Henrik Haapala

Hauska nyanssi, että haastattelija meinaa vahingossa sanoa “Tappara”, mutta muistaakin vaihtaa sen viime hetkellä “Tampereella vähän toisenvärisessä paidassa”. :smile:

Henkasta tykkään pelaajana ja saavutuksiaan Tapparassa arvostan kovasti. Tuosta Ilves-ajanjaksosta on jäänyt kyllä hapan maku juurikin näiden esiintymisten myötä. Kaikkea hyvää Henkalle jatkossa, kenties jossain muualla kuin oikeanpuoleisessa kopissa.

Sulle on väliä sillä että on oma kasvatti, mutta ei sitten kuitenkaan sillä mitä värejä ylpeänä kantaa :smiley:

Mä olen käsittänyt tällä foorumilla, että Osasto tai SO osallistuvat osallistuvat firman rahoitukseen mitättömän vähän :wink:

Täähän oli pahempi kuin muistin :smiley: ei haapalaa Tapparaan enää kiitos. Tuohan on selvää kuittailua Tapparalle, vaikka analyyttiset urheilunkuluttajat tälläkin foorumilla koittaisivat sitä miten vähätellä.

11 tykkäystä

Joo kiitos vuosista ja kaikkea hyvää jatkoon, mutta ei meille enää.

5 tykkäystä

Saatan vaikuttaa jääräpäältä, mutta mun o vaikee antaa tälle mitää painoarvoa, miksi olisin miehelle vihane.

Tarkka lainaus: “En oo näin innolla odottanu varmaa kaheksaa vuoteen jääkiekkopeliä”. Eiköhä jokane meistä arvioi juttuja samaa tyylii “no se oli varmaa joskus 5 vuotta sitte” tms. Ja tottakai jos sä oot ekaa kertaa julkisesti itse videolla ni sun on on vähän pakkokin vastata tuollai, että vetää “kotiin päin”.

En seuraa kaveria somessa? Millä tavalla Henkka teki sitä pahemmin kuin muut. Sen mitä itse nähnyt niin samalla tavalla kun kaikki muut, koska sille maksetaan siitä :smiley:

Siis mun on vaa todella vaikea antaa pelaajien sanomisille mitään painoarvoa, koska he edustavat työnantajaansa niin ovat työnsä puolesta vain velvoitettuja siihen. Mun on vaa vaikee suuttua siitä, että tekee työtään.

Faktasta spekulointiin: Voiko olla myös, että kun on niin vahva Tapparatausta, että lähti tarkoituksella mielistelemään Ilvesläisiä, ettei hän saisi tuolta toksiselta porukalta rumempaa vastaanottoa?

Siitä en tiedä kumpaa rakastaa vai rakastaako kumpaakaan, mutta kuten Myrrä, sydämessä on tilaa molemmille.

Mä olen ylpeä, että ollaan kasvatettu noin hyvä pelaaja kun Henrik Haapala, mutta en ole niin lapsellinen, että mua harmittaa se, että kaveri harjottaa ammattiaan kuten parhaaksi näkee.

Ymmärrän, että Henkan sanomiset ja teot joitakin kutittaa, mutta mua ei. Hienoja hetkiä olen kokenut häntä katsoessa ja mulla ei ole mitään syytä suuttua siitä, että hän haluaa tehdä kuten parhaaksi näkee ilman, että siitä on oikeasti jotain oikea haittaa kellekään (tää o vaa urheilua). Eikä mua myöskään kutita, että siviilissä oli moinen huivi kädessä. Eri laji ja joku kolmas joukkue vastassa. Kaupungin ainoa pääsarjatason joukkue jalkapallossa niin tottakai kannattaa kun sydämessä on paikka molemille. Tapparalle ja Ilvekselle.

En ymmärrä sarkasmiviittausta. Jos taas oli totinen vastaus niin totean vain, että kyllä ne siinä auttaa, vaikkei koko monen sadantuhannen lappua tarjoa.

Itse toivon, että Tappara tarjoaa järkevän lapun johon Henkka tarttuu js edustaa ensikaudella Tampereen Tapparaa.

3 tykkäystä

Ei tässä kai kyse siitä olekaan miten ”harjoittaa ammattiaan”. Käsittääkseni hän on tällä hetkellä vielä ammatiltaan jääkiekkoilija, ei somevaikuttaja tai muu vastaava. Ei ”Tampere on keltavihreä” -huivin heiluttelu liity mitenkään miehen ammattiin :smiley:

2 tykkäystä

Jukka Peltolakin sen sanoi jossain Ideapark fanitapahtumassa kun Karjalainen ei syttynyt nimmarien jakoon, että “Tähän työhön kuuluu, että fanit otetaan huomioon.”

