COVID-19: Tapparan tukeminen taloudellisesti pandemian aikana

Jos Tapparalle tuottavimpia tuotteita miettii, kannattaa keskittyä ottelulippupaketteihin tai aitiovuokriin. Jos sattuu olemaan vaikka 500e löysää, vuokraa mielummin aitio (ja jätä vaikka menemättä) kuin osta 25kpl näitä pelaajakorttia. Lipuista ja aitioista menee pienempi osuus verottajalle ja sitä kautta Tapparan käyttöön isompi osuus. Eikä tällä hetkellä tarvitse miettiä, viekö joltain paikan hallilla, kun edes näillä rajoituksille ei tule ahdasta.

9 tykkäystä

Juuri näin. Liiga on puhdasta viihdebisnestä, jossa tuote ratkaisee. Tällä hetkellä Tapparan liigatuote ei ole siinä iskussa, että se täyttäisi koko 4500 sallittua katsomokapasiteetin. Ilman koronaakin alkukauden peliesitykset olisivat keränneet korkeintaan 4000 keskiarvon. Jos 4500 täyttäisi joka peliin, niin parempi kassavirta seuraisi perässä. Mutta, 60% suorituksella saa nyt sen 3100 sierainparia paikalle ja niiden rahat. Jopa Ilves on mennyt pelillisesti ohi. Viimeksi kun katsoin, niin osakeyhtiöllä oli omistajat. Joiden tehtävänä olisi nyt investoida ja panostaa ylimääräistä tuotteen kiinnostavuuteen. Barkov/Laine/Jokiharju olisivat varmat kassamagneetit. "Theo " Fleury pelisi aikoinaan Tapparassa vain 10 peliä, mutta niitä esityksiä muistellaan vieläkin. Theon viihdearvo oli kohdallaan. Tämä kausi ei ole normaali, eikä myöskään kiekkoviihteen juniorien kasvatuskausi, tämä on seurojen selviytysmiskausi.

9 tykkäystä

Minua vähän ärsyttää tällainen puhe, mutta se on varmaan minun ongelmani. Kaikenlaista puhutaan ja odotetaan kuin sirkusta konsanaan. Siellä on nytkin ihan hyvä joukkue jalkeilla eikä tässä kannata vähiä rahoja laittaa johonkin lainapelaajaan, joka kuin ihmeen kaupalla kaiken muuttaa hyväksi. Nostalginen muistelu ja todellinen kassavirta ovat kaksi eri asiaa. Jos koodinimi “Barkov” tuo nyt 1000 katsojaa lisää kymmenen pelin ajan ja sitä muistellaan koronan jälkeen vuonna 2035 niin ei se nyt auta yhtään mitään seuran kassatilanteeseen.

Tappara on jo nyt panostanut paljon joukkueeseen ja urheilutoimenjohtaja on kertonut, että jokaisesta pelistä otetaan persnettoa vaan urheilun vuoksi. En ymmärrä eikö ihmiset oikeasti sisäistä tätä tilannetta, että jo nyt joukkueella on kassa tiukilla ja sitten pitäisi vielä hakea lisää pelaajia ja kallistaa joukkuetta äärimmäisen epävarmoina aikoina. Menkää sanomaan omille työnantajille, että mitä jos investoisitte tämmöseen juttuun 50 000 €, joka saattaa tuoda kassaan 25 000 € muutaman päivän ajan, mutta lopulta meillä ei oo varaa maksaa palkkoja, kun tää homma ei pelaa niin aika harva työnantaja siihen suostuu.

Samalla ei sitten edes vaivauduta ottamaan huomioon, mitä henkilövaihdokset tämmösessä tilanteessa tekee. Ei se “Barkov” kesää tee, jos koko kausi menee muuten pipariksi. Jos puhutaan siitä, että Liigaorganisaatiot tekee tätä hommaa nyt just rakkaudesta lajiin niin nyt fanien pitäis kerran elämässään ottaa lusikka kauniiseen käteen ja tukea tätä toimintaa ilman vastalahjuksia. Jos ei huvita tukea niin voi olla, ettei mikään joukkue tai Tappara pelaa sitten hetken mitään. Tästäkin ajasta pitäisi selvitä. Ja nyt pitäisi osoittaa sitä rakkautta - EHDOITTA.

Ja nyt sitten vähän tahallani tätä levitin laajemmaksi. Älkää provosoituko, koska en tarkoita pahaa. Ymmärrän, että jokaisen ihmisen täytyy pitää huolta eka itsestään eli jos sinulla ei ole varaa tai sinulla on 5 suuta ruokittavana niin ymmärrän tilanteen ihan täysin, first things first. Mutta jos sinulla olisi varaa, mutta sen varan käyttämisen ehdoksi tarvitset jotain hulluja riskejä organisaatiolta niin se ei ole kyllä rakkautta vaan tyhmyyden vaatimista.

