Kahvanaama
(-Sry about the sticky kalvo`s here-)
106
Luulen kanssa. En tosin ole varma mihin matkustajat meni. Veikkaan että bussiin takaisin sisään. Bussi näytti matkaavan takaisin päin sinne mistä tuli alunperin, vetäisi U-käännöksen tuossa tiellä nimittäin, ilmeisesti Lahteen päin? En tiedä noita tienviittoja paremmin. Luulen että noin 15-20 minuuttia. 15 heittäisin.
Uskon, että bussissa olleilla ei tainnut olla oikeaa “asiaa” Helsinkiin, joten oma arvio on linja käännytettiin. Pelkkää spekulointia tosin minulta.
A-Studion mukaan pari tuhatta suomalaista on palannut ulkomailta Helsinki-Vantaan lentokentälle viikonlopun aikana. Espanjasta palaajia on ja olisi paljon.
A-Studio. Liian ruusuisia: thl arvio 0.2%
Korona on Biologinen ja ympäristöllinen.
Kerroin vähän aiemmin 2.4
uusien toimien jälkeen 1.6
Liian optimistia sanoo Britit.
Nyt on kovaa tilastointia, jos joku veli niitä tykkää kattella.
Tää Epidemia tutkija sanoo samaa kuin itse sanoin eilen? Eli hyvältä näyttää ja mutta riskinä on että ihmiset tuudittautuvat nyt pieniin lukuihin ja alkavat luistaa rajoituksista. Nyt vain pitää jaksaa painaa kolmisen viikkoa vielä rajua toimintaa, sitten voidaan helpottaa. Nyt voidaan helposti tuhota tämän alun merkitys ja päästää viirus leviämään vapaammin. Se olisi taloudellekkin todellista myrkkyä.
Tutkija oli tyytyväinen Suomen linjaan vrt Ruotsi. Vähän kauhulla katsoi naapurin toimia, missä eksponentiaalinen leviäminen valloillaan
Aikaisemmin oli juttua Yhdysvalloista ja siellä on ihan katastrofaalinen tilanne monessa suhteessa. Pahimmassa tapauksessa ongelmat jatkuvat elokuulle (onnistuneilla rajoituksilla puhutaan 100 000-200 000 kuolleesta - ilman rajoituksia miljoonasta - parista miljoonasta…).
Hiilamo totesi, että työttömyyttä ei saa päästää 90-luvun laman tasolle - eikä olla päästämässäkään. Nyt on ryhdytty heti toimiin työttömyyden ehkäisemiseksi.
Hiilamo: “Iso ongelma, että nähdään terveysriski, mutta ei sosiaalipuolen riskiä.”
STM on siis antanut tavaraluettelon tarvikkeista huoltovarmuuskeskukselle, jonka hallitus on käsitellyt tilauksen ja antanut toimeenpanon toimeenpanevalle elimelle (toimitusjohtaja?). Huoltovarmuuskeskus on saanut yli 400 tarjousta, joita kaikkia ei ole ehditty käsitellä, mutta siitä huolimatta tilaus meni Sarmaste/Jylhä -akselille.
Nyt huoltovarmuuskeskus on tehnyt poliisille tutkintapyynnön mahdollista petosta koskien.