Kyllä minä näen Liedeksen potentiaalin olevan juurikin kakkoskentän sentterinä. Virran Pekka kouli Liedeksestä ihan uudenlaisen monipuolisen sentterin. Hienoa nähdä mihin pystyy Tapparassa.
Meinaatko että keskellä peluutetaan? Olisi aika ovela vastaus tuohon sentteripulaan kyllä, itse näen tässä sellaisen monipuolisen työkalun kuka kykenee pelaamaan kummallakin laidalla tarpeen mukaan.
Juu näin minä kanssa muistan, että pelasi myös sentterinä. Jotenkin olen saanut sellaisen
käsityksen, että myös Tapparaan hommattiin tämänkin ominaisuuden vuoksi.
Joten en yllättyisi, jos Liedes nähtäisiin jossain vaiheessa sentterin hommissa.
Oon itse täällä foorumilla jo kauan aiemmin väläytellyt ajatusta nimenomaan siitä, että korvaisi Virran nimellisenä kakkossentterinä. Kaikki edellytykset siihen on.
Kyllä Virtaa aliarvioidaan, jos Liedes korvaamassa hänet. Ja toivon todella, ettei Liedes lähtökohtaisesti keskellä pelaa. Stunttimies sitten.
Liedeksen A% vaihteleee viimesien vuosien ajalta 44-48% väliltä. Ei hyvä.
En ole koutsi, mutta Patu tuli Tapparaan kehittymään sentteriksi. En ihmettelisi, jos Liedeskin hakisi samaa ja päätyisi kakkossentteriksi. Ainoa ero on se, että Patu puhui asiasta avoimesti, kun Liedes ei asiaa ole vielä raottanut eikä häneltä myös asiaa kysytty.
Eikös Liedes ole jo 30v? Tuskin tulee tässä vaiheessa opettelemaan sentterinä pelaamista. Laidalta on tehnyt tulosta.
Juuri @tp2 mainitsema ikä ja pelikoulutus junnuista asti erottaa. Ja tässä korvataan kauden 2022-23 Virta, ei se mikä joskus Tapparaan tuli. Jos Liedes korvaa Virran, Rönni korvatkoon Lehterän ja Tappara on valmis.
Lähtökohtaisesti laituri, mutta uskon siihen, että Liedestä kokeillaan sentterinä mikäli markkinoilta ei senttereitä löydy tai loukkaantumisia tulee. Potentiaalia paikan vaihtamiseen on. Toivon silti, että Liedes löytää sen pelipaikan, josta joukkue saa hänestä parhaimman irti.
Jos Liedes menestyy Tapparan kakkossentterinä kauden loppuun asti, en aio silti juhlia tietämystäni, kun arvausta ja enemmän ajatuksen heittelyä tämä on. Mikäli Liedes ei pelaa sentterinä peliäkään, ei se saa minua säkkikankaaseen pukeutumaan ja tuhkaa hiuksiini hieromaan
Lukossa oli sentteri kun voittivat mestaruuden.
Että että.
Koulutukseltaan on laituri. Varmasti sopeutuu keskelle, kuten Jukka Peltola, mikä olikaan Peltolan ideaalipaikka Tapparassa? Minä laittaisin 100% kerroista Liedeksen laitaan.
Niin minäkin laittaisin. Ja Merelänkin 100% kerroista. Mutta Tapolan Jussi ajoi Merelästäkin varasentteriä ajatuksella, että semmoista saatetaan tarvita, kun esim. sentteri putoaa kesken pelin pois. Näitä työkaluja on hyvä olla, jotka osaavat sopeutua muutokseen.
PS. Itse tykkäsin Peltolan Jukasta eniten pakkina. Oli hieno lyhyt ajanjakso se. Taidettiin voittaa kaikki pelit siinä putkessa.
Jatkan Liedeksestä tänne omaan topiciin, kun ei pelaajahaaveiluihin asia liity. Voi toki hyvin olla, että Liedes aloittaa tai pelaa koko kauden keskellä, kuten Lukossa teki. Itse näen miehen enemmän laituri hankintana. Baptiste tuntuu olevan 21 maalin Ilves kauden ja rightin kätisyyden takia monelle se the maalintekijä ja varma kortti. Toki itsekin tätä toivon, mutta kun mieheltä puuttuu lähes täysin suoraan syötöstä laukaus, niin tästä syystä en pidä miestä aivan takuuvarmana korttin. Samalla taas Liedes on tehnyt kahdella viime kaudella 20 maalia per. kausi ja huomattavasti monipuolisemmassa roolissa. Maaleja on tullut niin laidassa kuin keskellä. Yv:llä, av:lla ja 5-5 pelaamisessa. Ja mikä tärkeintä Liedeksen pistemäärät ovat kasvaneet tasaisesti (12,14,17,34,39). Eli hyvin Tapparamainen hankinta. Nyt kun mies pääsee pelaamaan parempien pelaajien kanssa mitä Kookoossa ja Lukossa, niin itse odotan mieheltä parannusta niin maaleissa kuin pisteissäkin. Ja silloin ollaan Tapparan top 3-5 pisteiden tekijä ja taistellaan jo liigan maalipörssi voitosta. Tästä syystä on vaikea nähdä, että Tappara olisi (miehen monipuolisuudesta huolimatta) hankkinut hänet alaketjuihin. Kärkiketjujen laituri tai kuten Sardion hyvin analysoi, niin alkukaudesta 2 ketjun sentteri.
Olen kyllä entistä iloisempi että tää kaveri naarattiin meille
Hyvin otti aloituksia
Laitaan, piste.
En oikein nyt näe syytä tälle varsinkin kun sentteriosastolla on vajausta vielä Rauhalan loukkaantumisen myötä. Katsellaan myöhemmin rauhassa mihin asettuu mutta hyvinhän tuo keskellä suoritti tänään.
Hessu on maalintekijä hyvän sentterin laidassa.
Totta tämä mutta IMO nyt oli hyvä paikka kokeilla miten kulkee keskellä, on kuitenkin mestaruudenkin voittanut tuolla paikalla. Mutta itsekin kyllä haluan nähdä miltä meno näyttäisi meillä laidalla kunhan sentteristö saadaan kasaan.