Florida Panthers

Tänä yönä ilmeisesti Jokinen Barkovin ja Jagrin kanssa ykkösessä

Jagr on muuten nykykunnossaan rasite ykkösessä.
Sanonpahan vaan, että Jokinen-Sassa-Marchsessault(miten ikinä kirjoitetaankaan) olisi paaaljon parempi yksikkö.

Tottakai kun sen julkisesti kirjottaa… Jagr heittää ensimmäisellä minuutilla häkin Sassan syötöstä :joy:

4 tykkäystä

Vähän mun mielipiteitä panttereista.

Reimer oli nyt hyvä ja pelas joukkueelle pisteitä. Luongo pelannu hyvin kans.

Sasha on helmi. Jäätävän hyvä. 9/ 10 ratkaisusta on hyviä, rauhallinen ja tuottaa maalipaikkoja.

Puolustus on parempi kuin viimevuonna, vaikka odotinkin vielä enemmän Yandlelta. Ehkä turhaan…en tiä. Demers ollu ehkä lievä pettymys.

Hyökkäyksessä on sitten pahin tilanne. Nyt kun Bjugstad ja Huberdeau ovat poissa, on hyökkäys todella vajaa. Sceviour, Rau ja kuitenkin maaleistaan huolimatta Masserchault ovat kuin väärässä sarjassa. Heidän pelinsä perustuu liikaa vain tsemppiin ja siitä seuraa paljon ylipelaamista, kiekon menetyksiä ja näin ollen kiekon perässä juoksemista.

Jageri alkaa vihdoin näyttään ikäiseltään. Käsittämätön ukko on kyseessä, mutta ainakin juuri nyt se ikä näkyy jo liian paljon.

Mua harmittaa, kun Sasha pelaa Floridassa, mutta onneks se on nuori vielä.

Kyllä minäkin mielummin katselisin Sashaa Bruinsissa tappelemassa ykkössentterin paikasta Bergeronin kanssa (Krejci vaihdossa Floridaan). :smiley:

Itse tuli katseltua tuo viime ottelu Rangersia vastaan ja pakko sanoa, että ei tuo Reimer mikään pöllömpi veskari näemmä ole ja hieman kyllä oli se toinen NYR:n toinen maali hieman ehkä kyseen alainen, mutta se on sellaista.

Eikös tuota Sashan ja Jagr:n kentän tahmeutta selitelty Jonathan Huberdeau:n poissaololla ja sehän tulee kyllä vaikuttamaan pitkään, kun arvioitu palaavan rosteriin jossakin Helmikuu-Maaliskuu paikkeilla.

Ja Panthers monottaa Gallantin. Tom Rowe ottaa ohjat. Gallant oli vielä viimevuonna ehdolla parhaaksi valmentajaksi. Nopeasti ne uroteot unohtuu.

Täytyy heti alkuun todeta että oon tainnut nähdä tällä kaudella vaan yhden Panthersin pelin (tais ne pelata jo Bruinsia vastaan?) mutta olikohan toi nyt vähän hätänen ratkasu? Record 11-10-1 eli voittojakin on kuitenkin tullu, villikorttipaikka ihan muutaman pisteen päässä ja kaikki tämä loukkaantumisista ja muutamien pelaajien alisuorittamisesta huolimatta, tai niin oon ainakin ymmärtäny. Eikä Panthersilla taida olla edes mikään pakkorako menestyä nyt-nyt-nyt kun tuo joukkueen ydin on kaikki kiinnitetty pitkillä sopimuksilla… meniköhän tää nyt ihan järkevästi?

Gallantin potkut ei kyllä itselle mene ihan jakeluun. Itse olen Panthersia seurannut aika paljon, ja peli on aika pitkälti sama mitä viime kaudella. Erona muutama loukki ja huonontunut maalintekoprosentti.
Gallant on tehnyt imo hyvää työtä Panthersin peräsimessä, eikä tuo jengi paperillakaan ole lähelläkään stanley -contender vielä tänä vuonna, joten potkut oli itselleni todellinen yllätys.

Nhl ja liigan kissapaidoilla on kisa päällä kumpi potkii enemmän päävalmentajia pellolle 2010-luvulla. Ilves johtaa 6-4.