23 tykkäystä

No nyt on myynnissä! Tosin pelkästään preseason paitoja mutta gw on aina gw! Vastaan huutoon ja muutamasta paidasta on tarjous jätetty. Tarvittaessa lyödään löylyä kiukaalle.

3 tykkäystä

Laitetaas vielä linkki huutokauppaan.

1 tykkäys

Pitäisikö käynnistää varjorahankeruu fanien keskuudessa pakin hankkimisen kustannusten kattamiseksi?

@Kilo vaikka ehdotin tätä ikään kuin huumorilla niin tarkoitin sitä ihan vakavana ehdotuksena ja mielestäni kuului tähän ketjuun, pahoittelut siitä.

4 tykkäystä

Tämä ei ole rosteri- tai pelaajahaaveiluketju.

Nyt on kova! :muscle:t2: :muscle:t2: :muscle:t2:

Lakkia päästä jos tuon teet ihan omilla rahoillasi.
Jos kuitenkin ostat aition johonkin peliin firman rahoilla niin siltikin arvostan. :+1:t2:

7 tykkäystä

Aitioon kun ei oikein viitsi mennä yksikseen istuskelemaan, niin olen nyt saanut houkuteltua pari kaveria jo mukaan. Saapa nähdä, vieläkö saataisiin lisää porukkaa. Alkuvuodelle menee väistämättä, kun kaikilla on kalenterit jo täynnä. Mutta toteutuu kyllä! :slight_smile:

*E: Ja eivät nuo pienet aitiot niin hirvittävästi maksa. Kun minä maksan aition kokonaan ja hoidan järjestelyt, niin saan kyllä sitten ruoka- ja juomapuolta vastineeksi :grin: https://www.tappara.fi/fi-fi/vip/aitiot/91/

11 tykkäystä

5 viestiä siirrettiin ketjuun: Tapparan Meidän Seura -kampanja (11.11.2020 klo 00:00)

3 viestiä siirrettiin ketjuun: Tapparan Meidän Seura -kampanja (11.11.2020 klo 00:00)

Minä olen ihan taatusti tehnyt sen mihin pienipalkkainen duunari pystyy. :blush:
Rahaa meni paljon mutta tuli itselle hyvä mieli. Rouvakin hyväksyi mun ostokset joten homma täysin kunnossa. :innocent:

9 tykkäystä

Tappara oli laittanut lisää aitioita BF-tarjouksella, ja olihan se pakko kotiuttaa! Katson siis aitiolupauksen pidetyksi :grin:

En ole koskaan aiemmin ollut aitiossa, joten tuleepa sekin koettua vielä, kun Hakametsässä pelataan. Katsotaan josko sitä kevätkaudella innostuisi lähtemään vielä toiseen aitioprojektiin.

50 tykkäystä

Joululahjoja käyty hakemassa shopista, pari pussilakanasetit ja muutama paita. Tulee kyllä yleensäkin ostettua joululahjoja Tapparakaupasta, mutta tänä vuonna reilusti enemmän ku aiempina vuosina. Toi aitiohomma alkoi kiinnostamaan…

10 tykkäystä

Tässä olen hiljaa mielessäni miettinyt ihan samaa, kun katselin tuota kuvaa jonka @Sardion tuohon yläpuolelle postasi.

E: Kävin katsomassa tarjoushintaiset aitiot ja mun aikatauluun ei löytynyt sopivaa.
Jos sellaisen haluaa niin kannattaa toimia ripeästi, ei ollut montaa enää jäljellä.

5 tykkäystä

Tilasin parit naamamaskit, lökärit ja nahkatakin.
Toivottavasti on sopivat

3 tykkäystä

Mää kävin kans kattelemassa hintoja linkin takaa. Ei ollut niin pahoja, mitä kuvittelin.

@Sardion ja toki muutkin jos on kokemusta, avatkaapa vähän, että miten sapuskapuoli ja muut käytännön asiat hoitui, onko palvelu kohdallaan?

1 tykkäys

Nämä kaksikymppiset on pieniä summia siihen verrattuna mitä olen painanut Tapparan pelipaitoihin rahaa tänäkin vuonna. :zipper_mouth_face:

@Treppu heitti haasteen johon muut tarttuivat.
Katse ja kiitokset siis hänen suuntaansa! :+1:t2:

12 tykkäystä

Tulipahan vaihteeks käytyä shopissa :slight_smile:

8 tykkäystä

Pieni apu Lohjalta :blue_heart::orange_heart:

40 tykkäystä