Daniel Brickley

Mulla on todella kovat odotukset tästä ukosta. Kattelin vähä SHL klippejä’ nyt kesällä ja finaalit keväällä ni on kyllä selvästi vaativampi sarjaaa kun Liigaa ja siellä suoriutui pelillisesti hyvin, fyysisen pelin lisäksi.

21 tykkäystä

Joo Daniel Bricley on ehdottomasti yksi mielenkiintoisimmista hankinnoista Tapparaan ja vähän sellainen pelaaja, että saas nähdä mikä on äijän taso Liiga-kaukaloissa. Se nyt noissa statseissa vähän näkyy, että edellisillä kausilla on miinuksia tullut jonkin verran, mutta kyllä noita pisteitäkin sitten ihan hyvin viimekaudella SHL:ssä.

Mutta antaa sällin näyttää…

25 tykkäystä

Lähdetään posilla liikenteeseen, jos yksi ominaisuus näkyi tänään niin se oli rauhallisuus kiekolla.
Väitän jo nyt, että saatiin parempi jääkiekon pelaaja kuin Witkowski, vaikken tiedä onko näiden kahden vertailu edes tarpeen.

18 tykkäystä

Jos joku nimenomaa näkyi niin mies itse. Melkoinen kolossi ja liikkuu hienosti kokoonsa nähden. Kykenee myös ylivoimapeliin

1 tykkäys

Mä taas ihmettelin sitä, että ukko ei erottunut omaan silmään erityisemmin kokonsa puolesta.
Luistelu oli kyllä hyvää.

1 tykkäys

Ei voi oikein vertailla, Brickley on hyökkäävä pakki. Ihan erityyliset ja roolit.

1 tykkäys

Noinko on? Itse Kyllä olen ajatellut hänestä semmoista VMV kaltaista alivoimapakkia ja tarpeen tulleen hieroa hanskaa vastustajan naamaan. Leskinen ja Matinmikko hoitaa kiekollisen pelin pakkien osalta. Juolevikin vielä jopa ennen Brickleytä.

1 tykkäys

Kyllä näin on, ylivoimaa pelaa ja pisteitä tulee odottaa. Elitessä myös merkattu hyökkääväksi pakiksi

Joo, toki Lukellakin oli se historia hyökkääjänä, jonka tarkoitus on, noh, hyökätä, mutta pakin roolissa ei kyllä ollut hyökkäävä vaan puolustava pakki.
Eipä noita ole tarpeen vertailla, lähinnä jäi mieleen seurannasta jonkun heitto joka tuli mieleen viestiä kirjoittaessa.

En jotenkin usko että pelaa ylivoimaa, kun Leskinen lyödään mukaan.

3 tykkäystä

Onhan noita ollut kaksi yv-kenttää yleensä vai vetääkö Leskinen molemmissa.

Eiköhän Matinmikkoa ole kaavailtu toiseksi YV pelaajaksi :smiley:

6 tykkäystä

No kattellaan, miten menee, onneksi minun ei tarvi asiasta päättää.

Itse kanssa olen hiukan sitä mieltä, että Yv-pakit ovat ensisijaisesti Leskinen ja Matinmikko…sitten sen jälkeen Brickley. Mutta eiköhän tämäkin tuossa kauden mittaan paremmin selviä. Muuten on isoksi mieheksi hyvä liikkumaan ja kohtuullisen kiekkovarma kaveri.

15 tykkäystä

Taisi itse Vähä-Ruohola sanoa podcastissa jo offarilla, että Brickley (ja muutkin Tapparassa) saa sen roolin, minkä ottaa. Turha siis jakaa ennalta YV-paikkoja, jossei valmennuskaan niitä aio jakaa ennalta :sweat_smile:

Peli näyttää mitä Brickley (tahi kukaan muukaan) saa, mutta Elokuussa on turha tehdä liian jyrkkiä johtopäätöksiä kenestäkään.

5 tykkäystä

Kyllä minä uskallan Leskiselle jakaa yhden paikan jo nyt. Olen todella yllättynyt, jos Rike ei näin tee.

Brickley kyllä pystyy myös ylivoimaa pelaamaan, mutta melko varma olen, että siihen on mietitty Matinmikkoa.

Joku noilla paikoilla aina aloittaa. Toki tulosta pitää tulla.

Tokko noita paikkoja silti yhden tai kahden huonon pelin jälkeen vaihdellaan.

2 tykkäystä

Mä en edelleenkään usko, että ne jaetaan ennalta, vaan Leskinen nimeomaan ottaa sen. Siihen minäkin uskon.

Ennalta jakaminen tarkoittaa sitä, että vaikka kuka esiintyisi päivittäisessä työssä jopa paremmin, olisi paikka sementoitu pelaajalle X. Näin Tappara ei toimi. Sitä tarkoitin. Ja se on myös hienoa.

Onneksi valmennus on Tapparassa jo pitkään nähnyt siihen arjen duuniin, niin ei yksi tai kaksi kuprua isommin vaikuta luottamukseen. Toki se edellyttää pelaajaltakin kykyä oppia virheistään.

Todellisuudessa näitä asioita kyllä mietitään etukäteen. Että ketkä siellä lähtökohtaisesti aloittaa.

Jos tulosta ei tule, niin sitten tapahtuu muutoksia.

3 tykkäystä

Katselin, että kun syötti kiekon toiselle pakille, ampaisi usein heti kohti hyökkäyssiniviivaa.

Kummasti on se ihme väärinkäsitys valloillaan verrata tätä miestä WItkowskiin. Kun eivät ole lainkaan samanlaisia.

Mieheltä löytyy kiekollista taitoa ja pistehistoriaa, joten on kyllä ehdottomasti jengin Top3 kiekollinen pakki. Kuten Vähä-Ruohola sanoo, niin ottaa sen roolin mihin kykenee.

Nyt annetaan aivan samalla tavalla ylivoimaroolin mahdollisuutta, kuten Brady Austinille aikanaan. Hän sen menetti ja profiloitui sitten lopulta puolustavaksi ja fyysiseksi pakiksi. Brickleylle voi käydä samoin, mutta katsotaan nyt ensin. Eiköhän noita ukkoja kierrätetä, että jokainen pääsee antamaan näytöt.

3 tykkäystä