3 tykkäystä

Ilmeisesti Floridassa on ollut erimielisyyksiä pelikirjasta ja Gallantin katsottu olevan “vanhaa liittoa”, mitä nyt Twitteristä kommentteja vakoilin.

Pelikirja ei haitannut viimekaudella kun 2v jatkosopimusta sorvattiin. Ompas ilvesmäistä puuhastelua.

Ollut puhetta myös ettei Gallant pitäisi niin tärkeänä edistyneitä tilastoja ja analytiikkaa kuin Rowe ja muu johto. Rowe on myllännyt joukkuetta kesän aikana ja ilmeisesti odotukset olivat kovat, koska eihän kauden alku mikään umpihuono ole ollut. Nyt sitten Rowella on kova paikka näyttää että Gallantin kenkiminen oli oikea siirto. Gallantin ei uskota olevan kauaa työttömänä, Las Vegaskaan ei ole tainnut vielä nimetä tulevaa päävalmentajaa?

Ainakin paikalliset lehdet spekuloivat, että Las Vegas kiinnittänee vapautuneen valmentajan nopeasti. Mielenkiintoinen siirto tosiaan Floridalta, koutsia vaihtamalla ei yleensä parane ja toisaalta se on aina huono, jos ns. urheilujohdon ulkopuolinen johto rupeaa määrittelemään, miltä pelin pitäisi näyttää. Tulokset ovat asia erikseen, mutta tällä kertaa kyse ei ollut tuloksista. Urheilujohto ja talousjohto pitäisi aina olla erillään toisistaan ellei Mikko Leinosta ole saatavilla. Aika harvoin sellainen kombo löytyy, jossa samalla henkilöllä kompetenssi kestää molemmissa.

Tapahtumien aikalinja on mielenkiintoinen sillä 1.1.2016 tapahtui seuraavaa:

  • Dale Tallon ylennettiin (…to an executive position…).
  • Tom Rowe palkattiin apulais GM:n virkaan.
  • Samalla päivämäärällä Gallant sai jatkosopimuksensa.

Tom Rowesta tuli varsinainen GM 16.5.2016, eli Gallant ei kovin pitkään hänen alaisuudessaan pysynyt. Mitään en tietenkään tiedä, mutta tästä voisi arvella Gallantin jatkon olleen GM Tallonin tekosia, mutta GM Rowe on eri mieltä. Mutta mielenkiintoista säätöä kaikenkaikkiaan Panthersinkin toimistolla - suorastaan kissamaista :cat:.

1 tykkäys

Kyllä mä viime kaudella ihmettelin et miten ihmeessä Floridalla on niin paljon pisteitä. Mielestäni näkemissäni peleissä Florida oli pelillisesti todella heikko, oman maalinedustan suojelemista pienessä sumpussa maalivahdin edessä. Olivat mielestäni aivan Luongon ja Montoyan varassa, joka pelasi loistavasti tuuratessaan Luongoa.

Tälle kaudelle pakistosta hävisi fyysisyyttä Gudbransonin muodossa ja kiekollista taitoa tuli enemmän. En siis ihmettele potkuja jos Gallant ei peliään yhtään päivittänyt, tällä kaudella en ole yhtään peliä nähnyt Panttereilta. Toki en usko tämän GM hyppäämiseen puikkoihin.

En oo vielä nähny yhtään peliä Tom Rowen alaisuudessa. Näkyykö pelissä jotain selkeää pelitapamuutosta? Onko nyt menossa jonkin uuden opettelun aika?

Kovin mairittelevaa ei tulos ole ollut, verrattuna Gallantiin. Että mites tää homma meni noin niinku omasta mielestä.

Tuossa asiaa aiheesta.

1 tykkäys

Kiitos, mutta en pysty katsomaan näitä urheilulehden juttuja. Tulokulma asioihin on aina sellainen joka jostain syystä ärsyttää mua henk.koht.

Siirsin pari viestiä Barkovin ketjusta tänne Panthersia laajemmin käsittelevään ketjuun @Miksa pyynnöstä.

Osaisiko esim. @Rantt3 (muistelisin, että on kova Änärin seuraaja, sori jos sekoitan johonkin toiseen) heittää kommenttiaan Miksan kysymykseen: