päästä säännöllisesti taululle. Ja ylipäänsä päästä taululle sellaisilla teoilla millä on pelille väliä. Ranskassa se neljäs maali tyhjiin ei sellainen ollut, mutta tänään oli.
Olisi loistavaa, jos Calle oikeasti alkaisi vastata huutoon.
Ei, mutta pointti oli se, että kun joku onnistuu syynäyksen alaisena, onnistuminen on ikään kuin merkittävämpi, selkeä käännekohta. Emellä oli vaikeaa, sitten yksi hyvä ilta ja narratiivi muuttui päiväksi. Samaa tarinaa havaittavissa nyt.
Olen Bertrand-fani, enkä toivo mitään muuta kuin onnistumisia.
Vastavirtaan on välillä hyvä kulkea, mutta ei sun olis tarvinnut lähteä näihin vastuustavapauttaviin pikkuprintteihin, niitä tulee aivan tarpeeksi muilta.
Kyllä Callen onnistumiset vapautti erityisen paljon energiaa joukkueessa. Otetaan se hyötykäyttöön eikä ankeuteta nyt tätäkin. En mä ainakaan odota että nyt automaattisesti tapahtuu lisää hyviä asioita kiihtyvällä tahdilla, mutta hieman isompi mahdollisuus sille on, jos kova työnteko jatkuu.
Uskon et nää kaks maalia tekee jotain positiivista callelle. Melkonen eläintarha oli selässä vielä Ranskassa ja nyt ku se on poissa nii voi tiettyä rentoutta tulla hyökkäyssuuntaan. Tai sitte pelaa taas 10-15 peliä ilman maalia mutta toivottavasti ei
Ei muuten todellakaan ole. Tänään ei pyöritty kulmissa eikä menetetty kiekkoja ekaan mahdolliseen paikkaan. Edellis pelin maalilla oli varmasti iso henkinen merkitys, se auttoi jotakin tähän peliin. Edeleen ihan hemmetisti varaa parantaa. Ei ollut kentän paras tänään, ei lähellekään.
Olemuksessa oli tänään ihan eri ryhti ja tahti. Näytti taas liigakiekkoilijalta. ![]()
Joku 10+10 viimeiseen 31 runkosarjapeliin olisi jo kelpo torjuntavoitto tästä kaudesta ja antaisi jotain uskoa jatkoon, kun sitä vielä kausi vai kaksi on. Loppuluvut siis olisivat 13+12=25.
Voittomaali ottelun viime hetkillä yksilösuorituksella. Jos tämä maali ei vapauta Callen peliä niin ei mikään.
Onnee Calle tänään 500 liiga ottelua!
Calle heittää häkin tänään.
Calle painaa tänään 2+1 ja Tappara voittaa 4-1
Siitä vielä faktaa tiskiin.
Bertrand saattaa hyvinkin saavuttaa vaikka tuon Eric Perrinin huikean luvun. On kuitenkin nuori 30 vee kaveri vielä ja hyvä kuntoinen sälli. Kaikenlisäksi hyvin kotoutunut Suomeen.
Kalle on päivän juhlakalu! Puolikuuselan verran pelejä on kasassa. Onnea!
Minä olen kääntämässä kelkkaani Callen suhteen. Taistelee ja pelaa joukkueelle. Toivottavasti itseluottamus on myös palaamassa takaisin, viitteitä siitä on nähtävissä.
Toki jos ajatellaan tästä 1,5 kautta taaksepäin niin penkin alle pelit ovat hänen osalta menneet mutta se mihin hän nyt voi vaikuttaa on ainoastaan tulevaisuus.