Eikä hän ole somevaikuttaja. Esiintyy omam seuran somevideoilla tähtipelaaja, koska hän on sellainen ja se lukeutuu tänä päivänä jääkiekkoilijan työnkuvaan. Hän kehuu faneja, koska hän edustaa heidän kannattamaa seuraa.

2 tykkäystä

Nähdäkseni Haapala edustaa tuossa videossa ensisijaisesti itseään, koska tulee esittäytymään ja kertomaan tuntemuksiaan Ilveksen somessa Ilveksen faneille. En usko, että suurin osa meistä lapsellisimmista faneista on suuttunut Henkan ammatinharjoittamisesta. Pelaajat pelaa siellä, missä pelaa, se on selvä. Muut jutut on sitten erikseen.

Musta olis kovin tylsää, jos tämmösestä ei saa fanina pahoittaa mieltää. Tää on kuitenkin tämmöstä isojen ihmisten sosiaalisesti hyväksyttyä lasten leikkiä. Jos siitä poistetaan kaikki hiekkalaatikkoulottuvuudet, niin sittenhän se liian vakavaksi vasta menee. :wink:

6 tykkäystä

Naapuriporukan kannattaja kertoi, että kun toissa kesänä Henkalta kysyttiin Tampereella Tappara vuosista, Henkka vastasi siihen ”en oo ikinä pelannut Tapparassa”. Siitä voi jokainen päätellä mitä haluaa.

Tätä on nyt vaikea uskoa…

10 tykkäystä

Varmaan kultamitalinkin heittänyt roskiin.

3 tykkäystä

Ei kai kukaan ole muuttanut mieltään Vapahtajasta? Tällä nimellähän Haapalaa kutsuttiin ketjun alkupään viesteissä.

1 tykkäys

On siinä miehellä sydän paikallaan.

2 tykkäystä

Kyllä, hän vain esittäytyy, mutta esittäytyy kuitenkin sopimuksen alaisena tähtihankintana.

Emmää ketään ole kieltänytkään suuttumasta. Olen vain sanonut, että henk koht en kykene moiseen.

Mä vain näen asian niin, että on Tapparassa kasvanut taitava ja viihdyttävä jääkiekkoilija saa tehdä urallaan kuten parhaaksi näkee. Olemme viettäneet hänen kanssa loistavia hetkiä eikä hän vielä ole tehnyt mitään mikä veisi ne pois.

Enneku joku kysyy niin en anna tällekään mitään painoarvoa. Paha sanoa toho kenenkää mitää ku tuskin kukaa ollu paikalla näkemässä mitää. Sanon kuitenkin: Vaikuttaa vaa sarkastiselta sutkautukselta. Oon iteskin heittänyt vastavaa sarkastista nopeaa heittoa toiselle jos haluan tilanteesta äkkiä pois.

1 tykkäys

Happee nyt :grinning: Ei tää elämä ole niin vakavaa. Antaa ihmisten nauttia kesästä ja Tampereen ainoasta pääsarjatason jalkapallosta. Ilveksen kannattaminen (tai sen menestyminen) jalkapallossa ei ole keneltäkään pois.

Se, että Haapalan pitäisi rajoittaa tyyliin elämäänsä, etteikö jollain fanipojalla mene kuppi nurin jonkun huivin heiluttelusta on surkuhupaisaa. Kadehdin, ettei sulla ole muita asioita elämässä, josta vetää herneet nenään. :+1:t2:

12 tykkäystä

Kaikenlaista. Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Henkka pelaa tunteella, missä ikinä pelaakaan. Kuittailee ja käyttää kaikki aseet, mitkä voi auttaa sen hetkistä seuraa voittoon. Muistaakseni hommas rankkarin U20 kisoissa ja olis sääntöjen mukaan ollu rankkarin vetäjä. Feikkas loukkaantumisen ja Teräväinen iski kiekon maaliin. Jonkun mielestä noloa toimintaa seki, toisen mielestä viimisen päälle joukkuepelaaja, joka haluaa vain voittaa. Haapala Tapparaan ehdottomasti, jos on tulollaan. Ihan varmasti antaa kaikkensa joukkueelle.

