Henrik Haapala

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä tämä huhu Henkan lapsuuden Ilves-fanituksesta lähti aikanaan liikkeelle? Löytyykö aiheesta joku kuva vai onko jotain lähipiirin tietoa?

Ilves fanit tämän jostain keksi kun sinne siirtyi.

1 tykkäys

Helmistä pitäny suosikkinaan, muistan kertoneen jossain haastattelussa jne…

2 tykkäystä

Mitä ihmeen väliä sillä on, jos Henkka on Ilves-fani? NHL:ssä pelaajat ovat usein kotikaupunkinsa joukkueen faneja, mutta pelaavat komeita uria jossain aivan muualla. Fanitus ja tosissaan pelaaminen ammatikseen/työnantajaansa arvostaminen, ovat ihan eri asioita. Haapala voi ihan hyvin olla Ilves fani, mutta arvostaa ja kunnioittaa Tapparaa, sekä jopa haluta siitä syystä Tapparaan pelaan.

7 tykkäystä

Samaa mieltä, totta kai Tappara merkitsee Henkalle paljon, on sanonutkin että haluaisi aina pelata Suomessa Tapparassa jos kykenee. Tämän takia itseäni harmitti kun osa tuntui pyyhkivän kaikki hienot muistot meillä vain sen takia että mies siirtyi harjoittamaan ammattiaan naapuriseuraan.

2 tykkäystä

Se oli sellaista ihme tunteiden kuohuntaa, mutta luulen, että suurin osa niistäkin ottaisi Henkan 9/10 Tapparaan takaisin.

1 tykkäys

Varmasti ottaisi, mutta ei Henkka olisi enää se “Messias” vaan pelkkä Haapala.

3 tykkäystä

Kuuselasta vapautuu iso summa rahaa ja Tapparan talous muutenkin vahva. Että Henkalle on kyllä varaa maksaa iso tilipussi. Kuuselan korvaajaksi olisi täydellinen hankinta. Tapparassa voittamaan tottunut tuttu kaveri. Ei mitään Kuuselalta pois, mutta eiköhän tämä ole uran viimeinen kausi, ainakin Tapparassa. Otteet ei puolla tällä hetkellä jatkosopimusta missään muodossa.

Suuri riski hankinta olisi loukkaantumishistoria huomioiden.

Varmasti on riski, mutta tehdäänkö Ilveksessä asioita jotenkin toisin kuin meillä. Mulla sellainen kuvitelma että Tapparassa lihashuolto, fysiikka ym tehdään proammattimaisesti. Toki tällä kaudella meilläkin ukkoa on pois rosterista, mutta usea loukki on tullut vahingosta.

2 tykkäystä

Mun on kanssa sanottava, että toivoisin kyllä Haapalan paluuta tosi paljon. Ketuttaa kattella sitä tuolla Ipassa :smiley: Ymmärrän, että riskit ja muut pitää ottaa huomioon ja palstalla monesti todetusti, Tappara ei ole mikään pursiseura. Yhtä kaikki, Henkka takas. Kiitos.

Loukkaantumishistoria on jo sellainen, että jättäisin tämän kortin katsomatta.

2 tykkäystä

Olen ennekin tehnyt mielipiteeni selväksi Henkasta. En halua nähdä miestä Tapparan paidassa enää. Osaston ja Ilveksen suitsutus meni liian pitkälle. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta lojaliteetti on minulle tärkeää ja paikallisvastustajaan siirtyminen (vaikka ei suoraan) on minusta todella halveksittavaa. Ymmärrän miksi Haapala siirtyi Ilvekseen ja hyväksyn ne syyt. En siltikään tahdo nähdä miestä meillä. Käytetään Kuuselasta tulevat rahat johonkin muuhun kuin Henkkaan. Pelillisesti Henkka kelpaisi Tapparaan, mutta joku osa minusta ei syttyisi hänelle.

37 tykkäystä

Ilman muuta takas Tapparaan Henkka vaan. Aivan sama mitä on jossain haastattelussa silloisissa mielentiloissa sanonut, eikä niitä tarvitse anteeksi pyydellä. Aina joku loukkaantuu, sanotpa mitä hyvänsä tai et mitään.

9 tykkäystä

En tiedä onko se tästä lähtöisin, mutta tähän on ainakin meidän puolella tartuttu, ei minulle nyt kovin montaa joukkuetta tule mieleen jota Tapparan pelaaja ei voi sanoa lapsuudessa kannustaneensa, varsinkaan kesken Tappara-Ilves -playoffsarjan, lähinnä yksi toinen tamperelainen, mutta siitä olen ainakin melko varma että Tapparan olisi tuossa kohtaa kyllä voinut paljastaa. :smiley: Voihan se tietysti olla vaikka Kärpätkin Haapalan lapsuudensuosikki Koivulan tavoin.

