Kerran on tullut pelattua kierros täysin pimeässä. Kiekkoihin vetäistiin soirot heijastintarraa molemmin puolin ja päähän Puuilon perus otsalamppu. Kiekkoakaan ei hukkunut.
Itse kun on heittovuorossa niin kaveri tarkentaa valon pitkälle mutta kapealle ja itse pitää lyhyenä mutta leveänä niin toimii kuin junan vessa. Jos nyt uudestaan menisin pimeälle kierrokselle niin erillinen taskulamppu vielä käteen niin se olisi siinä.
Tuli vastaan suora vastaus tähän vanhaan kysymykseen. Nokian ammattilaiskisassa oli palkintopottina reilu 41 000 dollaria, josta miesten sarjan voittaja McBeth nappasi 6 201 dollaria. Tällä kaudella McBeth pelasi 22 turnausta, joista voitti 14 ja tienasi kaikkiaan reilun 57 000 dollaria palkintorahoja. Siihen päälle mittavat sponsoridiilit sun muut niin hyvinhän tuolla elää, muttei upporikastu todellakaan. Vaikka olisi maailman paras.
Tuo Nokian kisa, joka pelataan jälleen heinäkuussa 2020, on tuollakin melko vaatimattomalla palkintopotilla yksi rahakkaimpia ja arvostetuimpia ammattilaiskisoja. Ja on liveyleisömäärillä mitattuna selkeä ykköskisa koko maailmassa. Näin uskallan Youtubesta lajia seuraavana sanoa. Vaatimattomille katsojamäärille saa maailman huiputkin yleensä pelata. Nokialla väkeä on aina kuin pipoa, varsinkin kärkiryhmien ympärillä.
Kyseisen väylän luokittelu par 4:ksi on kylläkin hieman kyseenalainen. 131-metrinen esteetön heitto ei ole näille ammattilaisille temppu eikä mikään, joten kuka tahansa kilpailijoista pystyi heittämään tuohon eaglen minä päivänä vaan. Moni harrasteijakin pystyy (minä en todellakaan). Haastavuus tulee (pallo)golf-kentän bunkkereista ja greenistä, jotka ympäröivät koria. Niiltä sai pelata, mutta tulokseen tuli yksi heitto lisää. Tuloksiin ne vaikuttivat siten, että pelaajien keskiarvotulos painui 3,76:een, mutta hole-in-onen helppouteen ne eivät vaikuttaneet mitenkään. Siksi tämä albatrossi oli hieman vähemmän vaikuttava, vaikka toki mieletön osuma silti.
Oskari Vikström on kyllä kaikin puolin vakuuttava nuori pelaaja. Juuri täyttänyt 17 ja silti pelinsä on kaikin puolin kokonaisvaltaista. Heittovoima on sekä rystyltä että kämmeneltä maailman kirkkainta eliittiä. Pelivalinnat on hyvin kypsiä ja tulosorientoituneita. Puttikin on täyttä rautaa. Voitti viime kesänä ensimmäisen Suomen mestaruutensa enkä usko, että muille suomalaisille lähivuosina tulee juuri häviämään.
Oli juuri Las Vegasin huippukisassa seitsemäs. Näkemälläni viimeisellä kierroksella kävi järkyttävän huono tuuri muutaman kerran, ja ne maksoivat muutaman sijoituksen tasaisessa kilpailussa. Mielenkiinnolla odotan, mihin pystyy Arizonan kisassa tällä viikolla.
Kyllä tekee ja Prismassa on yleensä ihan perhanan laaja valikoimakin. Tai kai se vaihtelee paikkakunnittain, mutta ainakin tuolla missä itse käyn, on kaupungin paras valikoima.
Tänään kävin Nokialla heittämässä. Hyvin märkää oli ja sukat kastuivat. Mutta myös mukavaa. Käy erinomaisesti virusajan kevyestä ulkoilma-aktiviteetista: ollaan luonnon helmassa ja lähikontaktit ihmisiin on helppo välttää.
Nokian 12 rataa on noin tunnin yleensä tai vähän alle. Alueen radoista Hervanta ja Nekala yhdeksänväyläisinä menevät selvästi allekin. Sitten puolestaan Ruotulan, Pirkkalan ja Ylöjärven pitkillä 18-väyläisillä voi mennä yli kaksikin tuntia.
@Riisipussi tuo Malagan rata on ihan törkeän kaunis. Katsoin rataesittelyn tuossa viikonloppuna:
Oltiin viime syksynä alueella ja käytiin heittämässä, ”pienet” syystuulet aiheutti mukavia kiekon etsintä sessioita kun noita korkeuserojakin löytyy😁
Silloin ei tainnu tuota kisa reittiä olla🤔
Kuortaneen 18-väylänen +4. Helppoja virheitä mutta myös onnistuneita rystyjä jotka olleet pitkään heikkous. Muistaakseni - 1/-2 olen tuon 18 heitellyt ja siis täysin harrastelija tasoinen heittelijä.
Miinuksen puolelle kun pääsee esim 18-väyläisellä on todellakin hatunnoston arvoinen suoritus! Ite oon parhaimmillani päässy +1:een, mutta kyllä nuo tyypillisesti on jotain +7-+10.
Tampereen seudulla niin Ruotulan keskus kuin Ylöjärvi ovat sellaisia, että alle parin pelatakseen täytyy olla ammattilaisluokkaa. Pirkkala tarjoaa enemmän pirkkopaikkoja harrastelijalle, mutta sen kapeita metsärännejä reunustavat puut myös rankaisevat kovaa jokaisesta pikku virheestä. Siellä on parhaat mahdollisuudet, mutta hyvin vaikea rasti sekin on. Mua paria kertaluokkaa parempi pelaaja täytyisi olla.
Onko Sappeen rata monelle tuttu? Mää tykkään siitä kovasti. Joskus reilu 5 vuotta sitte tuli käytyä aika paljo heittelemässä ja jossain viikkokisoissaki, mutta nyt on ollu sen viis vuotta hiljasta. Pari-kolme kertaa kesässä tulee käytyä. Mukavaa hommaahan se on. Sappeen taisin parhaimmillaan heittää +1, mutta normi taso oli semmonen 8-10 yli ihanteen. Ruotula on kierretty kaks kertaa kokonaan ja kerran vajaa kierros. Hieno rata, mutta ei sielä mun heittokädellä oo saumoja ku about joka toisessa tavotella paria. Mutta hieno ja monipuolinen rata. Sappee on siitä kiva, että ei tarvi niin jäätävää heittokättä, kuhan vaan saa pysyyn suurinpiirtein väylällä, missä on kyllä tekemistä sielä.