Ps. mikä toi Tampere on keltavihreä -slogan edes on? Matkittu? :grin:

7 tykkäystä

Sun mielestä ei tehnyt isommin kuin muut, mun mielestä teki. Etenkin kun kyseessä oli paikallisvastustajaan siirtynyt kannattajien suosikki. Kyseessä ei ollut mikään junnun siirtyminen SaiPasta Vaasaan.

Alkaa menemään jankkauksen puolelle, joten tää keskustelu alkaa olemaan mun osalta tässä.

4 tykkäystä

Siis Henkkahan on ihan alunperin Ipan kannattaja sekä Raipe-fanipoika. Sittemmin Tapparan kasvattama ja vahvasti tapparalaistunut. Varmaankin on nykyään kummallekin joukkueelle paikka sydämessä.

7 tykkäystä

Mä pyydän sua vaan tarjoamaan esimerkin väittämällesi “nuolee Osaston persettä” . Koska omaan silmään ei ole osunut mitään tavallisesta poikkeavaa.

Nyt vaikuttaa vain siltä, että ei Henkka ole sen kummemmin pahempaa tehnyt vaan vika on kuuntelijasssa jolla korvat vain punottaa normaalia pahemmin, koska pelaajan historia.

Ole siis hyvä ja tarjoa esimerkki väittämällesi. Helpottaisi minua ymmärtämään paremmin näkemyksesi.

2 tykkäystä

Vaikka samoja värejä kannetaan niin ollaan erilaisia ihmisiä ja koetaan eri asioita eri tavalla. Kyllä itseäni kuten montaa muutakin raapaisi syvältä nähdä Henkan siirtyvän Ilvekseen, ne haastattelut ja tuulettelu Osaston fanipäätyyn. Toisilla taas se ei oikein tunnu missään, kuten ilmeisesti sinulla. Ei kyse ole siitä että olisi herneitä vedetty nokkaan

Ei siinä että siitä voisi syyttää. Henkka oli Ilveksen pelaaja ja kaikki tuo ihan perusteltua. Se on vaan sellainen asia mikä puistattaa näin Tapparafanina kun on aina pitänyt Henkkaa kuin omana poikana. Nämä näyt kun on nähnyt niin ei tee mieli enää nähdä herraa vakuuttamassa että pelaisi meidän logolle. Itsestä olisi aika meemi että nyt heiluttaa huivia sloganilla ”Tampere on keltavihreä” ja muutaman viikon päästä julkistettaisiin että edustaa sinioranssia :smile:

Mutta mikäli tätä keskustelua haluaa jatkaa niin yksityisviestein olisi varmaankin parasta, kun tuollaista dialogia käytte. @Treppu kylläkin jo sanoi että ei jaksa jankata. Itse ainakin ymmärsin hänen näkemyksensä kun vähän sisälukutaitoa käyttää. Ymmärrän myös sinun näkemyksesi yhtä lailla. Jokainen saa tuntea miten tuntee

3 tykkäystä

Mulla nyt on Porkkanapodin kautta Treppuun paremmatkin kontaktit kun foorumi. :slight_smile:

Mutta siis kyl mä täälä aikalailla kaikkia vastaan täälä puolustan omaa mielipidettäni.

Mua ei puistata Henkan näkeminen Ilveksessä, koska siitä ei ole haittaa ollut juuri kenellekään, ja Henkka alunperin todella halusi tulla Tapparaan, mutta kun Leskinen ja Savinainen meni edelle, oli Tampereelle pelannut mies vailla töitä, niin ajatteli naapuriin mennä. Tapparaan halunnut. Ilvekseen tyytynyt. Tästä olen aika varma lähteitteni kanssa, että asia on näin.

Se taas miksi ei ole pelannut, on se, että toi 2023 joukkue oli jo ennestään kasattu aika täyteen ja Henkan oli Ilveksessä hyvä olla niin jäi. Nyt kuluneella kaudella halusi mennä ottaa isompaa rahaa Sveitsistä.

Ymmärrän (vähän) näkemyksen siitä, että mitä Henkka on tehnyt viimeiset pari vuotta on pilannut hänen maineensa, mutta mun mielestä hänen teot on ollut perusteltuja niin en keksi syytä suuttua ja toivon, että pelaa Tapparassa ensikaudella.

Mitään huhua asiasta ei ole, mutta toive on vahva.

5 tykkäystä