Henrik Haapala

Mitä enemmän tätä makustelee, sitä paremmalta tuntuu. Tätä on totta vie odotettu.

Tämä vielä päälle muisteloksi:

14 tykkäystä

Ei liity, mutta olin katsomassa tuon matsin ja muistan, että Kuuselan ja Laineen 2-1-hyökkäyksen auetessa olin täysin varma maalista, joka siitä tulikin.

14 tykkäystä

Unohtumaton maali Henkalta. Tuota koostetta kelpaa kelata.

Ps. Laine-Lajunen-Kuusela lienee yksi parhaista hyökkäyskolmikoista Liigassa koskaan. Ja oli vielä aika klassinen työmyyrä-pelintekijä-snaipperi-kombinaatio.

9 tykkäystä

Haapala tuo joukkueeseen ainakin seuraavia asioita:

• Käsiä ylivoimalle ja laitaan
  • Kykyä suurten pelien ratkaisemiseen - kädet eivät tärise kovissakaan paikoissa
  • Periksiantamattomuutta, vaikka ajokoirakiekkoa ei enää pelaakaan
  • Johtajuutta ja esimerkin voimaa nuorelle joukkueelle

Varsinkin viimeisen merkitystä ei sovi aliarvioida nyt, kun joukkueessa ei enää ole peltoloita, kuuseloita ja savinaisia. Kahden mestaruuden Haapala tuo kokemusta myös voittamisesta.

Kolmen vuoden sopimukseen sisältyy omat riskinsä, mutta yksi tällainen loukkaantumisista kärsinyt pelaaja joukkueeseen kyllä mahtuu. (R. Järventien lähtö vapautti nähdäkseni “tilan” Haapalan palkkaamiseen.)

12 tykkäystä

Tappara oli Haapalan perässä suurinpiirtein ennen kuin oli Järventien case edes päällä. Joten ei ollut hätävara Järventielle. Jos Järventie olisi jäänyt, Haapalaa olisi yritetty siitä huolimatta. Ugh.

68 tykkäystä

Täytyy nyt itsekin sanoa, että tuon podcastin myötä tuli sellainen tunne, että voinee unohtaa sen mitä tapahtui tuon naapurin syrjähypyn aikana. Kyllä se vaan Tapparan mies on, sen kuulee jutuistaan vaikka totta kai puhuu kunnioittavasti ajastaan muualla.

33 tykkäystä

No niin.

Lempäälän Henkka is back.

Nythän meitä on taas kaks. :slight_smile:

Jotenkin jäänyt mieleen tämä Game7 voittomaali Haapalan urasta eniten mieleen.

Ja ratkaisumaalien tekijänä hänet muistetaan.

Ehdottomasti parempi kaveri Tapparan miehenä, kuin minään hemmetin kissan viiksenä. Mutta sekin ajanjakso on ymmärretty.

7 tykkäystä

Toivottavasti joku ystävällinen potkupallon seuraaja antaa Henkalle jonkun soveliaamman potkupalloseuran huivin niin päästäisiin yli siitä yhdestä kuvasta?? :face_with_peeking_eye:

3 tykkäystä

Huhtikuussa 2022 ollut nämä ajatukset

Toukokuussa 2024 taas tällaiset ajatukset

Nyt sitten Kesäkuussa 2025 ollaan ja Henkka on kuin onkin jälleen Tapparan mies. Itsellä ainakin rotsi lähtenyt vähitellen kääntymään tuosta lähtien, kun Ilvesvuodet jäivät taakse. Aina olen kuitenkin Henkkaa arvostanut paljon ja en enää koe että voisin arvostella häntä mistään. Huippu-urheilijan elämä ei ole helppoa, kun varsinkin hyvänä sellaisena on kokoajan helvetinmoisen suurennuslasin kautta.

Jokaista Henkan kommenttia ja elettä Ilveksessäkin seurattiin täällä kuin piru raamattua. Tuolloin Henkka halusi Ilvekseen, koska Tappara ei ollut vaihtoehto. Silloin Henkka edusti teoillaan ja puheillaan Ilvestä ja toiminta oli sen mukaista. En itse oleta että esimerkiksi Jokipakan tai Mattilan pitäisi Ilvekseen päin kumarrella kun meillä pelaa, Mattila ei myöskään näin ole todellakaan tehnyt. Puhutaan tietysti eri pelaajista eikä Haapalaa ja Mattilaa voi verrata toisiinsa kun puhutaan merkityksellisyydestä kasvattajaseuralle, mutta kertoo siitä että ”Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”.