"Historiankirjojen rukkaamisen tiellä on Tappara ja muun muassa sen runkosarjan ykköstykki Henrik Haapala. 23-vuotias hyökkääjä on vaitonaisempi ensimmäisestä suosikkiseurastaan.

Vastaus jättääkin lukijalle pienen oman harkinnan varan.

-En voi nyt sitä joukkuetta paljastaa. Mutta sanotaan, että Raimo Helminen on aina ollut lempipelaajani, Haapala virnistää."

2 tykkäystä

Kymmeniä viestejä yhtäkkiä Ilveksen sopimuspelaajasta. Viime keväänä kaksi pelaajaa valittiin ohi Haapalan, erityisesti hänen loukkaantumisherkkyytensä vuoksi. Ymmärrän seuran päätöksen.

Miksi hänet haluttaisiin nyt takaisin ja oltaisiin valmiit maksamaan isoja rahoja?

Onko loukkaantumisherkkyys vähentynyt niin merkittävästi, että nyt se investointi nähdään järkeväksi?

Miksi hän lähtisi Ilveksestä ja jos vastauksena on raha, miksi Haapala olisi poikkeus siihen Tapparan ikiaikaiseen pelaajapolitiikkaan, että pelaajalla tulee olla oma halu pelata Tapparassa, eikä tänne hankita vain suuren palkan perässä juoksevia pelaajia?

Jatkokysymyksenä edelliseen, onko Haapalalla halu pelata Tapparassa, konkreettisesti: joko saman suuruisella tai pienemmällä palkalla kuin Ilveksessä?

Ja jatkokysymyksen jatkokysymys, miksi Tappara eikä Ilves, kun jälkimmäisessä vaikuttaa kaikki olevan silti kunnossa? Saa olla iso Tappara-sydän, jos tänne tulee.

Eihän näitä täällä tiedetä. Tulee jos tulee. Henkilökohtaisesti vaikea uskoa, että pelaisi enää Tapparassa, vaikka osa faneista haluaisikin.

18 tykkäystä

En ota kantaa haluaisinko vai enkö haluaisi hänen meillä pelaavan, mutta totean että todennäköisesti vielä pitkäksi aikaa on verkkokalvoilleni painunut se Henkan epäuskoinen ilme, pienellä hymyllä varustettuna, kun hän Ilves-siirtonsa jälkeisessä ensimmäisessä paikallispelissä (Tapparan järjestämä) lähti varsinaisella peliajalla ampumaan rankkaria.

Itse tulkitsin seisomakatsomossa hänen ilmeensä sanovan: “Miten ihmeessä olen tähän tilanteeseen ajautunut :grin:?”

8 tykkäystä

Niin no eipä Tapparakaan esittänyt kauhean vahvaa lojaaliutta Henkkaa kohtaan, kun miehen kanssa oli jo suullinen sopimus ja hän oli jo innolla tulossa Tapparaan, mutta tämä sopimus sitten vain tylysti peruttiinkin. Menneet on kuitenkin menneitä ja jos Haapala tekisi Tapparan kanssa sopimuksen, niin sehän olisi selkein mahdollinen osoitus siitä mille seuralle se sydän oikeasti sykkii.

Palaa pliis kotiin, Henkka. :blue_heart: :orange_heart:

6 tykkäystä

Olin ehdottomasti viime kevään ratkaisun kannalla!
Savi ja Leskinen nyt olivat tärkeät ja varmemmat palaset. Mutta olisihan Tappara kai Henkankin halunnut, jos kolme jokeria olisi saanut ottaa? Nyt tuollaista rajoitetta hankinnalle ei enää olisi.
Ja itse Henkan Tapparaan edelleen haluaisin. Mutta epäilenpä että Ilves tosiaan maksaa saman kuin Tappara, jossei jopa enemmän (loukkaantumisalttius huomioiden). Henkka on Ilvekselle todistetusti iso palanen, ja olisihan se jonkinmoinen imagotappiokin jos Henkka ensi kaudella Tapparassa esiintyisi? Miksi Henkka siis meille siirtyisi? Vaatisi ison kirveen muotoisen sydämen.
Eli toivoisin Henkka meille, mutta en siihen usko

1 tykkäys

Edelleen siinä perumisessa/peruuntumisesta ei ollut kyse Tapparasta eikä Tapparan vuoksi peruuntunut. Miksi tästä edelleen jankataan?