Olen sisimmissäni haaveillut Haapalan paluusta jo siitä asti, kun meiltä lähti. Toki tuolloin toivoin että olisi lyönyt läpi NHL:ssä mutta hommat menivät miten meni. Ei ole Haapalallakaan ollut todellakaan helppo ura.

Ymmärrän että joidenkin voi olla vaikeaa antaa anteeksi tai unohtaa menneitä, mutta kannattaa yrittää. Ei se loppujen lopuksi ole niin hirveän vaikeaa. Itsellä se tuli luonnostaan kun näin Haapalan taas sinioranssia päällä. Ja minä harvemmin käännän takkiani

5 tykkäystä

Mitä olen käsittänyt, niin vaikka, Henkka on kova huumorimies ja leppoisa. Kun treenataan, niin tulee päälle Tappara standard vaihde, eli vaatimustaso on kova, niin itselleen kuin muille. Näitä tässä suhteessa johtavia pelaajia ei ikinä ole liikaa.

1 tykkäys

Janne Lahti:
Tahto palata Tapparaan lähti Haapalasta itsestään, mikä kertoo paljon pelaajan suhtautumisesta organisaatioon, jatkaa Lahti

Messi:
Tappara oli Haapalan perässä suurinpiirtein ennen kuin oli Järventien case edes päällä. Joten ei ollut hätävara Järventielle. Jos Järventie olisi jäänyt, Haapalaa olisi yritetty siitä huolimatta. Ugh.

4 tykkäystä

Joo ja Haapala sai ainakaan tapparalaisen koulutuksen sen aikaisilta kokeneilta pelaajilta. Että mitä on se toiminnan taso ja tyyli Tapparassa.

Nyt Haapala on itse se kokenut pelaaja ja on uusia koulutettavia.

Näin luodaan jatkuvuutta.

2 tykkäystä

Käsittääkseni nuo ei sulje kumpikaan pois toisiaan.
Olihan täälläkin huhua jo pitkän aikaa, että molemminpuolista kiinnostusta on ollut.

2 tykkäystä

Katoppa kun seura kysyy, että mitä olisit mieltä. Tulisitko meille, jos päästäisiin sopimukseen. Pelaaja vastaa, että todellakin tulisin, jos päästään sopimukseen. Voit tulkita, ihan miten haluat.

9 tykkäystä

Mitä täällä ny väännetään? Henkka on meirän miähii ja se siitä.

Nyt joka iikka puhelin pois kädestä ja nauttikaa keskikesän juhlasta!

25 tykkäystä

Juuri näin, pystyn vahvistamaan saman asian omien lähteiden pohjalta. Ja ilmeisesti Henkka vielä ollut aikalailla sillä ajatuksella, että joko Tappara tai ulkomaat. Tahtotila oli kuitenkin Tappara.

4 tykkäystä

Aika voimakas ilmaisu. Tappara tuskin olisi tehnyt sopimusta pelaajan kanssa, joka on heidän mielestään ”paskantanut” seuran päälle. Eikö tuo sinunkin tapa puhua Tapparan (rakkaan seuran) tekemästä uudesta hankinnasta ole omanlaista paskantamista seuran päälle?

Kuuleehan sen tuosta podcastistäkin, että se on ollut Henkalle kova pala, kun Tappara on aikanaan lyönyt oven nenän edestä kiinni. Impulsiivisena ihmisenä Henkka on sitten näyttänyt tunteensa ei niin hienovaraisesti ja varmasti katuu sitä tänä päivänä.

En halua alkaa sinua ja sinun ajattelumalliasi sen enempää arvostelemaan, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä jne., mutta sanon vaan, että koita miettiä tässä asiassa kokonaisuutta kaikkien osapuolien kannalta ja mene eteenpäin.

12 tykkäystä

Ilvesnutussa pelatessa ”pitäkää nyt se Haapala irti kiekosta!” Kirvesrinnassa ”antaa nyt se kiekko Henkalle!!!”. Molemmissa syy sama - maalin todennäköisyys todella korkea.

Tanskan poeka toiseen laitaan lapa pystyyn ja Mattila keskelle ravaamaan kohti maalia, niin eiköhän Henkka terveenä pysyessään yhden ~60p kauden rallattele helposti.

Tervetuloa kotiin.

5 tykkäystä

Haapalan Henkka tekee ensikaudella +60 pistettä. Ottakaa talteen tai olkaa ottamatta.

Kunhan laittaa pakin lämäristä lapaa väliin kauden vikassa pelissä. Jotenkin näen että vapahtaja tekee temput ensikaudella ja kannu nousee taas

Henkan signaaminen meille on ryöstö

5 tykkäystä

Eniten minua huoletta se, että ehtiikö snaiper yyveessä Henkan syöttöön :grinning_face:

8 tykkäystä